"macam mana kau boleh berdarah macam ni?" soal sinb prihatin.
"haah. wae jadi macam ni?" soal jungkook pula.
"em.. aku.. jatuh. ha jatuh ka.. til"
"bohong laa. aku jatuh katil tak berdarah macam kau pun. lagipun katil kau bukan 2 tingkat" ujar sinb tak percaya.
"majayo. aku setuju dengan sinb" angguk jungkook.
"er.. macam mana korang masuk rumah aku ni?" dalih yerin.
"pintu rumah kau terbuka. tunggu apa lagi. serbu la" jawab jungkook dan sengih menampakkan gigi edisi terhadnya.
"oh.. "
"eh kau jangan nak berdalih. soalan aku kau tak jawab lagi"
"perlu ke? tak payah kot" sengih yerin kekok.
"ah takda ii. kami sebagai bestfriend kau yang prihatin lagi bertimbang rasa ni memang wajib taking care pasal kau."
"betul. takkan sikit pun kau taknak share. selama 12 tahun kita kawan, tak pernah antara kita tak share masalah. and kau jangan nak mulakan" bebel sinb sambil menunding jari ke arah yerin.
"em.. aku.. aku.. "
"aku aku aku! ppali story"
"ish. ok. aku cerita" keluh yerin.
"ok daebak! popcorn popcorn!" gurau jungkook dan menggoncang badan sinb.
"peninglah bangang!" marah sinb dan tangannya acah ii tampar jungkook.
"ish korang ni. aku tak story kang"
kedua dua mereka menghadap yerin dan mentabik.
"arraseo seongsaenim!"
yerin hanya menggeleng.
"ok.. actually taehyung.. "
"kenapa? dia mengumpat aku? dia ada saka? dia ta--"
"aduhhh!" rintih jungkook bila kepalanya diketuk sinb. jungkook mencebik dan gosok ii kepalanya.
"tak payah menyampuk lah." jeling sinb.
"haih. ok. teruskan yerin"
yerin mengeluh geram. dia menarik nafas.
"actually.. taehyung.. ada perempuan lain."
krik krik.
yerin pelik.
"tak terkejut?" soal yerin sambil pandang dua orang tu yang takda reaksi langsung.
sinb menyiku lengan jungkook.
"apa?" soal jungkook separuh bisik. sinb menjegilkan matanya sambil membuat isyarat mulut.
"ah.. OMG! JJINJA?! TAK SANGKANYA!" jerit jungkook dan acah ii terkejut.
"TAEHYUNG MEMA--"
"haih. betullah. korang dah tahu benda ni kan?" keluh yerin dan menunduk.
jungkook dan sinb sedang menolak bahu sesama sendiri. mulut terkumat kamit marah sesama sendiri.
"er.. rin.. "
"gwenchana.hidup aku memang penuh dengan penipuan"
"aniya aniya! kami just tahu yang husband kau keluar dengan perempuan je. jjinja!"
"majayo! er.. sapa perempuan tu?"
"haih. soo hee"
"mworago?! perempuan tu?!"
yerin mengangguk perlahan.
"aish. perempuan tu. tengoklah esok. aku lenyek ii guna trak pakcik aku. biar dia mati tak aman." ujar jungkook sambil menumbuk numbuk bantal.
"kalau aku, aku sepak dia punya perut, biar rahim rosak biar mandul! haa biar! merana lah kau!!"
kookrin terkelip kelip mata mereka. tengok cara sinb tu, donald trump pun pengsan.
"ah dah ii. korang melebih pulak"
"yelah! kesian kawan aku merana!!"
"entah!"
yerin hanya senyum nipis tengok kesungguhan kawan ii nya.
"ah rin. kepala kau tu, asal berdarah?" soal sinb membuatkan senyuman yerin mati.
"er.. taehyung tolak aku.. TAPI DIA TAK SENGAJA!"
"hah? takkan tak sengaja. dah tu mana dia? dah tak sengaja kenapa tak bawa kau ke klinik?"
"em.. dia.. bawa soo hee pergi klinik."
"mwo?! asal bawa betina tu?! dia sakit dekat mana? sakit otak?! eh geram pulak akuuu!"
"sabar sabar. ka--"
puk!
bantal kusyen itu tepat kena dikepala yerin disebabkan jungkook yang tak sengaja baling.
"ahhh"
"yah! bangang lah kau!" marah sinb dan berlari ke sofa yerin.
"weh weh. tak sengajaa" jungkook pula yang langkah meja ditengah itu dan duduk disebelah yerin.
jungkook membelek kepala yerin berhati hati.
"mianhae. jeongmal"
"hahahah tahu takut!"
"yahh! na mohe na mohe!" marah jungkook gedik.
"hahaha apalah~"
"betul takda apa ni?" soal jungkook masih risau. kepala yerin dipegang lembut.
"gwen--"
"OHH NI LAH KAU BUAT MASA AKU TAKDA!"
to be continue..
bila nak habisss?!? 😭😭
korang nak soohee mati,tapi...
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
Diversos[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...