30|cold halmonie

799 119 23
                                    

"dah ambil semua barang ke ni? tak tinggal apa ii?" soal taehyung sambil pandang yerin. yerin angguk. taehyung memandang depan lalu memulakan perjalanan.

skip

Hand brake ditarik taehyung sebaik tiba didepan rumah halmonie nya. taehyung pandang yerin yang nyenyak tidur itu.

"jagiya...dah sampai ni" kejut taehyung sambil tepuk perlahan pipi isterinya. yerin membuka mata perlahan lahan lalu memandang luar tingkap.

"dah.. sampai ke?" soal yerin seraya mengeliat. "ya.. jom keluar." jawab taehyung lalu keluar dari kereta.

yerin mengambil cermin kecil didalam beg tangannya. rambut dibetulkan. bedak compact di touch up serba sedikit. bibir dilembabkan.

"haa.. yeppo!" puji yerin lalu memasukkan semula segala barang make up nya. dia pun keluar dari kereta.

yerin berjalan dengan sopan lalu berdiri dibelakang taehyung.

"halmoniee~!" laung taehyung seraya memeluk neneknya.

"tinggi melayut dah kamu ni!"

"hahahaha.. ke halmonie yang makin rendah?"

"amboii!"

taehyung hanya senyum petak. mata nenek taehyung yang berlingkungan 50 an itu tertancap pada seorang yeoja dibelakang taehyung.

"wife.. kamu ke tu?" soal halmonie kim. taehyung menginjak ke kiri sikit supaya muka yerin dapat ditengok halmonie kim. yerin senyum kekok lalu menunduk hormat.

"aneong

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"aneong.. aneonghaseyo.. Kim Yerin im.. imnida"

halmonie kim hanya angguk lalu masuk kedalam rumah. "mari masuk. ajak wife kamu tu sekali!" laung halmonie kim.

taehyung menarik tangan yerin dan mereka pun masuk dalam rumah. yerin memandang setiap sudut dalam rumah halmonie Kim. semuanya unik dan cantik. begitu juga luas.

"yerin! datang sini!" laung halmonie kim. yerin dongak sikit memandang taehyung.

"awak... " rengek yerin perlahan. taehyung menggeleng. "halmonie! tae jalan ii luar kejap!" taehyung berlari anak keluar dari rumah neneknya.

yerin berjalan ke arah ruang tamu. dia berdiri ditepi sofa. "duduklah"

yerin bow lalu duduk bertentangan halmonie kim.

"nampak muda dari taehyung. sekolah lagi?" soalnya. yerin angguk lalu menjawab.

"ne. saya form 6"

"selalu ranking berapa dalam kelas?"

terkejut yerin dengan soalan disoal nenek mertua nya itu. halmonie kim merenung yerin menunggu jawapan.

"err.. top.. 10..?" jawab yerin sambil garu kepala.

"oh dah exam?"

"belum"

"pandai masak?"

"pandai... "

yerin yang kekok bertambah takut tengok muka halmonie kim yang langsung tak senyum.

"bagus lah. aku nak suruh kau masak makan malam, boleh?" ujar halmonie kim. "er..boleh." jawab yerin.

"gurae. harini aku nak makan belut."

membulat mata yerin.

"er..halmonie..belut tu halmonie dah belikan?"

"tak.aku nak kau yang tangkap dekat sungai depan tu." kata halmonie kim dan terus berdiri.

yerin meraup mukanya. sudah..

skip

yerin keluar dari rumah dan nampak taehyung sedang kacau ayam makan. -_-

"dah la! sikit ii sudah la makan. aku pun tak makan lagi!" marah taehyung pada ayam yang sedang makan. kadang dia akan tarik pinggan ayam ii tu nak makan.

"tamak kau eh!"

"awak.. " rengek yerin. taehyung menoleh.

"jap! kau jangan makan banyak ii! aku nak cakap dengan wife aku jap!"

pesan taehyung pada ayam ii tu. taehyung berlari anak ke arah yerin.

"ni nak pergi mana pula? membajak? pfft hahaha"

"ishhh!" yerin menampar bahu taehyung.

"ok ii. wae pakai macam ni jagiya?"

"jom,tolong saya tangkap belut" ajak yerin seraya menarik tangan taehyung.

skip

yerin dan taehyung bersandar sesama sendiri.

"kita tangkap berapa ekor?"

"2,4,6..7"

"ok lah tu. jom la balik" ajak yerin lalu berdiri. yerin dan taehyung berjalan menuju rumah halmonie kim.

"kami dah balik!" laung taehyung.

"masuk ii !"

taehyung membuka butnya lalu mula melangkah masuk, tapi langkahnya terhenti apabila,

"ahhh ige bwo ya!!!"

to be continued

[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now