24|allergic?!

892 137 53
                                    

taehyung pandang sepinggan ladu atas meja makan itu. yerin yang baru selesai potong sawi itu mula duduk bertentangan taehyung.

"ppali mokja.(makan)" ajak yerin.taehyung mengeluarkan se bar chocolate dan hulur pada yerin.

"forgive me?"

yerin yang baru saja pandang bar chocolate yang dihulur taehyung itu, cepat ii menolak tangan taehyung.

"wae?"soal taehyung pelik.

"ige.." tak sempat yerin bagi alasan, fon yerin berdering. yerin terus berdiri dan berlari anak ke ruang tamu.

taehyung pandang lama ladu itu. sebuah mentol berkarat muncul atas kepala taehyung tanda dia mendapat idea.

taehyung mencantumkan kedua tangannya lalu digosok. taehyung senyum senget.

skip

"wae awak tak makan lagi?" soal yerin yang baru saja habis jawab panggilan.

"eo, tunggu jagi lah" jawab taehyung dengan senyum nipis. yerin hanya angguk lalu mencapai sebiji ladu tapi dihalang taehyung.

"kali ni je. oppa tolong ambil sebiji pada rin. ok?"

yerin pandang suaminya dengan kening diangkat. dia pun angguk saja dengan permintaan pelik taehyung itu.

taehyung mengepit sebiji ladu dan letak didalam pinggan. yerin pandang ladu itu dengan taehyung bersilih ganti.

"its okay lah. dijamin halal" ujar taehyung. yerin pun mengigit setengah dari ladu itu.

taehyung mengukir senyuman sebaik saja yerin mengigit separuh dari ladu itu.

tiba ii muka yerin berubah kepada merah. bukan blushing dan bukan marah. ALLERGIC.

"wae? wae gurae?!" soal taehyung risau. muka yerin yang mula berpeluh dicampur pula biji ii merah di leher dan dahinya membuatkan taehyung makin risau dan gelabah.

"seolma! (tak mungkin)"

skip

"your wife memang alah dengan chocolate for sure. minta encik pantau pemakanan dia. ubat dan krim boleh ambil diluar. dalam jangka masa 2 hari boleh sembuh mungkin bintik ii dimuka dan lehernya."

"ah gumawo. saya keluar dulu ya doktor"

taehyung dan yerin bow lalu keluar. yerin berjalan disebelah taehyung.muka ditundukkan.

skip

"mianhae. oppa tak tau pula jagi alah chocolate"

yerin hanya jeling taehyung.

"awak lah! habis muka saya yang peloles lagi comel ni dah merah dan bintik ii. herh"

"eh takpa. comel je oppa tengok."

yerin memberi pandangan tajam pada taehyung. mukanya kembali di sentuh. sayang benor muka kau.

"tapi kan.. macam lawak pula yang wife oppa ni alah dengan chocolate."

yerin memandang taehyung yang menahan gelak.

"ish! lawak dekat mana nya. i dont think so ok!"

"but i think so!"

yerin mendengus geram.

"nasib tak da pisau je dalam kereta awak ni! kalau tak, dah lama saya siat ii kulit awak ala ii kupas buah epal"

"ah ok ii. janganlah kejam sangat sayangku~"

skip

"dah ii lah tu tilik muka tu. comel dah"

"macam mana saya nak pergi sekolah esok? ish spoil lah semua ni!" rengek yerin.

"tak payah pergi. lusa jagi pergi lah"

yerin menoleh belakang dengan pandangan tajam ke arah taehyung yang sedang baring atas katil.

"awak tahu tak dah 4 hari bersamaan.. 24 x 4 berapa?"

"hem..9..96"

"ya! bersamaan 96 jam saya tak pergi sekolah. nanti apa pula pengetua, cikgu kata"

"dah jagi allergic. takkan nak paksa diri tu pergi sekolah. nanti kena kecam, balik nangis, mengadu dekat IG."

"k fine!"

selesai yerin menyapu krim alahan dileher dan muka, dia baring disebelah taehyung.

tak sempat taehyung merapatkan sikit badannya dengan yerin, laju saja yerin bagi amaran.

"satu inci awak dekat, satu meter saya siat kulit awak. arraji?"

"em... tak kesah"

taehyung memeluk erat badan yerin.

to be continue..

🎊happy jin day🎉

🎁worldwide handsome day🎈

🎉saengil chukkae!🎂

진심으로:아름다운,

💓반 민유💕

[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now