56|what's wrong?

647 100 17
                                    

anggaplah semua lagu bts, lagu kim taehyung k

____________________________________

yerin mencapai beg sekolahnya dan cepat ii membuka pintu biliknya.

"MakKauRainbow!" latah yerin bila Dia hampir ii langgar dada taehyung.

"eo, nak pergi sekolah dah?" soal taehyung sambil pandang yerin.

"h-ha. n-nak per-pergi dah" jawab yerin dengan gagap sambil tunduk.

"jankaman. oppa hantar" kata taehyung. baru saja taehyung melangkah, yerin terlebih dahulu menghalang taehyung.

"t-tak pay-payah. rin.. pergi na-naik b-bas" jawab yerin. dia menampar pipinya berkali kali.

"em. araseo" taehyung mengangguk. yerin menjadi tak keruan bila taehyung menatap wajahnya.

"ah.. em.. rin kena.. per-pergi!" elak yerin dari taehyung. belum sempat yerin beredar, lengan yerin ditarik lagi. yerin berhadapan taehyung.

"hem.. sejak bila.. rin gagap ni?" soal taehyung curiga dan tangannya mengusap dagu.

"er.. molla." jawab yerin dan menarik lengannya dari taehyung. yerin membetulkan beg yang digalasnya.

dia melangkah meninggalkan taehyung.

"pergi mana tu?" soal taehyung sambil pandang yerin.

yerin mengubah arah bila dia baru perasan yang dia salah jalan.

taehyung gelak kecil sambil menggeleng

skip

yerin melangkah masuk dalam kawasan sekolah.

"tu yerin!!"

yerin terkebil kebil bila semua pelajar perempuan berlari ke arahnya.

"mwo mwo?" soal yerin pelik sambil pandang semua yeoja sedang lari ke arahnya.

"bila husband kau released album?"

"genre album taehyung kali ni apa?"

"dekat mana dia buat MV?"

"kau tak tanya dia ke?"

"rumor kata ada short film, betul ke?"

"dia tukar style rambut dia ke?"

"warna rambut, dia tukar tak?"

"stop stop!"

yeoja ii yang berkerumuni dia semua terkebil kebil.

"first, aku tak boleh bernafas"

"second, aku nak masuk kelas"

"third, jangan TANYA aku pasal kim taehyung. aku tak tahu apa ii. im not His Manager"

yerin berjalan bebas bila yeoja yang halang laluannya menginjak ke tepi.

"AMAZING GIRL! WIFE APA YANG TAK AMBIL TAHU PASAL SUAMI"

yerin menghentikan langkah.

"ASAL LAH SI KIM TAEHYUNG TU DAPAT WIFE KAMPUNG MACAM KAU"

yerin hanya sabar. dia menarik nafas dan lepas. yerin berjalan selangkah,

"YEOJA MACAM KAU, TAK PATUT JADI WIFE KIM TAEHYUNG. AK--"

yerin menoleh dengan geram. beg sekolahnya dibaling ke atas tanah.

"then, kau rasa kau patut?! hahaha pergi balik tanam jagung lah! kalau taehyung kahwin dengan kau, boleh GILA suami tersayang, tercinta, terhensem, tercomel, terbaik aku tu" balas yerin dan mengambil kasar begnya dan galas.

"PEREMPUAN TAK SEDAR D--"

soo hee terhenti dari bercakap bila yerin menoleh dan acah ii nak baling batu.

skip

"semua buat aku macam nak siat ii kulit kau sooNDAL!" bebel yerin sambil ambil buku dalam loker nya dengan kasar.

tiba ii ada orang menutup kuat lokernya. yerin mendengus geram.

"APA MASALAH KA--"

yerin membetulkan tie jungkook selepas dia tak sengaja tarik tie jungkook kasar.

"asal kau?" soal jungkook bila pelik dengan perangai yerin.

"mian ii." ucap yerin sambil tepuk bahu jungkook.

jungkook berjalan selangkah ke depan. yerin mengundur ke belakang selangkah.

"mi-micheoso?" soal yerin gugup.

selangkah demi selangkah jungkook maju kedepan. membuatkan yerin tersandar diloker.

"yah.. je-jeon jungkook"

"kyahhh! nak masuk tak ni?!" soal jungkook sambil pandang kertas size A4.

krik krik.

"yah aku tanya ni!" jungkook pandang yerin yang menutup mata dengan paksa. sampai berkerut muka yeoja tu.

"woi! sempat lagi kau tidur berdiri!"

yerin membuka matanya dan pandang jungkook yang bercekak pinggang.

"er.. kau.. tak buat apa ii kan ta-tadi?"

"buat apa? aku ambil borang yang terlekat dekat loker kau tadi" jawab jungkook sambil berkerut.

"o-ohh"

skip

"not not today!" nyanyi yerin girang sambil membuka kasut sekolah.

yerin membuka pintu rumah selepas dia selesai buka kasut.

"PakcikKauComel!" latah yerin bila satu manusia yang boleh tahan tinggi berdiri depannya.

yerin mendongak memandang taehyung.

"wae muka dah macam beruk tak dapat ikan?" soal yerin sambil tengok muka merah padam taehyung.

"apa kau buat dekat sekolah tadi?!"

to be continued..

kalau minyu nak hiatus, boleh?

©missdimple_13




[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now