⚫06⚫

8.4K 651 22
                                    

Lina pandang sekeliling dewan. Dia tercengang. Kenapa pula semua ada kat padang ni? Segera dia menghampiri Cikgu Ikin yang catat sesuatu pada buku rekodnya.

"Ya Lina?" Cikgu Ikin yang perasan akan kehadiran Lina terus berhenti menulis. Dia memandang anak muridnya.

"Err, kenapa semua kumpul sini?" Lina bertanya hairan

Cikgu Ikin tersenyum. "Hari ni kan kokurikulum tapi cikgu-cikgu lain mesyurat jadi semua kena datang sini. Kenapa? Awak takut?"

Lina angguk kepalanya kemudian dia geleng.

Cikgu Ikin mengangkat keningnya. "Mana satu ni? Takut ke tak?"

"Tak sebab saya pernah je main bola jaring depan orang ramai."

Cikgu Ikin tersenyum. Kepala Lina diusap perlahan. "Good girl and good luck. Pemain-pemain lain dah bersedia nak tengok awak punya kebolehan."

Lina angguk. "Baik cikgu!"

Cikgu Ikin tersenyum. Comel!

Pretttt!

Cikgu Ikin meniup wisel. Semua ahli netball berkumpul sebelum memulakan latihan.

"Okay, semua dah tahu pasal Lina kan?" Cikgu Ikin memegang bahu Lina.

Lina hanya diam. Takut dia hendak bersuara. Manalah tahu kalau-kalau semua ni tak dapat terima dia.

Seorang gadis yang berambut paras bahu angkat keningnya. "Tahu cikgu. Kita orang patut kenal kan diri kitaorang lah kan? Nanti dia keliru pula."

"Yup, jadi kita adakan sesi berkenalan ringkas sebelum mulakan latihan. Okay?"

"Okay!" Semua menjawab serentak.

Gadis yang berambut paras bahu tadi bersuara, "Aku Shasha."

"Amilin."

"Natalia."

"Sarah."

"Effa."

"Ika."

"Mimi."

"Lydia."

"Fathia."

"Melinda."

"Zehra."

"Nini."

"Aen."

"Wani."

Lina angguk kepalanya. Mak oii! Ringkas sangat ni. "Dan saya..."

"Lina." Semua berkata serentak. Semua yang ada di situ ketawa.

"Okay, saya bahagikan kumpulan. Lina, Shasha, Amilin, Effa, Fathia, Zehra dan Ika. Nama yang saya sebut ni pakai bip merah, yang saya tak sebut pakai bip hijau."

Segera mereka memakai bip dan mengambil tempat masing-masing.

"Saya ambil apa?" Lina bertanya pada Shasha.

"Center."

Lina angguk. Dia pergi ke tempat di mana center selalu berdiri. Dia kini berhadapan dengan Wani.

Semua pelajar-pelajar Dream High berkumpul.

Tak terkecuali, Bad Princes turut serta.

"Wow, pemain utama." Rayyan berkata kagum apabila melihat Lina berdiri di tempat center.

Adam angkat kening. "Power ke tu?"

My Innocent GirlWhere stories live. Discover now