Zikri melangkah masuk ke Dream High. Mata-mata pelajar perempuan yang sedang memandang ke arahnya hanya diabaikan. Hurm, girl memang pantang nampak lelaki handsome.
"Yow, Zik! Awal pula hari ni kau sampai." Fahrin pandang Zikri dengan sebelah kening terangkat.
Zikri cebik bibir. Nak mengata lah tu. "Mana yang lain?" Soalnya sambil meletakkan beg sekolah pada kerusinya.
"Find a new target."
Zikri angguk kepalanya.
Well, inilah dia bad princes yang terdiri daripada Danish Zikri, Fahrin Zakry, Adam Mikael dan Rayyan Hafiqi.
"Hah, macam mana date kau dengan Fara semalam?" Zikri bertanya sambil melabuhkan punggungnya disebelah Fahrin.
Fahrin cebik bibir. "Gedik sangat sampaikan aku sendiri pun meluat. Dah terlampau meluat, aku minta putus jela."
Zikri gelak jahat. Dia tepuk bahu Fahrin. "That's my bro."
Fahrin tepuk dadanya penuh bangga.
"Weh guys!" Rayyan tercungap-cungap menahan nafas. Penat berlari dari Cikgu Zamidi.
"Kau dah kenapa Rayyan? Adam mana? Bukan kau cakap nak cari target baru ke?"
"Adam kat tandas. Yelah, aku nak cari target baru tapi tulah, Cikgu Didi tu nampak aku! Tak cukup nafas aku lari ni." Katanya lalu menarik kerusi duduk berhadapan dengan Zikri.
"Kau buat apa?" Zikri menyoal hairan.
"Aku suruh budak tu baling telur kat kereta Cikgu Didi."
Zikri hanya mampu geleng kepala. Benda macam tu pun boleh kantoi.
"Weh korang. Ummi suruh beratur." Adam datang menghampiri lalu duduk di hadapan Fahrin.
"Ummi Umaida si PKP tu?" Fahrin menyoal.
"Yelah! Ummi mana lagi?"
"Habis tu kenapa kau duduk? Bangun la pergi beratur." Rayyan memandang Adam.
Adam buat muka. Jari telunjuk dihalakan pada dirinya. "Aku?"
Zikri senyum sinis. Adam nak pergi beratur? Huh, go to hell la.
"Eh, tadi aku ada nampak budak baru." Adam berkata tenang sambil mencucuk straw ke dalam botol solivite.
"Ouh so?" Zikri soal acuh tak acuh. Lantak la, apa dia kisah?
"Perempuan," tanpa dipinta, Adam memberitahu jantina budak baru tersebut.
"Dah tu? Nak buat apa? Kau nak try dia?" Rayyan menyoal sinis.
Ini perkara biasa. Mereka berempat memang sentiasa sinis sesama sendiri .
Adam geleng kepalanya. Disedutnya air solivite berperisa epal itu sebelum menyambung kata-katanya. "Tak adalah, aku nak just nak cakap. Budak tu baru je masuk tapi dah kena cemuh, maki bagai tu. Siap ada yang tunjal kepala dia lagi."
"Serius ar? Kenapa dia kena macam tu?" Fahrin duduk tegak. Tiba-tiba pula dia berminat nak dengar cerita Adam.
Adam angkat bahu. "Entah la tapi yang aku dengar, ramai tak puas hati dengan dia sebab dia masuk sini atas belas kasihan. Dia miskin bergantung pada biasiswa. Tak tahu la macam mana boleh masuk school ni."
Zikri, Fahrin dan Rayyan saling berpandangan. Serius la?
"Cantik tak dia?" Rayyan menyoal gatal.
YOU ARE READING
My Innocent Girl
Teen Fiction"Err, arr, sa..saya..." - Alina "Saya, saya, saya apa?! Kau apahal gagap-gagap ni?" - Zikri. "Saya suka awak!" Terkejut punya pasal, Lina terlepas cakap. Zikri angkat kening. Danial yang berada tidak jauh dari situ ternganga. "Kau.... suka aku?" Zik...