[ Hyera POV ]Aku berdiri sambil bercekak pinggang. Otakku ligat memikirkan masalah pertama yang aku dan Taehyung sedang hadapi kini. Taehyung aku nampak sedang bersandar pada dinding sambil memeluk tubuh. Matanya dipejam rapat. Aku tak pasti sama ada dia stres atau sebab lain.
Aku meneliti setiap ruang bilik itu. Kini, kami berdua berada di bilik tetamu yang dimaksudkan oleh ibu tadi. Konsep moden kontemporari itu memang menarik di mata aku. Tapi malangnya, katil cuma ada satu. Katil bersaiz queen. Macam mana ni? Takkan aku nak tidur sekatil dengan Taehyung. Wuish, bahaya! Masa aku nak pujuk dia baru-baru ni pun dah macam-macam jadi. Seram.
"Kau dah tanya ibu pasal bilik lain?" soalnya memecahkan lamunan aku. Aku mengangguk.
"Dah. Ibu kata dalam rumah ni cuma ada empat buah bilik jer. Bilik ibu, bilik menjahit, bilik stor dan bilik ni. Jadi, dah takde bilik lain lagi"
"Bilik Jimin?"
"Ibu kata, Jimin tak tidur sini. Dia selalu balik rumah dia sendiri kat pekan" jelasku. Taehyung terdiam. Aku bermain jari. Tak tahu nak cakap apa lagi. Rumit jugak masalah ni. Even, perkara kecik jer. Nak tidur bilik ibu? Memang tak lah. Malas lah nak kacau ibu. Kesian dia.
"Aku tidur kat luar. Kau tidurlah sini"
Aku mendongak. Aku tak salah dengar kan?
"Nae?!" soalku inginkan kepastian. Taehyung mengeluh.
"Aku kata, kau tidur sini. Biar aku jer yang tidur kat luar" ulangnya seraya melangkah ke arah katil. Selimut dan bantal diambilnya lalu dia melangkah ke arah pintu bilik.
Tidur kat luar? No! Aku takkan benarkan. Aku yang bersusah-payah ajak dia datang sini semata-mata nak tolong dia. Takkan aku nak biarkan dia tidur kay luar sorang-sorang. Lagi tak happy lah mamat ni. Plus, orang baru lepas break ni memang kuat emosi. Macam mana kalau sebab hal ni, dia tiba-tiba dingin dengan aku pulak. Wuish, ini gak bisa dibiarin nih.
"Ah ja-jakaman! Bi-biar saya jer tidur kat luar. Awak tidurlah kat dalam"
Langkah Taehyung terus terhenti mendengarkan kata-kataku. Taehyung menoleh memandangku. Aku nampak dahi dia berkerut. Pelik? Yup, aku mengaku memang aku nampak pelik dari biasa sekarang. Yelah, selalunya kau yang mengalah dulu. Tapi takpe, ni untuk kebaikan kau jugak. Ku relakan jiwa~ Puihh! Katak terlepas weyh!
"Are you sure?" soal Taehyung. Keningnya dijeongketkan sebelah. Aku angguk tanpa teragak-agak.
"Kau tak takut?"
"Nope. Aku kan berani" kataku yakin.
"Kalau ada hantu macam mana?"
"Aku belasah hantu tu cukup-cukup" riakku sambil tunjuk muscle yang yak berapa nampak macam muscle tu. Taehyung berdecit.
"Ok fine"
~~ *** ~~
[ Hyera POV ]
Dumm!!!
Bunyi kilat berdentum bergema di langit malam. Diikuti dengan hujan yang lebat. Pada malam yang suram ini, aku tidur di sofa bertemankan selimut dan bantal. Angin sejuk pula tak henti-henti bertiup.
"Aduh, hujan ni gatal sangat nak turun. Sejuk lah aku" bisikku perlahan. Selimut di pinggangku aku tarik hingga ke paras leher. Sejuk namatey ><. Nasib baik ada lampu. Takde lah sejuk mana.
Ketapp!!! (( sound hancur di situ=__= ))
Belum sempat aku nak lelapkan mata, tiba-tiba, elektrik terputus. Satu rumah jadi gelap gelita. Mak aiii. Ni lah balasan kau Hyera sebab kutuk hujan. Tak bersyukur sangat. Isy, dah lah aku ni takut gelap.
YOU ARE READING
[C] Move On + KTH
Fanfiction"Macam mana aku nak move on daripada kau sedangkan kau asyik muncul dalam mimpi aku?" - Taehyung ㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡㅡ #MyFirstFanfiction📖 Highest Rank:- Top 10 - #twice Top 20 - #twice #1 - minatozakisana