13.bölüm*bayram*

4.2K 445 137
                                    

Bir hafta boyunca deliksiz ders çalışıyordum. Düzenli bir şekilde sınava bir hafta kala ne kadar ders çalışmak uygun değil diyenlere inat ben son gün bile çalışma taraftarıydım. Sanki sadece son gün çalıştığım aklımda gibi hissediyorum belki de. Derin derin nefes alıyorum. Bugün arafe günü yarın bayram her yıl her sene bayramları çok severim özellikle küçükken güzelim ramazan bayramını bize şeker bayramı diye çevirmişler de haberimiz yokmuş. Şeker bayramı mı olur be. Ramazan bayramı o. Abimin seslenmesi ile ona dönerek baktım. "Nisan"

"Efendim"dedim.

"Lacivert gömleğimi bulamıyorum"

"Oradadır iyi bak"

"Hazırsın sen demi"

"Evet seni bekliyorum" dedim. Yatakta oturmuş onu bekliyordum. Birlikte alışverişe çıkacaktık. Ayağımı sallarken yatağın altından bir şeye değdim o hediyeydi. Onunla o günden sonra başka konuşmadık. Asafla da öyle bir daha çıt çıkmadı. Konuşmak istiyordum ama boşuna günaha girmek istemiyordum. O yüzden gerek yoktu.

Abimle birlikte çarşıya gittiğimizde kendime dizüstü bir elbise almıştım. Çok zor ikna etmiştim ama güzeldi. Aslında kapanmak istesem şu an kapanabilirdim. Ama zamanı var deyip kendimi kandırıyordum. Her şeyin bir zamanı vardı elbet. Ne kadar ne zamana geleceğini bilmesek bile. Ama artık açık giyince de kendimi yadırgıyordum. Rahat olamıyordum eskiden olsa aynada bir saat kendimi beğenirdim yine dikkat ediyordum ama hoşuma gitmiyordu. Aşkla baktığım kot pantolonlarım sıkıyordu. Dar paça olmazsa olmaz diye çığlıklarım kulağa komik geliyordu. Az kalmıştı inanıyordum. Bende özgür bir bayan olacaktım. Bende gizemli ve gizli olacaktım. Çarşıda kaç saat gezdik bilmiyorum abim de keten pantolon ve uzun kollu gömlek almıştı. Yaz ayında dahi kısa kollu giymezdi. Kot pantolon da giymezdi. Bol olmasına dikkat ederdi. Kendimi onun yerine koyduğumda kendimce zor olduğunu düşünüyordum. Haram olmadığı halde kollarını kapatıyordu. Haya duygusunu çoğalıyordu belki de. Ne kadar güzeldi. Sahi ben hiç Asaf'ıda kısa kollu görmemiştim. Kolunu bile sıvamazdı. Erkeklere çok yakışmıyor muydu. Böyle kollar sıvalı çok  havalı be.

Ellerim de sarma yaprağı kurduğum hayallere bak. Millete zulmet olacak. Allah korusun, evet belim koptu. Neredeyse iki saattir tek başıma sarma sarıyorum. Annemde baklava için abime dert yanıyor. Yok olmaz öyle, yok bilmem ne. Abim en sonunda dayanamadı konuştu ve annemi ikna etti. "Anne abi namazında abdestinde temiz hem gel uğraşma aynı masraf zaten gidip alayım geleyim. Yorma hem kendini"

"Iyi git nasıl biliyorsanız öyle yapın"

"Bak misafirler gelecek rezil olmayayım" diye ekledi. Ikimizde gülmeye başladık.

"Yok selime sultan çok güzel olur merak etme" dedim.

"Inşallah kızım" dedi.

Sarmayı ocağa koyarak bulaşıkları yıkadım. Ardından mutfaktan çıkarak odama geçtim. Bir hafta sonra Asaf'a her şeyi anlatacaktım. Evet kendimi daha iyi hissedecektim. O zaten beni seviyordu sadece söyleyemiyordu. Yani bence öyleydi değil mi? Seviyordu beni en azından birbirimize söz verir beklerdik. Yolun sonunda olsun da ben beklemeye razıydım. Beklediğine değecekse çekilen çile kutsaldır. Yani bence öyleydi.

Evet bir ses çoğalması olunca odadan çıkarak gelenlere baktım. Haliller gelmişti. Halil benim süt kardeşimdi. Sırayla görüştükten sonra Halil'e sarılmıştım. "Seninle konuşacağız" dedi.

