"hyung!" jerit taehyung sambil mengejar joo hyuk. joo hyuk berhenti dari berjalan. dia menoleh ke arah taehyung.
"stop panggil aku hyung" tegas joo hyuk dengan muka merah padam.
"hyung.. mi--"
"aku dah cakapkan jangan panggil aku hyung. pekak ke apa?"
"macam mana tae tak panggil hyung 'hyung' sedangkan hyung abang kandung tae"
joo hyuk gelak sinis.
"what? abang kandung? this is so funny! kalau aku abang kandung kau, kenapa appa kau buang aku? tinggal aku dekat rumah anak yatim macam aku ni takda p--"
pang!
tamparan yang cukup kuat hinggap di pipi kim joo hyuk. joo hyuk memandang gerangan yang menamparnya.
"jaga mulut kamu tu sikit, kim joo hyuk!" marah tuan kim yang tiba ii datang.
"woah.. hahaha.. amazing! anak dengan ayah."
joo hyuk menepuk tangannya berkali kali.
"hyung.. "
taehyung memegang tangan joo hyuk tapi ditepis kuat olehnya.
"tak payah sentuh orang jijik macam aku. orang yang kena buang. tak payah"
joo hyuk beredar.
skip
"weh saem kata apa?" soal sinb yang tunggu diluar bilik guru bersama jungkook.
"haah, saem kata apa?"
"nothing interested. aku just kena lari keliling padang 10 pusingan."
"jjinja?!" mata jungkook membulat.
"weh kau biar betul!"
"betullah. but its ok lah. 10 je pun"
"10 je? yah! aku lari 4 pusingan pun dah terbayang aku dalam keranda! tambah 10 pusingan, pandai ii lah kau fikir" bebel sinb.
"aku ok lah."
"haish. aku nak jumpa saem jung" ujar jungkook dan mula melangkah.
yerin cepat saja halang.
"buat apa? tak payah la. aku ok lah. dah korang pergilah masuk kelas"
sinb dan jungkook mengeluh.
"ok, kau nak kami beli makanan or air ke?"
yerin menggeleng.
"tak payah. aku tak lapar dan tak dahaga."
"aku risau la. panas lah sekarang ni.. kang jadi apa ii macam mana?"
"sokey la. ni dah kali ke seribu dua ratus aku ulang. aku OKEY. dah ii, korang pergi lah masuk kelas~"
"hem.. yelah. kalau kau penat, duduklah dulu." pesan sinb.
"nae araseo!"
skip
yerin pov"ni dah.. berapa pusingan.. daaa" aku tercungap cungap sambil membongkokkan badan aku sikit.
"ok yerin. aja aja fighting!"
aku sambung lari mengelilingi padang 4 ekar itu. penatnya..
tiba ii perut aku berbunyi.
"aish.. nak lapar pun sekarang" rungut aku.
tteoboki.. bulgogi daging, disalut blackpaper.. nasi bersama salad.. kimchi.. air lemonade.. ais berketul ketul.. woahhhh
aku mula terfikir makanan membuat aku terliur.
aku terasa kepala aku membahang. aku mendongak membuatkan mata aku tertutup sikit. silau siaa.
matahari betul ii terpancar atas kepala aku.
"aish.. panasnyaa"
aku sambung berlari dan tiba ii aku rasa macam lemah sangat. kepala aku pun rasa berat. pandangan aku jadi berpinar pinar.
"asal dengan aku niii"
aku menampar kepala aku dan hasilnya, pandangan aku pun gelap.﹋o﹋
skip
"yerin! kau kenal aku tak ni?!" cemas jungkook sambil mendabik dadanya.
sinb mengetuk kepala jungkook. "aish jjinja. jangan la pandai sangat. yerin pengsan je pun bukan koma" jeling sinb.
jungkook tersengih.
"weh.."
jungkook dan sinb memandang yerin.
"wae? kau nak makan ke?" soal jungkook pada yerin.
"yah pabo! asal aku buka mulut sikit je, tanya pasal makanan, makanan dan makanan" marah yerin serupa orang tak sakit dah.
"oh mian ii. mana tahu kau lapar ke.. ni kau nak apa ni?"
"makanan" sengih yerin.
"eyyy! aku tolak jatuh katil kang haaa!"
to be continue..
bosan kan? arra. •﹏•
💕lots of love💖
©missdimple_13
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
Acak[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...