1 bulan kemudian...
"dalam beberapa minit nanti, yennie bukan lagi jung yerin tapi kim yerin. Arraji?"
'harapan aku nak chingu-chingu aku terutama sinb datang wedding aku punah macam tu je.. How sad my life.
"arra.. " jawab yerin dengan malas. Jurusolek itu mula menyolek yerin dan puan jung mula tinggalkan yerin dibilik itu.
Others situation
"yah! Aku baru nak try yerin, kau dah nak kahwin dengan dia!" jin menampar bahu taehyung."hak alah. Macam takda yeoja lain kau boleh try."
"sebab takda la aku nak try Dia!"
"eishh! Annoying pula aku. Alah. Aku rasa ada. Ada tu.fanz kau ada. Kau taknak?"
"taknak! Lagipun kalau yerin kahwin dengan kau nanti, anak kau nanti tak comel.. Kalau kahwin dengan aku, konfem comel. Bukan apa, aku takut anak kau nanti muka alien macam mana?"
"apa kau merepek ni?! Hak alah. Biar lah. Kahwin pun belum, ko dah fikir anak comel ke tak. Deyy kalau kahwin dengan aku, semuanya comel tau!"
"herh. Kau menang. Btw, nanti kau dah tak jadi housemate aku lah kan. Tak boleh bebel pada kau. Tak boleh kacau kau. Tak boleh buat kau macam kuli. Tak boleh try bini kau. Tak boleh masakkan untuk kau. Tak--"
"jap2. Second last tu.. Aku curious pula. Ulang sekali lagi?"
"maaf, tak dapat ulang. Jika anda pekak, itu takdir anda. Terima kasih."
Taehyung hanya jeling jin.
Skip
"kamsahabnida sebab datang" yerin dan taehyung bow kepada tetamu.
"wuuuuu.. Tahniah,walaupun aku punah harapan" ucap jin. "nugu ya?" soal yerin. "saya jin aka worldwide handsome. Kan-kan?" jin menjongket keningnya berkali kali. Kemudian dia hulur tangannnya.
yerin baru nak berjabat tapi taehyung yang sambut tangan jin. "ha ha.. Ya ya. Terima kasih datang."
Sebaik saja Taehyung meleraikan berjabat tangan dengan jin, yerin pula menyambut tangan jin.
"Ju--kim yerin." senyum yerin. "dia pegang tangan aku lahh!oyemji!" jerit jin. Yerin hanya gelak.
"dah-dah. Nak pergi Photoshoot ni. Nanti2 la ya. She's mine." jeling taehyung.
"hak alah! Yang tu pun nak jeles. Apa da! So childish!"
Skip
"so, both of u still pakai dress dan tuxedo macam tu. Yang ni untuk simple posing dan concept."
Yerin dan taehyung angguk serentak. Jurugambar itu mula mengarah.
"bride pegang bunga guna tangan kanan dan pandang bawah. Groom pula pegang tangan bride dan pandang bride."
Yerin dan taehyung mula buat apa yang disuruh Jurugambar tersebut.
"ok, hana, dul.. Se! Good!"
Yerin dan taehyung melihat gambar mereka.
Failed edit guys!
(Re-edit 2020)
"ok lah tu." ujar Taehyung. Yerin hanya pandang lama gambar tu.
"yerin? Yerin.. "
"ah nae?"
"kita akan ada outdoor photoshoot. Yang ni last,ok?" terang taehyung. Yerin angguk perlahan.
Skip
"Kamsahabnida beri kerjasama. Semoga bahagia bersama." ucap staff-staff disitu.
Yerin dan taehyung angguk dan senyum. Mereka berjalan keluar dari studio.
Keadaan dalam kereta hanya bunyi radio saja sehinggakan yerin mula pecahkan suasana sunyi.
"taehyung.. "
"nae? "
"kita nak pergi mana?"
"singgah rumah mama jap."
"oh." yerin kembali diam.
Skip
"aneonghaseyo" ucap taehyung sebaik saja melangkah masuk rumah puan kim. Yerin menyusul dari belakang.
"eo, dah sampai pengantin baru!"
Yerin hanya senyum dan mengambil tempat diatas sofa bersebelahan taehyung.
"esok yerin sekolah kan?" soal puan kim.
"nae." jawab yerin bersama anggukan.
"so,tak boleh lama dekat sini lah ya. Ni omma kamu bagi kunci ni pada mama. Katanya ni rumah untuk kamu berdua."
Taehyung mengambil kunci yang dihulur puan kim.
"appa ada outstation. Mama nak kena interview model baru. So, takda orang dirumah. Kamu tinggal rumah tu harini lah ya"
"tapi ma.. "
"no excuse rin. Lagipun kamu sekolah esok kan."
Yerin menunduk dan mengeluh.
To be continued.
Other Failed edit👇dont bash me😝 sori for the dark filter.
Btw minyu nak promote satu ff. support dia ok.
forever +j.j.k by -niesaljicious
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
Diversos[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...