"Ada sesiapa yang tak masuk dewan lagi?!" Soal pengawas itu dengan nada menjerit.
"Semua dah ada!" Jawab soo hee dengan nada tinggi. Sinb merenung tajam muka soo hee.
"Eh, ka--" tak sempat sinb memajukan percakapannya,
"Jadi saya nak edarkan kertas soalan sekarang!" Laung pengawas itu.
"Yoongi! Kertas soalan takda lah!" Ujar hoseok separuh jerit.
"Hah? Takda?!" soal yoongi tak percaya. Hoseok mengangguk laju.
Semua calon peperiksaan menjadi riuh rendah bila dengar apa yang hoseok kata.
"hey hey! Senyap senyap!" laung hoseok garang.
Semua orang senyap secara drastiknya.
"Ok. Macam yang kamu semua dengar, kertas soalan addmath takda. Jadi say--" yoongi memandang ke arah tempat kosong didepan jungkook.
"Ah.. Manusia!" Panggil yoongi. Jungkook menunjuk ke arah dirinya berkali kali.
"Yelah. Kamu lah"
Jungkook mengerutkan mukanya.
"Orang depan kamu tu.. Memang tak hadir atau..?"
"Er.. Tak had--"
"Dia hadir encik!"
Semua orang memandang soo hee.
"Ehem. Dia hadir encik yoon.. Gi. Tadi saya nampak dia dekat koridor!"
"Habis kenapa dia tak masuk dewan?" Soal hoseok pula.
"Sebab...maybe dia yang amb--""Dia yang ambil?!" Terkejut yoongi dengan mata yang dijegilkan.
"Yah yah! yerin tak mac--"
"Diam! Saya sedang bercakap dengan kawan kamu ni"
Jungkook menggenggam penumbuk. Dia mengerling ke arah soo hee. Soo hee memandang jungkook. Satu senyuman sinis diukir.
"Ok! Kamu! Ikut kami cari orang tu!" Ujar yoongi dan berjalan laju keluar dari dewan. Hoseok pun mengikut laju yoongi.
Soo hee menunduk hormat dan berdiri.
"Opss. Pity to your friend" ejek soo hee dan gelak kecil.
"Yah! Apa yang kau tak puas hati?!" Geram sinb seraya berdiri.
"Me? Entah la. Aku just buat apa yang aku patut buat." Jawab soo hee selamba.
Sinb menggempal penumbuk.
"oh ya. I need to find your thief friend. Ta ta~"
•••
"Yura yah" panggil taehyung dengan nada lembut.
"Apa?" Soal yura dingin sambil sibuk menghadap laptop nya.
"Mian."
Yura mengangkat muka memandang taehyung. Muka yang cukup ketat ditunjuk yura.
"Asal minta maaf dekat aku? Kau bukan buat salah apa pun" ujar yura dingin.
"Tapi ak--"
"Tu. Pergi minta maaf dekat wife kau. Kau lagi banyak buat salah yang kau perlu minta maaf dekat dia. Bukan aku." Kata yura lagi.
"Aku mana ada buat sa--"
"See. Kau punya ego tu memang teruk gila. Dengan aku, yang taklah banyak sangat kau buat salah, kau sibuk nak minta maaf. Dengan wife kau, yang berminggu minggu kau tinggal dia, buat salah dekat dia, tak rasa pula kau nak minta maaf. Apa masalah kau sekarang ni?"
Taehyung mengetap bibir.
"Aku nak minta maaf je kan. Yang kau nak libat perem--"
"Ya! Memang aku wajib libatkan wife kau! Kalau kau still dengan ego kau, sampai bila kau nak berbaik dengan dia? Sampai bila? Buat satu hari nanti, dia dah takda dalam dunia ni, jangan kau sibuk nak menangis, nak minta maaf dekat dia. Dah tak guna kau nak menyesal." Ujar yura dengan nafas turun naik.
•••
"Saya rasa dekat sini" bisik soo hee pada yoongi.
Yoongi angguk. Pintu bilik pengetua dibuka.
"Yah! Apa yang kamu buat disana?!"
Yerin yang sedang bergelut dengan loker untuk membuka mangga loker itu, segera menoleh.
"Er.. Saya ju--"
"Dah terang ii dia nak curi kertas soalan tu!" Ujar soo hee bersungguh.
Yerin memandang soo hee dengan pandangan tak percaya. Dia menggeleng geleng.
"Aniya.. Saya tak-"
"Dah. Kamu ikut saya berjumpa dengan guru disiplin."
"Jjinja! Saya tak bu--"
"Dia suruh ikut, ikut je lah! Tak guna nak menipu" kata soo hee sambil menyilang lengannya.
"Yah yoongi." panggil hoseok.
Yoongi menoleh.
"Kau taknak dengar apa yang dia cakap dulu ke? Maybe dia tak--"
"Tak buat apanya. Dah nampak dia sedang bergelut dengan loker tu." jeling yoongi dan menarik lengan yerin.
"Betul! Percaya lah saya!" desak yerin sambil air matanya mengalir laju.
"Ish. Bising lah kau! Nak raih simpati pula" sinis soo hee. Hoseok memandang soo hee geram.
"Yah. Asal kau still ada sini? Pergi balik dewan sana" jeling hoseok dan menolak soo hee keluar dari bilik pengetua itu.
"Wae~" geram soo hee sambil menghentak kaki.
•••
"Yura"
"Apa lagi?"
"Aku rasa nak cuba berbaik dengan yerin"
Tbc..
Mohon kecam soo hee disini. 😂
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
De Todo[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...