"kau buat apa dekat sekolah tadi?!"
terhinjut bahu yerin yang masih mendongak pandang kim taehyung.
"belajar la" jawab yerin. sempat lagi dia buat peace. ditambah pula dengan sengihan.
taehyung mendengus kasar. perlahan lahan sengihan yerin mati.
"gu-gurau je" kata yerin dan tangannya teragak agak nak tepuk bahu taehyung.
"masuk"
"ma-masuk?"
"habis nak duduk luar sampai esok?" soal taehyung dengan muka tanpa reaksi.
"ah.. boleh j-- ne! arraseo ii." yerin berjalan melepasi taehyung.
"awak ni kenapa? kejap moody kejap tak. pelik tau tak pelik" bebel yerin sambil berjalan di ruang tamu.
"kau duduk atas sofa tu"
yerin menoleh kebelakang sekilas.
"wae? saya nak naik atas ni. penat lahh" bantah yerin dan tidak menghiraukan taehyung.
"ohh.. penat? penat sakitkan fizikal manusia?"
langkah yerin terhenti. dia memusing badannya memandang taehyung.
"mwo? what's in your mind?" soal yerin dengan dahi berkerut.
"tak payah buat taktahu sangat lah Jung Yerin. aku sebenarnya malas nak ber'aku kau' dengan kau. tapi tu lah, kau yang buat aku macam ni"
"a-apa ni? r-rin tak faham"
taehyung gelak sinis.
"pandai kau berlakon kan, jung yerin"
"oppa, na.. K-kim yerin.. bukan Jung"
"oh ya? kenapa aku rasa macam tak layak kau jadi keturunan Kim?"
perlahan lahan air mata yerin mengalir.
"aw-awak.. jebal. straight to the point. saya betul ii tak faham"
"tak faham ya.. "
taehyung menarik tangan yerin atau lebih kepada mengheret. yerin diheret taehyung ke atas.
taehyung memulas tombol pintu bilik mereka. taehyung melepas cengkaman tangannya di tangan yerin.
"kau tengok, apa kau buat?"
yerin melihat sekujur mayat- opss minyu typo. yerin melihat seorang yeoja yang sedang baring atas katilnya.
yerin menoleh ke arah taehyung dengan mata berair.
"aw-awak bawa balik yeoja ke rumah kita?!" soal yerin dan tangannya hampir menampar pipi taehyung.
"aku tak macam kau! dia cakap kau pukul dia. kau tengok dahi dia. berdarah. sebab apa? sebab kau baling batu kan?!"
yerin menggeleng laju. air mata tak henti keluar.
"aniya.. rin tak buat pun!" nafi yerin dalam nada merayu.
"hahahaha.. ingat aku percaya? ya, memanglah yeoja ni yang buat kau jeles masa birthday aku, tapi tak payah lah sampai sakitkan dia! dia tak buat salah pun!"
"jjinja rin tak buat! walaupun rin jeles sekali pun, rin tak pernah sakitkan fizikal orang. omma tak pernah ajar rin sakitkan orang hanya sebab remeh. rin tahu mana betul mana salah."
"wah. cliche betul ayat kau! kalau betul kau tak buat, habis sapa lagi nak sakitkan dia kalau bukan kau?"
"jadi.. awak betul ii tak percayakan rin?" soal yerin dengan suara menahan sebak.
"buat apa aku percayakan kau? and yes. aku tak percaya"
"wae taehyung? awak tak pernah tinggikan suara. awak tak pernah tengking saya. awak tak pernah jerkah saya. tapi.. awak tinggikan suara, awak tengking, awak jerkah saya.. hanya sebab perempuan sundal ni!"
pakk!
satu tamparan yang cukup kuat hinggap di pipi yerin. cukup membuatkan yerin jatuh terduduk.
taehyung seperti bingung seketika dengan tindakannya.
"woah.. serius taehyung. awak berjaya pukul saya." ucap yerin dan berdiri.
"ye-yerin ah"
yerin melanggar bahu taehyung dan keluar dari bilik itu.
taehyung meraup mukanya kasar.
"ergh.. "
taehyung memandang soo hee.
"eo? mian. sebab suasana bising tadi" ujar taehyung LEMBUT.
"mian. sebab soo, oppa bergaduh dengan yerin"
"eo.. gwenchana. ah, soo nak apa ii? air?"
soo hee mengangguk dan senyum.
"jankaman"
"em, oppa"
taehyung menoleh.
"mesti oppa penat kan? suruhlah yerin buat"
to be continued..
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
De Todo[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...