⚫20⚫

8K 594 46
                                    

"What is going on now? Lina, kenapa kau ada kat sini dan macam mana kau boleh kenal Allif? Siap peluk lagi. Apa jadi sebenarnya ni? Weh, asal aku rasa macam aku bodoh sangat ni?" Rayyan garu kepalanya yang sememangnya gatal. Serius dia tak faham apa yang jadi. Ikutkan hati dia nak tanya soalan dengan lebih banyak tapi bila tengok muka tegang semua orang menyebabkan niatnya tadi terbantut.

Lina teguk liurnya kesat. Dia memandang sekilas pada Zikri yang menjelingnya. Otaknya berfikir macam mana cara nak terangkan semua ni. "Korang, erm sa-saya se-sebenarnya a-"

Zikri mendengus kasar. Secara tak langsungnya dia menyebabkan Lina terus terdiam. Lina yang sedang tundukkan kepala ke bawah sambil menggigit bibir dipandang. Macam manalah dia nak marahkan Lina yang terlalu comel ni? "Lina, balik bilik kau." Suara Zikri mendatar saja bunyinya.

"Tapi Zik, a-awak kena-"

"I said, just back to your room!" Bergema suara Zikri memenuhi ruang tamu tersebut.

Bahu Lina terhincut mendengar tengkingan Zikri. Dia segera berlari menuju ke tingkat atas. Tak peduli akan apa yang jadi seterusnya nanti sebab dia terlalu terasa dengan sikap Zikri.

Adam pandang Zikri. "Err Zik, kau tak rasa kau melampau ke?"

Zikri angkat bahu. "Tak apa, pandai-pandai lah aku nak pujuk dia macam mana nanti. Hah Al, kau kena explain semuanya. Jangan nak lari pula."

Allif dah tersengih sambil mengusap tengkuknya.

"Kau kahwin muda ke Al?"

"Lina tu isteri kau?"

"Kahwin atas dasar pilihan keluarga then lama-lama bercinta. Macam tu?"

"Awal gila kau kahwin."

"Sampai hati tak jemput kita orang."

"Eh, bagus betul dapat Lina sebagai isteri. Nak kahwin muda jugalah."

"Diamlah!" Allif menengking. Dia mengurut dahinya perlahan tanda sangat pening mempunyai rakan-rakan begini.

Bad Princes hanya tersengih melihat muka cemberut Allif.

"Korang duduklah. Aku explain kan semuanya." Allif melabuhkan punggungnya di sofa diikuti rakan-rakannya. Yang lain semuanya duduk bertentangan Allif.

"Actually Lina adik aku."

Rayyan, Adam, Fahrin dan Zikri berpandangan sesama sendiri. Terkejut dengan penyataan Allif. Sejak dari form 1 mereka kenal Allif, sangkanya Allif hanyalah anak tunggal.

"Tapi kenapa kita orang tak pernah nampak dia?"

Allif tarik nafas panjang. "Yang sebenarnya, aku ada dua adik. Lina tu ada kembar. Namanya Riya Alini. Tapi-" Allif mengenggam erat tangannya. Meminta diri untuk bersabar.

"Alini meninggal sebab nak selamat Lina dari kena langgar lori. Masa tu diorang 11 tahun."

Semua tergamam.

"Then, mama aku buang Lina sebab dia tak dapat terima pemergian Alini. Aku dengan papa pun tak dapat buat apa sebab mama kita orang nampak beremosi sangat. Lina pula, kemurungan dua tahun. Dia asyik-asyik salahkan diri dia sendiri sedangkan dah memang ajal Alini untuk pergi. Bila benda ni dah lama, mama aku terbuka hati nak terima balik so-" Allif tundukkan kepalanya.

My Innocent GirlWhere stories live. Discover now