"Lina, jom teman abang Al pergi makan. Abang Al lapar." Allif duduk di katil adiknya. Lina yang sedang baca majalah dipandang.
Lina menutup majalahnya. "Okay, bagi Lina 5 minit. Abang Al dah bagitahu mama?"
"Dah." Allif jawab sambil tersenyum. Inilah masanya untuk dia spend time dengan Lina. Dah terlalu banyak masa yang dibazirkan dulu dan sekarang, Allif tak kan sia-siakan peluang ni. Allif bingkas bangun. Dia berjalan keluar dari bilik Lina.
"Jangan lama-lama."
"Ya." Jawab Lina lalu menutup pintu biliknya. Segera dia berjalan ke almarinya.
Date dengan abang. Wuhuu!
⚫⚫⚫
Allif memberhentikan keretanya. Dia menanggalkan seatbelt. "Dah sampai."
Lina roll eyes. "Abang Al, Lina tahu la dah sampai. Tak payah lah cakap macam Lina budak umur 5 tahun."
Allif sengih. "Lina memang 5 tahun pun." Jawabnya lalu keluar dari kereta.
"Abang Al!" Lina menjerit. Abang dia ni sama je macam Zikri. Suka layan Lina macam budak kecik. Lina segera keluar dari kereta. Lengan Allif dipeluknya.
"Ni kenapa peluk-peluk ni?"
"Nanti abang Al hilang."
Allif tergelak kecil. Serious lah Lina dah 15 tahun? Kenapa perangai macam budak-budak sangat? Patutlah Zikri selalu nak protect Lina, budak ni terlampau innocent sangat. Allif mengusap kepala Lina. "Abang Al yang hilang ataupun Lina?"
"Abang Al ni! Suka buat Lina macam budak-budak." Lina memuncungkan bibirnya.
"Memang budak-budak pun." Katanya lalu berjalan dengan Lina menuju ke Sweet Cafe.
Allif dan Lina mengambil tempat duduk di tepi tingkap. Seorang pelayan datang membawa buku pesanan lalu beredar. Lina ligat menyelak buku tersebut sementara Allif sibuk dengan telefonnya.
Bad Princes
Adam
yow geng! kat mana? aku bosan ni.Fahrin
kat rumah jela. mana nak pergi lagiaku ada dekat sweet cafe. tak ada siapa nak datang?
Fahrin
kau tunggu al. aku otwAdam
yep, me toozik, kau tak nak join?
Zikri
malas lahlina ada sini teman aku sekali
Zikri
aku otwAllif tersenyum kecil. Zikri ni kan, memang pantang betul sebut pasal Lina. Mesti laju je dia.
"Abang Al nak makan apa? Janganlah sibuk sangat dengan telefon abang Al tu. Tadi kata lapar." Lina memberi buku pesanan pada Allif.
Allif senyum. "Sorry, tadi abang Al chat dengan kawan-kawan abang Al."
"Yelah. Abang Al, Lina nak pergi toilet kejap. Abang Al duduk sini diam-diam tau." Lina terus beredar menuju ke toilet.
Allif geleng kepalanya. Memang budak-budak betul Lina ni.
"Allif?"
YOU ARE READING
My Innocent Girl
Teen Fiction"Err, arr, sa..saya..." - Alina "Saya, saya, saya apa?! Kau apahal gagap-gagap ni?" - Zikri. "Saya suka awak!" Terkejut punya pasal, Lina terlepas cakap. Zikri angkat kening. Danial yang berada tidak jauh dari situ ternganga. "Kau.... suka aku?" Zik...