"memang awak dengan adik awak macam tu eh?" soal taehyung sambil pandang yerin sekilas dan fokus kepada pemanduan semula.
"eo? Maksud awak? " soal yerin naif. Muka taehyung yang fokus pada pemanduan dipandang menunggu jawapan.
"yelah, suka bertengkar, bergaduh last-last caring." jawab taehyung dan senyum kepada yerin yang memandangnya.
"ohh,biasalah tu adik beradik."
Taehyung sekadar angguk. Suasana senyap semula.
"err.. Awak tak da siblings?" soal yerin memecahkan suasana.
"takda. Saya anak tunggal." jawab taehyung. Yerin angguk saja.
"tak sangka pula adik awak bwi"
"bwi? Apa benda tu?"
"sejenis binatang berkaki 1" jawab taehyung dengan niat bergurau.
"jinja?! Saya tak pernah tengok pun..mesti seram kan. Macam mana lah dia jalan" respon yerin dengan lurus bendul.
Tawaan taehyung meletus. Yerin berkerut.
"wae yo?" yerin pandang dirinya. Mana tahu dia pakai skirt atas kepala ke, stokin dililit di pinggang ke.
"aniya.. Aniya" taehyung cuba redakan gelaknya. Pipinya ditampar untuk lebih serius.
Skip
"awak, bagi tahu la saya macam mana bwi tu jalan. Lagi satu dia tak hidup di korea kan? Tolonglah jawab tak" yerin menarik narik lengan taehyung.
Taehyung menampar dahinya. Tak habis lagi budak ni dengan kes bwi tu. Kesian pula aku. Getus hati Taehyung.
"kajja kita masuk dulu. Nanti saya explain." taehyung mengangkat bagasi yerin dan bagasinya masuk dalam rumah.
Yerin melabuhkan punggungnya diatas sofa. Ruang disebelahnya ditepuk. Taehyung seakan faham lalu duduk disebelah yerin.
"ppali, explain pasal bwi tu!" gesa yerin. Taehyung menggeleng kepalanya.
"ok. Saya gurau je pasal binatang kaki 1 tu. Tak tahu pula awak percaya" jelas taehyung. Kelihatan riak muka yerin berubah.
"so, tell me. Apa bwi tu" yerin menyilangkan lengannya sambil berhadapan dengan taehyung. Mukanya cuba digarangkan.
"ok. Bwi tu fandom saya. Thats all"
"yang tu je? Aish! Buang masa." yerin menghentak kuat kakinya melangkah ke bilik atas.
Yerin pov
Aku baring atas katil. Tangan aku ditindih kepala aku. Aku menutup mata. Tenangkan fikiran. Harini kahwin, esok sekolah. Kau rasa?
Tiba-tiba pintu bilik dibuka. Lantas aku mengubah posisi kepada duduk. Muka taehyung aku pandang.
"nah, baju awak ni. Awak mandi la dulu. Saya nak tengok movie dekat bawah."
Aku pandang bagasi aku disebelahnya. Aku berjalan dan tarik bagasi itu.
End pov
Skip"awak, nak makan apa?!" laung yerin supaya dapat didengari taehyung. "saya dah kenyang!" jawab taehyung.
"good" kata yerin perlahan. Yerin membuka peti ais. Kimchi frozen diambilnya. Yerin mula masak.
Skip
Semangkuk kimchi diletak kemas di atas meja. Yerin mula menyuap sekeping kimchi didalam mulutnya,
"ahh panas panas!" jerit yerin lalu kimchi itu terlepas. Yerin meneguk air disebelahnya. Tangannya dikibas kibas untuk hilangkan sedikit rasa panas.
"eo, gwenchana?" soal taehyung tiba-tiba membuat yerin terkejut. Yerin mengurut dadanya sambil merenung tajam taehyung.
"apa renung macam tu? Tahu la kite hensem" taehyung acah-acah malu. Alas meja ditariknya untuk tutup mukanya. Yerin memapar poker face pada taehyung.
"ni tadi kenapa jerit tadi?" soal taehyung prihatin. Anda bagaimana? K. Bukan masa melawak.
"panas~" rengek yerin sambil tunjuk mangkuk berisi kimchi itu. "meh sini" pinta taehyung. Yerin menghulur mangkuk itu.
"bukan mangkuk tu, awak yang datang sini"
Yerin berjalan ke arah taehyung dan berhadapannya. Namja itu berdiri, bibir yerin dicium sekilas.
"baru hilang panas dekat bibir tu. Sama-sama ya" taehyung beredar.
"yah kim taehyung!!"
To be continued...
Typo? Bukan manusia kalau tak typo¯\_(ツ)_/¯
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
Random[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...