"yennie!" jerit puan jung sebaik saja nampak Taehyung membawa balik yerin dengan mendukung yerin gaya bridal.
"wae dengan anak auntie ni?" soal puan jung risau. "ahh.. Dia mabuk" jawab taehyung dengan senyuman tawar.
"omo! Jjinja?! Tak pa bawa masuk yerin dulu." pinta puan jung. Taehyung angguk.
Skip
"yerin hanya pernah minum soju sekali je, tae. Tu pun sebab dia tak boleh terima yang auntie tetap tak ceraikan appa dia. Dan ni kali ke 2 dia minum. Kenapa dia minum ya? Kamu tahu?"
"sebab.. Sebab dia...saya.."
"sebab...?"
"sebab.. Ha! Sebab dia tak lulus exam..?"
"exam? Bukan lagi 3 minggu?"
"en.. Entah. Ha. Auntie. Saya balik dulu."
"ah ya. Balik baik2. Gumawo sebab bawa yerin balik."
"nae. Cheonma"
Taehyung bow lalu beredar. Dia menghela nafas lega.
Skip
Yerin tergesa gesa turun bawah dengan rambut tak sempat ikat dan blazer ditangannya. Yerin mencari kelibat ommanya. Anak baik, salam dulu baru pergi sekolah.
"omma-omma, yennie pergi dulu!" jerit yerin lalu berlari ke arah pintu. Terpampang sinb dengan muka merah, bukan blushing but marah.
"mianhae sinb!" ujar yerin lalu mula mengayuh basikalnya bersama sinb.
Skip
"nama?" soal pengawas lelaki yang menunggu depan pagar dan matanya hanya pandang buku.
"nama saya ke?" soal yerin.
"eh tak lah, nama kucing kau"
"nama kucing eh.. Saya tak bela kucing." jawab yerin. Sinb menahan Gelak.
"aku tanya elok2 kan?"
"tak" jawab sinb pula.
"bendul kau tu.. Aishhhh!" pengawas tu menggempal penumbuk.
"ha, kau. Nama?" pengawas itu menunjuk sinb.
"kucing aku nama--"
"nama kau la bongok!"
"ah.. Mian2. Nama arnab saya--"
"eishhhhh! Dah la! Masuk je lah! Annoying!"
"hehehe, gumawo yoongi!" yerin dan sinb berlari masuk dalam kawasan sekolah.
Skip
"lepas tu, biawak tu pun mula--"
🎵igeo hagi ileun, gwiyomi🎵
Yerin menyeluk poket blazernya dan bingkas menjawab panggilan.
'mr. Idol'
"chakkaman. Aku jawab panggilan dulu"
"apa call saya dekat sekolah ni?"
"alah Jangan marah. Saya just nak inform, habis sekolah Nanti, jumpa saya dekat taman dekat dengan sekolah awak tu. K bye"
"kena--"
'tut~'
yerin mendengus geram. Dia berjalan menuju ke sinb.
Skip
"ppali, wae nak jumpa saya?" soal yerin.
"jom kahwin"
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
Acak[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...