"oppa..? " soal taehyung.
"oppa akan ceraikan rin ke bila dah settle semua masalah?" soal yerin sambil tunduk bawah.
taehyung senyum nipis. rambut yerin diusap kasar.
"aigoo~wae tanya macam tu?"
"ish habis kusut!" marah yerin sambil betulkan rambut.
"hahaha mianhae. ppali. wae tetiba tanya macam tu?" soal taehyung. yerin terus tunduk.
"sebab..sebab.. "
"sebab jagi dah mula sayangkan lelaki yang bernama kim taehyung yang hensem lagi baik tu kan?" taehyung memotong penerangan yerin.
yerin mengangkat mukanya.
"an-ani.. aniyaa" nafi yerin.
"eh yeke?" curiga taehyung. yerin mengangguk laju.
taehyung menekup pipi yerin supaya memandangnya.
"then, tengok mata oppa kalau rin betul ii tak inlove with me"
yerin cuba untuk pandang ke arah lain. awkward dia tu.. ssup naik ke atas. k merapu. kadang yerin pandang atas, pandang kiri, kanan,
"see? jagi rasa awkward kan? well u already inlove with me!" teruja taehyung.
yerin mengalihkan pandangannya ke arah lain.
"jangan risau. nado saranghae" bisik taehyung. yerin menoleh ke arah taehyung.
"kalau nak sayang jagi la kan, ada syarat. syaratnya oppa kena janji"
"janji? arraseo!"
yerin tergelak kecil.
"ok first. oppa janji takkan tinggalkan yerin. takkan sakitkan atau cederakan yerin. oppa takkan ceraikan yerin. oppa janji tak curang. yang paling penting, oppa akan sayang yerin walau macam mana pun perangai gedik, gila, garang dan sebagainya."
yerin mengukirkan senyuman mendengar janji ii taehyung.
"oppa dah janjikan. yerin benci orang mungkir janji."
taehyung angguk dan senyum. "ah! apa kata kita ukir nama kita dekat pokok ni. banyak nama ii couple dekat pokok ni." cadang taehyung. yerin angguk.
"sini sini!" tunjuk yerin dekat tempat kosong. taehyung pun mula ukir.
"siap! jom dah panas terik ni!" taehyung terus berdiri. yerin pandang taehyung atas bawah.
"bwo?"
"kaki.. "
taehyung pandang kakinya.
"ah ige.. " taehyung terus berlari.
"yah penipu!" jerit yerin lalu mengejar taehyung.
yerin pov
penipu betul. aku percaya petak ii dia sakit kaki! aish jjinja!
sampai saja dirumah halmonie, mata aku melilau mencari taehyung. mata aku tertancap pada halmonie yang sedang panjat tangga.
"eh eh halmonie! bahaya la! bagi yerin buat." tawar aku. halmonie menjeling aku.
"tak payah. aku tau la kerja aku" jawab halmonie dan sambung memanjat tangga. aku mengeluh.
aku mula mengorak langkah tapi langkah ku terhenti bila aku dengar bunyi benda terhempas. pfftt. kejam.
aku menoleh. "halmoniee!!" jerit aku bila nampak halmonie sedang rintih kesakitan. aku berlari anak ke arahnya.
"ommo! lebam kaki halmonie ni!" prihatin aku sambil pegang perlahan kaki halmonie.
"jankaman! rin ambilkan kain dengan ais ketul" aku berlari masuk dalam rumah meninggal halmonie disitu.
end pov
skip
yerin datang ke arah halmonie sambil membawa kain dan sebekas ais ketul.
yerin duduk dihadapan halmonie kim. ais ketul yang dibalut kain dituam yerin perlahan dikaki halmonie.
"kalau rin halang halmonie tadi, kaki halmonie mesti takkan lebam dan bengkak macam ni"
yerin masih menuam ais dikaki halmonienya. halmonie kim memandang yerin yang sedang menuam kakinya.
"ah ahh" rintih halmonie kim. yerin terus mengangkat ais itu.
"mianhae halmonie." ucap yerin lalu sambung tuam kaki halmonie kim dengan lebih perlahan.
halmoni kim mengusap lembut rambut yerin. yerin mendongak.
"wae halmonie? rin salah tuam ke?"
halmonie kim menggeleng. bibirnya mengukir senyuman.
skip
"halmonie~!" laung yerin diselit aegyo sedikit.
"ya cucu ku sayang~"
yerin menolak taehyung yang duduk disebelah halmonie. yerin mengambil tempat taehyung.
"jjang! buah pisang kaki! sejuk ii tau!" ujar yerin lalu meletak di sepinggan pisang kaki di atas meja.
"woah! gumawo!" senyum halmonie kim lalu mengambil sepotong pisang kaki.
"emmm! mashiseo!" teruja halmonie kim sambil senyum ceria kepada yerin.
"ehem!"
yerin memandang taehyung.
"ommo! lupaa"
yerin menghulur sepinggan pisang kaki pada taehyung.
"laaa.. suapkan aje suami kamu tu" pinta halmonie kim. yerin memandang halmonie kim lalu gelak palsu. "perlu ke? hahahha"
halmonie kim angguk dengan muka serius. yerin memandang taehyung. kening taehyung digerak berkali kali.
"aaaaaaaaa"
yerin memutar bola matanya.
yerin menyuap sepotong pisang kaki ke dalam mulut taehyung.
"satu sudah"
skip
"tengok apa tuuu?" soal yerin pada taehyung.
"buah hati" jawab taehyung tanpa menoleh ke arah yerin. LANGSUNG.
"mwo?!" jerit yerin. tangan yerin siap sedia nak pulas ii telinga taehyung sampai tercabut. tahap tak boleh sambung dengan selotep, stapler dan macam ii.
"yeppo!" puji taehyung sambil renung fon tu.
to be continue
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
Random[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...