18|queen of whined

1K 144 40
                                    

"dia ni... "

"wae dengan dia? Oppa kenal ke?"

"aniya ii. Oppa rasa pelanduk dua serupa maybe."

Yerin hanya angguk saja. Tangannya dihulur depan taehyung. Taehyung berkerut.

"fon saya."

"oh nah." taehyung hulurkan fon itu pada yerin.

Skip (8am)

"kita nak pergi mana pula ni?" soal yerin sambil kasutnya yang bertali diikat oleh taehyung.

"siap."

Taehyung berdiri. Tangan yerin diraih taehyung.

.........

"seriously we are going to hiking this mountain?"

"yea. Kajja!" taehyung dengan semangatnya menarik tangan yerin dan mereka betul ii berdiri dihadapan gunung Halsan yang boleh tahan tinggi.

"jom!" yerin mula mendaki gunung itu dengan berhati hati. Dan diikuti taehyung dari belakang.

.........

"huargh! Saya malas teruskan semua ni!" rungut yerin yang duduk di atas batu yang rata. Kakinya dihentak hentak.

Taehyung mencankung memandang yerin yang mengada tu.

"lagi sikit je lah. Lepas ni kita balik la resort semula"

"alahh taknak ii. Kaki saya ni akan cramp tak lama lagi!" jerit yerin membuatkan orang awam memandang mereka.

"ok. Listen. Jagi nak teruskan or nak oppa....dukung?" soal taehyung sinis.

Lantas yerin berdiri. Kakinya acah ii sepak angin.

"see? Ok dah ni kaki! Kalau sepak someone tu memang best Ni!"

Taehyung gelak melihat yerin yang pura ii semangat tu. Mereka meneruskan pendakian gunung itu..

.........

"nak makan apa ni?" soal taehyung sambil pandang menu makanan di cafe itu.

"kita cuba local food jeju ni nak tak?" soal yerin pada taehyung.

"ah boleh juga." taehyung meletak menu tu atas meja. Dia memanggil pelayan.

"ya encik nak pesan apa?"

"galchiguk dan kkwong toryeom." pesan taehyung.

"minuman?"

"hot cappuccino dan hot Latte."

Pelayan itu bow lalu beredar.

.........

"kita balik resort kan? Kajja ii" yerin menarik narik lengan taehyung.

Mereka pulang ke resort semula. Sampai saja didepan lobi,

Lif sedang dibaiki. Sila guna lif berdekatan kolam renang. Terima kasih. (≧∇≦)

"pulak. Hem patah balik pulaa" rungut yerin. Taehyung hanya geleng. Ratu rungut betul!

Mereka berjalan ke arah lif yang di beritahu di notis itu.

Suasana di kolam renang agak riuh dan dipenuhi orang. Yerin dan taehyung terpaksa jalan berselit selit dengan orang ii disitu.

Tiba ii satu figura terlanggar bahu yerin membuatkan badan yerin tertolak dan kemungkinan yerin akan jatuh didalam kolam sedalam 1.6 meter. Taehyung sempat menarik tangan yerin.

Minyu: utk detail, kalau tarik tangan mestilah dgn badan2 skali dtg en? Hrp fhm.

Dengan TAK SENGAJA, bibir mereka bersentuhan.

Yerin mengalihkan mukanya ke arah lain. Mukanya yang berona merah itu cuba dicover.

.........

"air terjun cheonjiyeon!" teruja yerin sebaik saja tiba di cheonjiyeon falls itu. Yerin dan taehyung berjalan masuk ke kawasan air terjun itu.

Pemandangan yang cantik dengan hutan ii dan air terjun yang jernih. Pelancong ii yang lain sedang bersuka ria mandi manda.

Jap. Asal macam karangan eh?

Yerin menarik tangan taehyung. "jom la kita pergi situ! Yeppo!"

"ya ya.."

Yerin dan taehyung duduk di atas batu yang agak rata. Kaki direndam sambil goyang ii.

"esok kita balik seoul ok" ujar taehyung. Yerin memandang taehyung.

"alooohhh, tak semua tempat dekat jeju ni kita pergi dah nak balik" rengek yerin.

"dah orang tu kata nak exam lah apa la"

Yerin menjeling tajam taehyung.

"apa? Betul kan?"

Yerin mencebik.

"majuk ahh" yerin berdiri.

"HATI HATI!"

To be continued...

Vomment k.

[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now