31|crybaby

796 122 28
                                    

"hahahahhahahaa" taehyung gelak memandang muka cuak yerin.

"ishh! buangla benda ni! ppalii!"

"apa lah.. lintah pun takut" ejek taehyung dengan sisa gelaknya. yerin hanya jeling. kakinya disua pada taehyung.

taehyung mengalih lintah itu dari betis yerin. "dah takda dah" kata taehyung sambil sapu ii sikit betis yerin.

"eyyy.. macam takda orang lain dia nak melekat." rungut yerin seraya menyapu betisnya.

taehyung menggeleng mendengar rungutan yerin. "macam ii". taehyung pun melangkah masuk ke dalam rumah.

skip

halmonie Kim mula mencuba masakan yerin.

"sedap halmonie! sedap!" jerit taehyung. halmonie kim merenung tajam taehyung.

satu sudu sup belut disuapkan ke dalam mulut milik halmonie kim.

"hem.. boleh tahan" puji halmonie kim dan teruskan makan. yerin menghela nafas lega. taehyung menyiku lengan yerin. "baru boleh bernafas kan?" bisik taehyung. yerin merenung tajam taehyung.

halmonie kim yang perhatikan mereka itu disedari yerin. terus saja yerin tunduk memandang makanan.

skip

"korang ada mana Sekarang?" soal yerin sedang ber Skype dengan sinb dan jungkook.

"bilik m--"

"ah jjinja?! korang tinggal sebi--"

"yah! kami tak buatla benda terkutuk tu! kami sekarang ada dekat bilik menunggu.

"oh.. hehehe" yerin menggaru kepalanya yang tak gatal.

"kau ok dekat daegu?"

"ok la.. kot" jawab yerin teragak agak.

"oh.. ok kami kena berkumpul dah ni!" kata sinb.

"saranghae!" ujar sinb sambil buat mini heart.

"sarang.. haa sarang burung!" kata jungkook yang senyum takut.

yerin memandang pelik. video call itu diakhir disitu. yerin pandang belakang. kim taehyung. no wonder la jungkook tak cover!

"habis dah video call?" soal taehyung. yerin angguk lalu mengubah posisi kepada duduk..

"wae?" soal yerin. "halmonie panggil"

yerin angguk. dia menarik nafas dan lepas. yerin berjalan ke arah ruang tamu.

"wae hal--"

"buat kek buah untuk aku" pinta halmonie kim. yerin menggosok belakang lehernya.

"bahan ii?"

"ada dah dekat dapur tu"

yerin angguk lalu pergi ke arah dapur.

yerin pov

aku membuka peti ais yang besar alam tu. pelbagai buah tersusun dalam peti ais itu. kalah Mall. aku mengambil buah yang diperlukan. tepung dan bahan ii yang lain.

aku pecahkan 3 biji telur dalam mangkuk adunan. dimasukkan tepung,gula,buah dan macam ii lagi.

siap aku adun semua tu, oven yang kelihatan agak lama aku buka. aku memasukkan adunan itu ke dalam oven tersebut.

aku menekan butang on, tapi seperti tak berfungsi. aku pun tekan butang on semula tapi aku tak sengaja menekan butang yang dibalut dengan selotep.

tiba ii, oven itu keluar asap. aku tekan butang off tapi tak boleh.aku makin gelabah.

"ommo! oven aku!"

aku terus pandang belakang dan nampak halmonie dengan muka merah padamnya. aku berlari anak ke arah dia.

"hal--ahh!" aku ditolak halmonie dan jatuh terduduk.

"oven aku!!" halmonie memeluk ovennya. dia pandang aku dengan tajam.

"kau tahu tak oven ni dah lama aku guna dan selama aku guna tak jadi macam ni pun! dah la ni mendiang suami aku hadiah kan!"

aku menunduk apabila ditengking halmonie.

"datang sini susahkan aku! lepas ni nak bagi jahanam apa lagi?! haish! tepi!"

aku terdorong ke tepi apabila ditolak halmonie. aku menunduk. tunggu masa je air mata nak mengalir.

"aloh aloh.. baby cry pula"

aku mengangkat muka. muka taehyung aku pandang. dia kesat air mata aku.

"halmonie.. mesti.. ben.. benci rin, kan?" soal aku tersedu sedu.

taehyung mengusap rambut aku.

"aninde. oppa tak fikir macam tu langsung. oppa kenal halmonie tu. dia tak suka orang yang lemah dan suka uji orang yang baru dia kenal. jangan la nangis macam ni. kalau dia tahu rin nangis,lagi teruk dia uji. so, rin cuba ambik hati dia dan tunjuk rin kuat. arraji?"

aku mengesat air mata lalu angguk. taehyung senyum lalu beredar.

"aku rasa bertuah sangat dapat namja yang macam dia"

ⓣⓞ ⓑⓔ ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔⓓ..

[C] Love You, Mr idol •KTH•Where stories live. Discover now