78

701 97 15
                                    

"Hey budak! Suka hati kau je kata aku gila!" Jerkah soohee membuatkan mata budak tu bertakung dengan air mata.

"Er.. Mian. mian. Ahjumma minta maaf bagi pihak anak buah ahjumma" Ucap seorang wanita dalam lingkungan 40 an. Ditunduknya hormat dari wanita itu.

"Makcik ajar anak buah makcik ni, jadi elok sikit. Jangan nak main kata je"

"Arra." Senyum wanita tu.

"And.. Suruh dia belajar cara nak hormat sikit"

"Ehem. Maaf ya. Kamu pun cuba belajar hormat saya. Im older than u"

"Tch. Nak speaking pula" sinis soo hee dan mengalihkan pandangan.

"Omma. Nak balik" rengek umji.

"Haa. Ok. Omma nak Bayar kejap" pujuk wanita itu seraya mengusap rambut umji.

Wanita itu mengambil beg tangannya dan berjalan disebelah soo hee.

"Arhh!" Jerit wanita tu sambil kibas ii kan baju nya.

"Opss. My bad!" Kata soo hee sambil pura ii risau.

"Apa masalah kamu ni? Habis kotor baju saya"

"Oh ya? Im sorry tho." Jawab soo hee selamba.

Wanita itu khusyuk mengibas bajunya yang basah.

"Lagipun.. Ahjumma yang careless" sambung soo hee lagi.

"Aish. Ada lagi orang macam kamu" keluh wanita itu. Dia mengambil beg tangannya dan beredar.

"Ape lah. Dahla gila. Pastu kotorkan baju omma umji. Dah tu taknak minta maaf pula. Nasib umji takda omma macam ahjumma. Herh." Ujar umji berani.

"Eh budak ni!"

"Omma~!!" Jerit Umji seraya mengambil beg galas panda nya dan berlari.

[Soohee]

Aku duduk semula di kerusi. Aish. Geram pula aku dengan budak tu.

Aku mengambil segelas latte dan menyedutnya sedikit.

"Apa lah nasib si betina tu sekarang en." Kata aku sendiri sambil sandar di kerusi tu.

"bab nak hancurkan orang ni, memang aku win. So, jangan berani kacau Im soo hee." Senyum aku selepas mengungkap kata ii tu.

"Happy tinggal korea?"

* word warna hitam=bahasa jepun.

Aku mengangkat muka aku. Sapa pula yang ajak sembang ni. Bahasa jepun lak. Em.

"Who ar--"

Membulat mata aku bila nampak manusia yang aku taknak tengok ada depan aku. Depan aku. DEPAN aku.

"Hai. Lama tak jumpa kan?"

Serius aku tergamam gila. Macam mana dia..

"Kenapa? Tertanya macam mana aku sampai sini?"

"Macam mana kau hidup lagi?"

"Alah. Kau cakap korea macam aku tak faham."

"Btw. Aku? Mesti la hidup lagi. Aku mereput dalam penjara je kot. Well makanan still terjaga. And selepas 4 tahun aku dalam penjara, here i am"

[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now