53|cheat?

659 100 15
                                    

purse yang dipegang yerin terlepas dari pegangannya. bunyi hempasan purse itu menarik perhatian semua makhluk dalam tu.

"ah.. em sori gang-gangu.. saya nak ba.. gi purse je." terang yerin lalu mengambil semula purse di atas lantai. dia letak purse itu atas meja berdekatan.

yerin menunduk hormat kalut ii. cepat ii dia seka air mata yang bakal mengalir.

yerin menutup pintu kaca itu lalu berjalan laju meninggalkan bilik itu. dia menekan butang lif banyak kali.

"Yerin!"

yerin menekan butang lif itu dan akhirnya, terbuka juga pintu lif itu. cepat ii yerin tekan butang tutup dan taehyung tak sempat masuk.

"stop crying yerin! u are strong" kata yerin sambil berlari.dia tak henti menyeka air mata.

"Yerin! Kim yerin!"

yerin melajukan langkahnya tapi dia terlalu lambat bagi taehyung. taehyung menyambar lengan yerin.

"let me go!"

"bagi oppa explain"

"awak nak explain apa? saya taknak dengar pun" ujar yerin lalu merentap tangannya yang dipegang taehyung.

"game!"

yerin berhenti dari berjalan.

"that was a game.just a game" kata taehyung lagi.

yerin menoleh.air matanya sedang bertakung penuh dalam tubit mata.

"game? just a game? seriusly taehyung. kenapa.. kenapa dalam banyak ii game, perlu game macam tu? wae? awak dah tak rasa ada isteri?"

"yerin ah~"

"wae? susah sangat nak cakap 'i already married?' susah ke taehyung?"

"ani--"

"ya, saya tahu, saya kahwin dengan awak secara paksa, tapi tak boleh ke jaga perasaan saya even a little?"

"ye--"

"sanggup awak kan? saya tunggu awak sejam setengah di restoren tu.. saya tempah private room.. untuk apa? untuk saya sambut birthday awak. nak buat suprise. saya spent 700 won hanya untuk awak. tapi... apa awak balas? awak langsung tak datang dan awak berhappy happy dekat sini. game yang.. no wonder la awak tak datang kan."

"yerin.. please, oppa tak berniat nak curang or w--"

"oppa~"

yerin memandang gerangan itu. taehyung meraup mukanya.

"k-kau buat apa dekat sini?" soal yerin sambil renung tajam soo hee.

soo hee berlari ke arah taehyung lalu memeluk lengan taehyung.

"aku sambut birthday namchin aku ni haa" jawab soo hee sambil eratkan pelukan dia.

"wow! namchin? awak memang bagus dalam simpam rahsia. well done!" ujar yerin dengan air matanya yang selamat mengalir di pipi.

yerin menarik kasar tangannya dan berjalan laju meninggalkan taehyung dan soo hee di lobi.

"yerin! kim Yerin!" laung taehyung.

"dia dah pergi lah oppa. tak payah susah jerit" kata soo hee lalu mengeratkan lagi pelukannya dilengan taehyung.

"kau sapa nak stop kan aku? lepaslah!" jerkah taehyung lalu menarik kuat lengannya. jatuh terduduk soo hee dibuatnya.

"aish"

•••

yerin betul ii berdiri dihujung titi yang bawahnya sungai.

"betul ke apa yang aku nak buat ni?" soal yerin sendiri. dia berjalan selangkah ke depan.

yerin mengeluarkan--

"yah! jangan bunuh diri!!"

yerin memandang pelik pada figura itu.

"jangan bunuh diri! ingat orang tersayang"

"eo? joo hyuk?"

"eo aneong yerin. turun dari titi tu"

"se.. sekarang?"

"ya. ppali"

yerin pun simpan semula kotak jam Guest dalam begnya. dia pun turun dari titi tu.

joo hyuk menarik lengan yerin dan duduk di kerusi kayu disitu.

"wae sampai nak bunuh diri?"

"eo? aniyaaa.. saya nak buang jam ni".

•••

"yerin. yerin. kenapa~waee.. tak dengar DULU! oppa explain~waee" soal taehyung dengan mabuk. taehyung ambil sebotol soju dan tunggangnya tapi dihalang seseorang.

tbc

kalau korang komen, minyu x reply, sori eh sbb tak tahu nk reply apa.

bukan apa, takut kata author ff ni sombong pulak en. Q_Q

©missdimple_13

[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now