⚫19⚫

7.9K 606 32
                                    

"Baiklah, pada hari terakhir kita ni, saya minta supaya setiap apa yang saya ajar pada awak semua, awak manfaatkannya dan tak lupa. Semoga berjaya menjadi pemain bola jaring antarabangsa. Kalau ada umur panjang, berjumpa lagi kita pada tahun depan." Jurulatih itu memberikan sedikit kata-kata terakhir sebelum berpisah dengan semua anak-anak muridnya.

Lina pandang Effa yang sedang mengemas barang. Dia mengeluh perlahan. "Effa, saya akan rindukan semua ni."

Effa angguk. Dia memandang Lina dengan senyuman manis di bibir. Bahu Lina ditepuk perlahan. "No need to worry. Memories never die."

Lina yang muram tadi kembali senyum. Mungkin ayat yang dikatakan Effa hanya sikit tapi bermakna. Sangat-sangat. Baru saja Lina hendak mengeluarkan telefon untuk menelefon seseorang, dirinya ditegur oleh Fitri.

"Erm, Lina. Nak cakap dengan awak sekejap boleh?"

Effa pandang Fitri tajam. "Apa kau nak?" Mukanya tenang tapi suaranya sedikit keras. Seolah-olah dirinya memberi amaran pada lelaki itu untuk membatalkan niatnya dengan serta-merta.

"Only for a while. Please, for a last day?"

Lina pandang hairan pada Effa. Kenapa pula rakannya itu tiba-tiba menjadi tegas? Sebelum ni, okay je bila dengan Fitri. Lina dekatkan mulutnya pada telinga Effa. "Effa, ada apa-apa yang saya patut tahu ke?"

Effa mengeluh. "Kau tunggu sini kejap." Katanya pada Lina sebelum menarik Fitri menjauhi daripada gadis itu.

Effa terus saja memandang Fitri tajam. "Apa kau nak buat ni? Bukan ke aku suruh kau mengalah je. Kau tak faham ke? Dia dah berpunya, beb. Kau buat apa pun mustahil dia akan terima kau."

"Effa, please. Aku cuma nak luahkan je apa yang aku rasa. Aku tak kan paksa dia untuk terima aku. Sekurang-kurangnya, dia tahu apa perasaan aku pada dia."

Effa mengeluh kasar. "I'm giving you 5 minutes.


"Thanks Effa! Jasamu dikenang." Fitri mendapatkan Lina.

"Lina." Fitri memanggil gadis itu.

Lina berpaling. "Ya?"

"Hurm, nanti kat sana awak jaga diri awak tau. Ni hari terakhir kita."

Berkerut-kerut dahi Lina mendengar perkataan Fitri. Hari terakhir kita? Apa maksud Fitri? Tujuan dia datang sini bukannya nak luangkan masa dengan Fitri pun. Apa ke pelik sangatlah lelaki ni. Tapi Lina tetap angguk kepalanya. Senyuman tipis diberikan. "Awak pun jaga diri."

Fitri senyum hambar. "Hmm, actually saya ada benda nak bagitahu awak."

"Apa?"

"Inikan last kita jumpa so sebelum awak pergi, saya nak cakap sesuatu."

"Apa dia? Jangan buat saya cuak lah Fit!" Lina ketawa hambar seraya menumbuk perlahan bahu Fitri. Namun melihat wajah Fitri yang serius, tawa Lina terus mati. Dia menggaru kepalanya.

Fitri tarik nafas panjang sebelum dihelakan perlahan. Matanya memandang mata Lina. "Saya- hm, saya sukakan awak."

Lina kaku. Kalau tadi dengan beraninya dia melawan pandangan anak mata Fitri kini tidak lagi. Dia pantas menundukkan kepalanya. Bibir diketap kuat. Serba-salah. "Fit  saya tak mampu nak balas perasan awak sebab saya-"

My Innocent GirlWhere stories live. Discover now