⚫18⚫

7.9K 627 41
                                    

Lama Effa memerhatikan Lina yang sedang tenung skrin telefon. Nama yang terpapar diintai sedikit. Senyuman Effa terhias di bibir. Lantas bahu rakannya itu ditepuk menyedarkan Lina dari terus mengelamun. "Call jelah. I know you miss him."

Lina senyum. Dia yang memandang Effa kini mengalihkan semula pandangannya pada skrin telefon yang terpapar nama Zikri. "Yeah, a lot."

"So, what are you waiting for? Just call him." Effa menyiapkan diri untuk ke dewan.

"Dah nak pergi?" Lina pandang Effa.

Effa angguk. "Kenapa? Nak aku tunggu kau?"

Lina pandang telefonnya. Telefon tersebut dicampak ke katil. Dia mencapai sweater nya yang berada di dalam almari.

"Kata nak call?" Effa pandang Lina hairan.

Lina senyum. "Malam nantilah. Dapat bergayut lama sikit." Jawabnya sambil ketawa kecil. Amboi, nakal kau Lina!

Effa geleng kepalanya. Ada-ada jelah budak kecik ni. "Jom."

Mereka berdua segera menuju ke dewan untuk teori malam ini.

⚫⚫

"Okay, itu saja untuk hari ni. Semua boleh bersurai." Jurulatih kem bola jaring itu berlalu pergi.

Keadaan dewan itu menjadi riuh dengan tolakan kerusi dan juga perbualan-perbualan kecil. Effa dan Lina turut tidak ketinggalan. Masing-masing berbual sesama sendiri sebelum pulang ke bilik.

"Hai, korang." Fitri menegur dua gadis yang rancak berbual itu.

Perbualan Effa dan Lina terhenti. Mereka memandang Fitri yang berdiri dekat dengan mereka.

"Hai, Fit. Buat apa sini?" Effa menyoal. Okay, bukan sengaja dia nak tanya soalan macam tu cuma dia curios, kenapa Fitri ni asyik tegur diorang? Ada apa-apa ke?

Fitri usap belakang tengkuknya. Dia tersengih. "Sebab... nak borak juga?"

Lina dan Effa saling berpandangan.

"Sorry, I got to go. Tak boleh lama. Awak faham kan Effa?" Lina pandang Effa meminta jawapan daripada rakan seperjuangannya itu.

Effa angguk. Faham sangat. Ni mesti kes nak call Zikri.

"Fit, saya pergi dulu. Awak borak dengan Effa jelah." Kata Lina dan berlalu pergi.

Fitri mengeluh perlahan. Hampa. Ingatkan nak berbual dan luangkan masa dengan Lina. Baru saja dia ingin mengenali Lina dengan lebih rapat. Haih, musnah harapan.

Effa pandang Fitri hairan. "Kecewa nampak? Hurm, ada something that I should know?"

Fitri pandang Effa lama. Memikirkan sesuatu. Mungkin saja Effa boleh menolongnya. "Effa, kau boleh tolong aku?"

Effa angkat kening. "Tolong apa?"

"Carikan masa untuk aku dengan Lina. I want to tell her something."

Effa gelak kecil. Bahu Fitri ditepuknya. "Fit, kitorang datang sebab nak berlatih. Bukan nak cari masa untuk whatever you want to tell."

My Innocent GirlWhere stories live. Discover now