taehyung pov
"finally!" aku separuh jerit apabila sudah jumpa jadual tu selepas 10 minit aku cari.
aku segera turun ke bawah. aku menuju ke dapur untuk minum air.
vroom vroom vroom!
"motor sapa pula mengacau ketenteraman rumah kim taehyung yang comel lagi kacak lagi.. ah whatever"
aku hanya angkat bahu saja. maybe jiran aku punya motor. air oren aku tuang dalam gelas.
baru saja aku nak nikmati air oren yang segar lagi sejuk tu, aku dengar suara orang gelak.lawak ke?
kononnya aku taknak ambil tahu tapi suara tu macam dekat ii rumah aku.
"ah spoil ahh! baru nak minum air lah! aku sumpah jadi memerang kot haa!"
aku letak gelas atas kabinet perlahan lahan. gila kau! pecah nanti, aku tak pasti aku hidup ke tak dalam dunia ni.
aku pergi ke arah ruang tamu. langsir depan aku selak sikit.
"sapa pula bersawit depan rumah aku?"
aku mengecilkan mata aku sikit. nak cam katakan. oh yer..
"bwo?!"
aku buka pintu rumah dengan kasar. terkejut seekor manusia lelaki dan seorang yeoja shumel. wife aku biarlah nak puji. herh.
"aw-awak?" soal yerin takut ii.
"sapa ni rin?" soal namja tu pula.
"oh ni, sepu-"
"im her husband." aku potong percakapan yerin. membulat mata yerin yang tak berapa bulat tu. k bukan masa melawak.
"what do--"
aku menarik tangan yerin. bahu yerin aku peluk. sempat aku tengok tag nama namja tu.
"jungkook right? tak pa ii dah boleh balik. im with her right now. dont worry k."
jungkook tu still tercegat dekat situ. dia pandang aku tak puas hati.
"jungkook, kau balik dulu lah. im ok with him" ujar yerin.
"see? sokay la. im her husband. take note ok." aku senyum pada jungkook.
jungkook mendengus geram. helmet dipakainya. dia pandang sekilas yerin. aku melambai ke arahnya.
"bawa motor tu baik ii. btw gumawo ya sebab hantar Wife
hyung balik."jungkook menjeling aku dan senyum pada yerin. wat da..
dan motor nya meluncur laju meninggalkan kawasan rumah aku.end pov
taehyung mengheret yerin masuk rumah. badan yerin ditolak dan yeoja itu selamat terhempas duduk atas sofa.
"wow amazing girl!"
yerin hanya tunduk.
"oppa tak tahu pula tusyen sampai pukul 5 tu kena merayau naik superbike dengan namja, dan semestinya rin supposed to hug him. nama pun superbike. mesti laju kan. macam tak da suami kan?"
"tusyen.. tusyen cancel. tu yang rin ta-"
"dah tu tak reti ii nak call aku?!"
yerin terkejut dengan taehyung yang bahasakan dirinya 'aku'
"bateri fon rin low"
"alasan! takkan semua fon chingu kau low. boleh je nak pinjam kan?"
"sa-saya takut ganggu awak. mana tahu awak busy."
taehyung meraup mukanya kasar. muka yerin dia pandang.
"dah tak da orang lain nak hantar kau? kenapa mesti namja?"
"salah ke dia hantar saya balik? bukan kami melencong mana ii pun. yang awak nak naik angin dah kenapa?"
taehyung merenung tajam yerin. pintu rumah dibuka kasar.
yerin pandang taehyung yang berang itu. dia mengeluh.
skip
"asal kau tae?" soal yura sambil pandang taehyung yang serabut tu.
taehyung pandang yura. terukir senyumannya pada yura.
"dah kenapa?" soal yura pelik. tetiba senyum. sapa tak pelik.
"kau... "
to be continue..
kite tahu bosan.. 😶
mianhe!andwae!! wifi lembab cuz tak bayar. eotokhae. slow update ok tak? ampunilah beta
minyu cuba update ok. stay tune.
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
Diversos[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...