16|Exposed

1K 156 15
                                    

"explain to me now, yerin" tegas sinb. "err, nak explain apa?" soal yerin sambil gosok lehernya. "kau... Sejak bila kau..eh tak tak. Macam mana kau boleh tinggal dengan namja dalam satu rumah?"

"ah yang tu.. Aku.. Aku dah kahwin."

Membulat mata sinb.

"kau.. Jjinja?! Kau buat lawak apa ni? Aku nak gelak pun was was"

"betul lah."

"macam mana korang kahwin? Kenal pun tak then kahwin. Jangan cakap kau terpaksa kahwin dengan dia sebab namja ni dah terlan--"

"tak. Bukan macam kau fikir. Ok, aku explain. Macam ni.. "

Yerin menceritakan segalanya dari ا hingga ي.

"ok, jelas?" soal yerin pada sinb yang masih ternganga. Sinb hanya angguk faham.

"ok, now kau pula explain pada aku macam mana kau boleh sampai sini?"

"hyung, yeol pinjam tandas jap" yeol berdiri dan baru sahaja dia mengorak langkah, namanya dipanggil.

"jung son yeol....."

Yeol menoleh dengan muka tak bersalah. "apa? Aku nak pergi tandas ni. Panggil panggil pulak."

"better yeol explain pada noona sebelum rahsia yeol terbongkar macam tu je"

Yeol lantas duduk di sebelah yerin. "ok. Dengar betul betul. Nak cerita ni." ujar yeol. Yerin senyum kemenangan.

Flashback

Sinb macam biasa akan tunggu yerin diluar rumah. Sinb terserempak dengan yeol yang baru keluar rumah Tanpa yerin. Sinb syak sesuatu yang yeol sorokkan sebab setiap kali yeol keluar dari rumah, yeol terus mengelak dari sinb.

"yeol!"

"aku dah lambat, aku dah lambat. Aneong!"

"yeol! Jankaman!" sinb mengejar yeol yang menuntun laju basikalnya.

Sinb sempat menepuk bahu yeol. Yeol menoleh.

"kau... Kau" sinb menunding jari ke arah yeol. Yeol sudah gelabah.

"apa? A-aku apa?"

"kau sorokkan something kan? Between kau dengan yerin"

"ma-mana a-da. Aku tak pandai berahsia ni."

"kau tipu.. Kau tipu.."

"tak!"

"ok. Aku silap sangka. Aneong" sinb menunjuk muka muram lalu berjalan melepasi yeol.

"takkan aku nak cakap yang yerin tinggal dekat jalan gangnam tu. Jangan-jangan! Aku kena simpan rahsia ni!" bisik yeol sendiri.

"akhirnya! Kau cakap jugak. Now tunjukkan untuk aku mana rumah baru yerin! Ppali!"

"kau silap dengar lah!"

"tak. Aku tak silap. Ppali yah."

"hem. Yelah."

Sinb dan yeol selamat tiba di depan rumah 2 tingkat milik kim taehyung.

End flashback.

"kau yeol!"

"mian mian. Sinb ni paksa aku."

"nasib yeol ni tunjukkan aku rumah baru kau ni. Tidak sampai tua aku tak tau kau pindah, kau kahwin. Diperbodohkan macam tu je"

"alah mianhae."

"hem. Now disebabkan kau, aku dan yeol tak dapat pergi sekolah."

"aku pun sekolah juga ok!"

"opps lupa. Orang tu dah kahwin serta Merta nampak tua. Pfft. Hahahah"

"lawak lawak." yerin menayang muka poker.

"dah la, aku nak balik lah. Malas ganggu orang baru kahwin"

"kan... " sinb dan yeol meng Hi5.

"korang sungguh jebon tak terhingga"

Sinb dan yeol hanya gelak. "eo, lupa. Kau datang tak esok?" soal sinb.

"da--"

"tak" taehyung memintas kata kata yerin.

"ok!" sinb dan yeol berambus dari rumah Taerin.

Skip

"seriously saya kena skip sekolah 2 hari?"

"2 hari je bukan 10"

"tapi saya akan exam, nanti markah teruk macam mana?"

"biarlah. Tak penting pun."

"wah wah, tak penting awak cakap? Penat saya fikir ker--"

"jaga suami cukup. Tak payah nak belajar sangat. Biar saya je kerja. Full stop"

Yerin mendengus geram. Bagasi di atas almari dia capai.

To be continued..

Mian kalau bosan.

Idea tak setia. Dia lari dari kepala otak minyu.😅

[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now