9 ; Sana

129 9 0
                                    

Throwback>>

6.50 pagi...

Bunyi pintu rumah dibuka. Dengan selamba seorang lelaki yang masih mamai dan berpakaian pajama tidur menerjah masuk ke dalam rumah sambil membawa bantal busuk bersamanya. Siapa lagi kalau bukan Jimin.

"Bilik ibu, bilik ibu" gumamnya perlahan. Mulutnya yang masih tidak henti-henti menguap ditutupnya dengan belakang telapaka tangan.

"Kalau aku tahu ibu nak ajak sarapan, baik aku bermalam kat sini jer. Ibu ni pun satu, bagitau lambat. Aku rehat kat sini dulu lah" bebelnya seorang diri.

Seketika kemudian, dia menemui bilik ibu. Dipulasnya tombol pintu bilik itu. Berkunci. "Ibu tengah mandi kut. Ruang tamulah kalau macam tu" tekanya lalu menapak ke arah ruang tamu.

Setibanya di ruang tamu, matanya menangkap sekujur yang sedang terbaring lena di atas sofa. Perlahan-lahan dia mendekati susuk tubuh itu. Ingin tahu siapakah gerangannya.

"Oh, Hyera rupanya" Secara automatik, bibirnya mengukir senyum tatkala matanya bertembung dengan wajah polos gadis yang masih lena dibuai mimpi itu. Comel.

Jimin membatalkan niatnya untuk berehat. Sebaliknya dia mengambil kesempatan untuk menatap wajah gadis itu. Lalu dia melabuhkan punggungnya dia atas lantai berhadapan dengan sofa di mana Hyera beradu. Dagunya ditongkatkan di atas lututnya.

Sesekali Jimin tersenyum apabila mendengar rengekan Hyera. Sungguh comel. Semakin lama, hatinya semakin terusik dengan kecomelan Hyera yang seakan bayi yang sedang lena. Rambut yang menutupi wajah Hyera diselak ke belakang kepala dengan berani. Pada saat itu, matanya mula menangkap imej bibir merah delima milik Hyera. Direnungnya bibir Hyera lama. Semakin lama, timbul satu tindak balas yang membawanya semakin mendekati bibir itu. Semakin lama...

[C] Move On + KTHWhere stories live. Discover now