Lina berjalan menuju ke arah Zikri yang sedang menunggunya di kafe. Dia berpeluk tubuh sebaik saja tiba di hadapan lelaki tersebut. "Apa awak nak?" Soalnya angkuh.
Zikri angkat kening memandang Lina. Eh, eh budak kecik ni kang. Tak padan diri tu tak besar mana nak berlagak macam besarr sangat. Zikri tolak kepala Lina. "Kau kenapa?"
"Eiii! Apa awak ni? Main tolak-tolak kepala pula! Nanti bodoh la otak saya sebab terima gegaran yang tak sepatutnya." Lina gosok kepalanya walaupun sebenarnya tak sakit langsung.
"Lah, aku ingatkan kau memang bodoh."
Lina bercekak pinggang. "Ewah, ewah. Sesedap ikan siakap tiga rasa awak je nak kata saya bodoh. Saya ada otak tau! Dan kalau saya bodoh sangat, tak ada la saya masuk kelas 3 Clever, saya akan masuk kelas 3 Fantastic!"
Zikri senyum jahat. "Kelas ketiga tu pun dah kira bodoh. Yang pandai cuma kelas pertama."
Lina ternganga. Wahh! Memang menguji kesabaran betul mamat ni. Memang datang cuma nak gaduh je ea? Ergh, sakit hati! "Awak nak apa jumpa saya? Tolong cepat sikit. Saya nak balik rumah, nak rehat. Kepala saya sakit." Lina mula memicit dahinya. Betul, dia tak tipu. Tadi kat kelas elok je. Tiba-tiba pula kepala ni buat hal.
Zikri angkat kening. Buku latihan dikeluarkan dari dalam beg dan dihulur pada Lina. "Tadi kau cakap kau tak bodoh, kan? Aku nak kau buat kerja sekolah aku. Okay? Tak ada bantahan. Aku nak esok. Kalau tak siap, mati kau aku kerjakan."
Lina terkedu. Dia...buat kerja sekolah Zikri? Manalah dia tahu! Dia baru form 3 kot! Zikri ni form 5! "Awak dah gila ke Zikri?! Saya tak belajar lagi bab-bab SPM. Kalau saya from 4 tak apalah juga. Ni saya form 3! Budak pt3!"
Zikri gelak jahat. Muka Lina dipandang simpati. "Alaa, cutie pie. Are you mad?"
"Mesti la saya marah! Saya tak reti la nak buat semua kerja sekolah awak!" Lina menghentak kakinya tanda protes.
"So? Do you look like I'm care? Go to hell la if you know to do or not. Yang aku tahu, kerja aku siap esok! Okay, bye my girl!" Zikri berlalu pergi. Sebelum itu, sempat lagi dia menghadiahkan flying kiss dia kepada Lina.
Lina merungut geram. Ya Allah, kenapa la ada lelaki jahat macam Zikri tu? Lagi elok kalau dia pupus. Buat semak otak je. Lina duduk di kerusi. Dia menekup wajahnya dengan kedua-dua tapak tangan. Macam mana nak buat ni? Tak kan nak minta tolong Natra pula?
Bingo!
Lina senyum. Rasanya, dia dah tahu dah dengan siapa dia perlu minta tolong. Telefon dikeluarkan dari dalam beg sekolahnya.
Heh, siapa kata Lina baik?
Natra bff♥
Nat, bole tlong saya tak?
Haa, tlong ape?
Zik mnta sye siapkan kerja sch die. Sye mne la tahu pljran form 5 ni. Why not kalau sye mntk Dani ajarkan?
YOU ARE READING
My Innocent Girl
Teen Fiction"Err, arr, sa..saya..." - Alina "Saya, saya, saya apa?! Kau apahal gagap-gagap ni?" - Zikri. "Saya suka awak!" Terkejut punya pasal, Lina terlepas cakap. Zikri angkat kening. Danial yang berada tidak jauh dari situ ternganga. "Kau.... suka aku?" Zik...