47|new classmate

714 106 23
                                    

macam yg minyu kata, kalau lebih dari 10 vote minyu akan update kan? so enjoy!

(walaupun boring) 😅😅

•••

yerin menggosok gosok matanya sebaik saja dia terjaga dari tidur. dia menilik jam disebelahnya sesaat dan terus turun dari katil.


tuala dicapai dan yerin bergegas masuk ke dalam bilik air.

skip

"ireona ireona!" kejut yerin sambil menggoncang makhluk yang diselebungi selimut.

"ireona kim taehyung!!" yerin masih menggoncang selimut itu.

"ish payah la! ireo--" yerin terhenti dari menjerit sebaik saja dia menarik selimut itu.

"what?! bantal peluk?" yerin mendengus geram.

ujar yerin dan menampar meja serentak.

"bawah. majayo. bawah. mesti dia ada bawah"

yerin mencapai blazernya lalu turun ke bawah dengan laju.

"awak!!" yerin mencari taehyung di dapur. takda. cari dekat ruang tamu. takda. cari dekat stor, takda.

cari dalam oven, takda.

"eh bangang lah kau. asal aku cari dekat sini"

yerin menampar mukanya.

"ah! asal aku tampar dekat tempat lebammm!!"

yerin mengetuk kepalanya. tiba ii matanya tertancap pada peti ais. yerin berjalan ke arah peti ais.

sticky note diambil lalu dibaca.

aneong sayangku~ mian. oppa tak boleh hantar jagi pergi sekolah π_π. tiba ii manager oppa call suruh datang company. katanya nak shooting untuk M/V album baru oppa. mianhaeyoo O_o. belajar baik ii ok.≧﹏≦ saranghaeyo!
( ^∇^)

-yerin's handsome,cute,kind hubby💕

"herh. dahla tinggal orang. pastu masuk jamban flush sendiri." bebel yerin sebagai muqaddimah lalu mengambil begnya dan digalas.

skip

"hoi! sinsin kookkook !" tegur yerin pada sinb dan jungkook yang sedang rancak sembang.

"eo yeye! ireowa(come here)" pelawa jungkook.

yerin angguk lalu menarik kerusinya dan duduk di depan meja jungkook.

"korang sembang apa? story lah!"

"ah. kami sem--"

terlopong mulut sinb bila tengok muka yerin yang lebam di pipi dan hidung.

"wae? ppali wa!"

"muka.. kau"

membulat mata yerin. cepat ii dia menekup pipi dan hidung.

"weh! muka kau asal?" soal jungkook pula prihatin.

yerin hanya geleng sambil tangannya masih menekup pipi dan hidung.

"tak payah nak tutup sangat. kami dah nampak. muka kau kenapa?"

"em.. aku.. "

"suami kau pukul kau ke?!" soal jungkook sambil goncang bahu yerin.

"ah? an-aniya~ aku.. terlanggar tiang. majayo! terlanggar tiang"

"haish. lain kali hati ii. then, ok ke?"

"aku ok j--"

"bukan kau, tiang tu"

yerin mencebik. seyesly?!bangang punya chingu!

"hehe joke je!" sinb memeluk bahu yerin.

"humph! joke ke tak ke, belanja aku makan!"

sinb membuat muka menyampah.

"ehhh. suami kaya saja" jeling jungkook. yerin hanya membalas dengan sengihan.

"aneonghaseyo Yoo saem!"

cepat saja sinrinkook berdiri lalu bow.

"ne. aneonghaseyo. harini kita ada new students. sila masuk!"

seorang namja masuk diikuti seorang yeoja.

"perkenalkan diri kamu"

pelajar itu mengangguk.

"aneonghaseyo yeorobun. na iremun Lee kyung woo. saya harap kamu semua beri tunjuk ajar." namja bernama kyung woo itu pun menunduk hormat.

"eh tu bukan yang jadi pelakon tambahan dalam drama King tu ke?"

"majayo" senyum kyung woo.

"ne. gumawo. seterusnya" semua pelajar memandang yeoja yang khusyuk mengilat kukunya.

"SeTeRusNya" ulang saem Yoo. kyung woo menyiku lengan yeoja itu.

"ish kejap la" dia masih mengilat kukunya dan dia terbantut untuk sambung kilatkan kuku dia bila perasan semua orang memandangnya.

"err.. Hello.. aneong. my name is im soo hee. daughter of Im Ricky technology company. the rich company in China and Korea. im hoping that u guys give me knowledge too"

"so, kamu berdua sudah perkenalkan diri kamu. jadi, Kyung woo, kamu duduk di meja sebelah Jungkook."

jungkook mengangkat pen hitamnya.

"ne" kyung woo menunduk hormat lalu mengambil tempat di meja sebelah jungkook.

senang explain, meja sekolah korea kan macam exam punya susunan. lonely gitu.

"and.. soo hee, kamu boleh duduk di sebelah..

to be continued..

💕lots of love💖

©missdimple_13

[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now