"Tamam" dedim. Halil'le çok daha yakındık. Aramızda bir yaş vardı o yüzden ona derdimi anlatabilirdim. Onlar içeriye giderken ben mutfağa geçerek sarmaya baktım ve bende oturmaya devam ettim. Yarım saat sonra Halil'in kaş göz işareti ile benim odaya geçtik. Koltukta oturarak onu bekledim. Bana uzun uzun baktıktan sonra konuşmaya başladı.

"Her şeyi anlatacaksın"

"Her şey deyip duruyorsunuz bir şey olduğu yok" dedim.

"Öncelikle okul konusunu" dedi.

"Tamam önce sen çocuğu neden dövdün" diye sordum.

"Önce sen"

"Tamam bir not alıyordum sürekli sonra onu okulda unuttum geri almak için gittim kapılar kilitlendi sınıfta o çocuk varmış beni seviyormuş falan filan üç dört saat sonra çıktım"

"Ee"

"Geçen gün yine karşıma çıktı tam o sırada abim geldi tatsızlık çıkmasın diye okuldan arkadaşım not istemeye gelmiş dedim abim beni gönderdi onunla konuştu gelince bana salak saçma davrandı seviyorsun falan dedi valla onu sevmiyorum ya"

"Ee kimi seviyorsun"

"Boşver onu"

"Notlar?"

"Mesaja geçti en son bağırdım çağırdım bir haber yok bir ay oldu."

"Iyi bari"

"Sen anlat"

"Abin çocuğa sormuş çocuk not istiyorum demiş ama abin işkillendi tabi bana söyledi çocuğu bulduk. Ben bir güzel konuştum"

"Konuştun?"

"Bana göre konuşmak"

"Ee anlat"dedi ve devam etti.

"Sana o zibidi dokundu mu?

"Dokundu ne yemek ya" dedim sinirle

"Ne deyim salak. Koluna bile dokunsa gebertirim o çocuğu bacımsın sen benim" yağ deyip koluna yapışasım geldi ama yapmadım bende onun gibi sert durdum.

"Eyvallah dostum. Ama öyle bir şey yok kılıma bile dokunmadı"

"Aferin"

"Ee neden dövdün"

"Konuşmasını bilmiyor deli etti"

"Iyi olmuş hadı içeriye geçelim."
Içeriye geçtiğimizde annem bize böyle bir bakış baktı anladım ki bir şey isteyecek.

"He teyze ne isteyeceksin" diyen Halildi. Omzunu bana atmış bir vaziyette duruyorduk. Şu dünya da süt olmak var gençler.

"Alınacaklar var hadi gidin bir koşu alıp da gelin"
"Bir koşu" dedim.

"Yürü gidelim kız iki sevaba gireriz."
"Ömer nerede" dedi

"Dışarı çıktı" dedi annem
"Insan haber verir ya" diye söylendi.

"Yürü hadi gidelim" dedim.

Dışarıya çıktığımızda birlikte kolkola yürüyorduk. Aygül karşıdan geliyordu kafası ile bana selam verip geçti. Yanımda halil olduğu için konuşmadı. Halil bir süre sessiz kaldıktan sonra konuşmaya başladı.

"Adı ne bunun"

"Kimin?"

"Kafası ile selam verenin"

"He o mu Aygül, noldu len"

"Hiç" dedi sonra kendi kendine ' aygül' dedi.

Noluyor yav. Bizim deli oğlan aşık mı olmuştu. Ben meraklı meraklı bakıyordum. Karşıdan Asaf geliyordu. Yanımıza gelince durdu. Halil'e bakarak konuştu.
"Oo kardeşim hoş geldin"

"Hoş buldum can, nasılsın" dedi bu arada ben aramıza mesafe koymuştum. Tabi halil'in koluna girmiş olan kolum hangi ara yanıma geçti haberim yok.

"Ne yapıyorsunuz"

"Alınacaklar varmış ta onlara alacağız"

"Kolay gelsin size" dedi. Birbirimize baktık baktık. Aynı anda kafamızı çevirdik...

Bölüm sonu.

Oy ve yorum lütfen.

Asaf'ı sonunda da olsa koymayınca olmuyor. :D

"Selametle♥♥♥

(Düzenlenmiş ve az ekleme yapılmıştır 😁😁)

Meçhul  ~HemHâl ~ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin