"GOALLL!!!" jerit yerin lalu membaling bantal dan mendarat di tv.
"eo, sapa goal?" soal taehyung yang datang tiba ii dan melabuhkan punggungnya disebelah yerin.
yerin menjeling taehyung dan terus menutup tv. dia berdiri dan menuju arah tangga. baru saja dia ingin melangkah, taehyung menarik tangannya.
"wae gurae?"
"dont mind me. pergi lah manage trainee tu" jawab yerin dingin lalu merentap tangannya.
sekali lagi, yerin baru saja hendak pijak tangga tapi tangannya ditarik.
"ah..arra ii. mesti jagi tak makan lagi kan? oppa lupa~"
yerin membuat muka menyampah dan akhirnya dapat juga dia pijak tangga.
im proud of u~~
"stop tarik tangan saya. arraji?"
jeling yerin lalu memusing badannya ke arah tangga. LENGANNYA ditarik taehyung.
"yaish. saya cakap apa tadi?"
"stop tarik tangan saya bukan lengan. beza tu sayang"
"ah whatever. apa lagi?"
"wae moody tahap gajah minta kaki ni?"
"biarlah saya nak moody ke, saya nak happy ke, awak kisah apa? oh, lupa. awak just kisahkan trainee awak tu kan?" sindir yerin lalu menghadap tangga semula.
tangan yerin ditarik kuat oleh taehyung. kemungkinan boleh tergolek jatuh tangga yeoja tu.
"apa masalah kau ah?! dah appa aku minta tolong untuk manage trainee tu, aku tolonglah! no need to sarcasm me! perlu ke bagi sakit hati aku sampai macam ni? perli aku macam ni?! wae?! just manage trainee. apa yang salah? apa? penat aku balik dari studio, ingat nak mesra dengan kau, tapi tu lah. kau yang buat situasi jadi bengang!" jerkah taehyung. matanya tajam memandang muka yerin.
"ani--"
taehyung mengambil kunci kereta dibelakang pintu. pintu rumah dibuka dan dia menarik lengan yerin.
taehyung membuka pintu kereta lalu menolak yerin masuk dalam kereta. pintu kereta ditutup kuat.
skip
"awak!! slow lah sikit bawa kereta!" jerit yerin cuba untuk tandingi bunyi enjin kereta yang kuat.
150km/j. slow kan dia drive.😑
taehyung hanya diamkan diri. suara yerin diabaikan.
skip
yerin membuka matanya apabila kereta milik taehyung berhenti.
"tak lama aku boleh gila." kata yerin sendiri sambil mengurut dadanya. yerin menegakkan badannya semula.
mata yerin membulat dan mulutnya juga ternganga apabila nampak apa yang ada didepan matanya.
yerin menampar pipinya berkali kali tapi taehyung cepat menghalang."tak payah nak tampar pipi tu, nanti tak chubby dah. kajja."
yerin memandang taehyung pelik.
yerin keluar dari kereta. angin dihirupnya. tangan didepa.
"i cant believe it.. " gumam yerin. tiba ii dia terasa bahunya dipeluk. yerin menoleh.
"kajja~~" ujar taehyung lalu berjalan tanpa meleraikan pelukannya dibahu yerin.
skip
"daebak~" terpegun yerin melihat suasana di menara namsan. dia memandang taehyung yang duduk dikerusi yang disediakan.
yerin berlari anak lalu duduk disebelah taehyung. perasaan rasa bersalahnya membuak buak. yerin mula membuka mulut.
"awak.. mianhae. jungmal" ucap yerin sambil memandang muka taehyung.
"em?" dahi taehyung dikerutkan.
"pasal tadi. jeongmal. mianhae. aish pabo pabo" kata yerin lalu mengetuk kepalanya.
taehyung tergelak kecil.
"aniya ii. semua tu lakonan semata mata" terang taehyung dengan senyuman.
"tapi.. awak macam maksudkan je apa yang awak jerkah tadi"
yerin menunduk.
"aigoo.. na gwenchana. im an actor to be ok!" ujar taehyung teruja.
yerin mengangkat kepalanya. senyuman nipis diukir dibibirnya.
"gumawo. oppa" ucap yerin sambil tersenyum manis. tiba ii taehyung teringatkan sesuatu.
tangan yerin diraih dan dibelek belek.
"wae?"
"takda sakit ii kan? lebam ke terseliuh ke? takda kan?" soal taehyung risau.
"eobso." yerin menggeleng lalu menarik tangannya. yerin melentokkan kepalanya dibahu taehyung.
"oppa nak tahu tak?"
"mwo?"
"jagi pernah datang sini sekali je."
"oh..dengan sapa?"
"namja."
"mwo?!" jerit taehyung. yerin mengangkat kepalanya.
"ish.. dengan yeol lah. haih jjinja. jealous tu kawal sikit." kata yerin lalu kembali lentokkan kepalanya.
"woah,sweet couple here"
taehyung dan yerin memandang gerangan tersebut.
to be continued..
💕lots of love💖
©missdimple_13
YOU ARE READING
[C] Love You, Mr idol •KTH•
Diversos[COMPLETED] "Kim taehyung? Nugu?" ------- "Tae kahwinkan yeoja tu" ------- "Bila masalah dah selesai, kamu ceraikan dia?" ------- "Bila semua masalah selesai.. Awak nak ceraikan saya ke?" ------ ✔ jung yerin, seorang budak sekolah berumur 18 tahun...