Yerin memandang soo hee yang terhegeh hegeh lari ke arah mereka.
"Eo? JUNG yerin.. Aneong" tegur soo hee dengan senyuman plastik.
Soo hee mengambil tempat duduk di sebelah taehyung.
"Im here!" teruja soohee sambil tarik ii lengan taehyung. Yerin merenung soo hee dan taehyung bersilih ganti.
"Er.. Apa soo buat dekat sini?" soal taehyung pelik.
"Apa OPPA cakap ni.. Oppa yang AJAK soo datang sini" jawab soo hee dan mengerling ke arah yerin.
"Bila ma--"
"Em.. Tadi kata nak jumpa saya kan." yerin bersuara membuat mereka terdiam seketika.
"eh.. Sori. Haa duduklah" pelawa soo hee. Dia berdiri dan menarik kerusi untuk yerin duduk.
"Er.. Actually.. Aku nak--" tak sempat taehyung menghabiskan kata ii,
"Woahh! Is that for me! U such a sweet guy, oppa!" Soo hee mengambil rantai ditangan taehyung.
Yerin memalingkan wajahnya ke arah lain.
"Er.. So--"
"This very look good with me, right?!" Teruja soo hee setelah rantai tu selamat digantung dilehernya.
Taehyung teragak agak untuk mengangguk. Sempat dia mengerling ke arah yerin.
"This is so illegal!" soohee menarik narik lengan taehyung.
Bunyi kerusi bergeser di lantai, membuatkan dua orang itu menoleh.
"Em. Saya balik dulu. Banyak kerja sekolah yang saya kena buat" yerin menunduk hormat dan mengambil begnya.
Yerin melangkah untuk beredar, tapi satu suara membuatkan dia terhenti dari berjalan.
"I see. Banyak kerja sekolah eh? What about your plan? Since kau kena GANTUNG sekolah en"
Bunyi kerusi kuat bergeser kedengaran dibelakang yerin. Yerin menoleh laju.
"Kau.. Kena gantung.. Sekolah?" Soal taehyung dengan muka merah padam.
"Ani--"
"Alah. Kerja menipu je kerja kau en" sampuk soo hee sambil menyilangkan lengannya.
Yerin merenung geram muka soo hee. Dia menggenggam penumbuk.
Lengan yerin ditarik kasar oleh taehyung. Yerin diheret keluar dari cafe itu.
"Im clever tho!" jerit soo hee sambil flip hair nya.
"Omma. Umji nak balikk"
"Kenapa sayang?"
"Ada orang.. Gila"
•••
*rajin ii lah buka video atas*
"Asal kau kena gantung sekolah?!"
"sa.. Saya"
"Saya saya! Jawab elok ii tak reti?!"
Yerin mengeluh kasar. Dia melepaskan beg nya ditanah. Dia melutut untuk ambil sesuatu didalam beg.
Taehyung hanya memerhati pergerakan yerin.
Yerin menghulur sepucuk surat yang berada didalam sampul.
"Apa ni?!"
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
Diversos[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...