"Tak nak turun rehat ke?" Natra menyoal Lina apabila melihat sahabatnya itu hanya duduk di kelas sambil membaca buku.
Lina mengangkat muka memandang Natra sebelum melemparkan senyuman. "Tak apalah, hari ni macam tak lapar."
"Okay, kalau Zik cari you, I cakap yang you ada kat sini eh?"
Lina sekadar menganggukkan kepalanya. Setelah melihat Natra sudah beredar, dia bersandar pada kerusinya. Matanya dipejam rapat sebelum menghela nafas perlahan.
"Apa nak buat ni?" Runsing kepalanya apabila memikirkan kata-kata mummy Ariel semalam.
Penjelasan sebenar masih belum diberikan pada Ariel jadi dah tentu dia akan dicari oleh Ariel sampai bila-bila.
Dia tahu Ariel jenis yang macam mana. Tak kan mengalah untuk sesuatu perkara.
Tok! Tok!
Lina memandang ke arah pintu. Kelihatan Zikri sedang melangkah masuk ke dalam kelasnya.
"Tak lapar ke?" Zikri menyoal sambil menarik kerusi berhadapan Lina. Matanya tak lekang dari memandang gadis itu.
Rindu sebenarnya. Dah lama dia tak berbual dengan Lina. Semalam masa dia nak luang masa dengan Lina dan kawan-kawannya, Lina tak ada. Entah mana budak ni merayap.
Lina senyum. Kepala digeleng perlahan. "Tak, tadi dah makan dalam kelas."
Zikri angkat keningnya. Oh, boleh tahan rare juga. "Petang ni kita keluar jom?"
Lina terdiam. Kepala digeleng perlahan. "Sorry, Lina ada hal. Lina tak dapat ikut."
Zikri diam. Kecewa dengan jawapan yang diberikan Lina. "Kalau malam?"
"Malam boleh," Lina angguk kepalanya. Memandangkan dia tak ada kerja sekolah jadi bolehlah kalau dia nak keluar dengan Zikri.
Zikri senyum. "Okaylah, aku balik kelas dulu. Jangan lupa malam ni," kepala Lina diusap sebelum beredar.
Lina tersenyum sendirian. Macam mana lah dia tak melting dengan perangai Zikri? Nampak kasar tapi sebenarnya sweet. Lina menampar pipinya perlahan. Hm, memang dah angau teruk dengan pakwe sendiri.
⚫⚫⚫
Ariel bersandar pada keretanya. Jam tangan ditilik sambil memandang sekolah yang berada di hadapannya.
Apabila dia ternampak kelibat Lina, dia berpeluk tubuh. Matanya tak lepas dari memandang Lina.
"Sorry lambat, saya ada kelas tadi." Tanpa perlu Ariel bertanya, Lina sudah memberi jawapan terlebih dahulu.
Ariel angguk kepalanya. Pintu kereta di sebelah pemandu dibukanya. "Masuklah." Katanya lembut.
Tanpa terima kasih, Lina terus masuk ke dalam kereta.
"Nak pergi mana?" Lina menyoal sambil memandang ke luar tingkap. Dia agak tak gemar bila keluar dengan Ariel.
Ariel sekadar senyum. Radio di dalam kereta dihidupkan. Dan saat itu keluarlah lagu Sufian Suhami, mencuba. Ariel tanpa ragu-ragunya menyanyikan lagu tersebut.
YOU ARE READING
My Innocent Girl
Teen Fiction"Err, arr, sa..saya..." - Alina "Saya, saya, saya apa?! Kau apahal gagap-gagap ni?" - Zikri. "Saya suka awak!" Terkejut punya pasal, Lina terlepas cakap. Zikri angkat kening. Danial yang berada tidak jauh dari situ ternganga. "Kau.... suka aku?" Zik...