Part 40

12.7K 523 13
                                    

"Eh ibu salah tengok ke ni ?" ucapnya terkejut apabila melihat kemesraan yang terjalin antara anak menantunya .

Tangan Tengku adzmir erat memeluk isterinya sewaktu masuk ke dalam rumah sepulangnya dari hospital .

Terpancar kebahagiaan di wajah masing2 . Begitu juga pada wan salmah yang melihat

"alhamdullilah , senang ibu tengok kamu berdua macam ni .. haa adz pergi bawak nia masuk bilik berehat . Yang kamu pun adz kena berehat , dari semalam ibu tengok pakai baju office tu je. "

Tengku adzmir hanya menurut . Memang benar kata wan salmah , dari semalam dia tidak berpeluang menukar pakaian . Yelah semalaman di hospital menjaga isteri katakan..

"Baik bu , kami masuk dulu ye .. "

Tengku adzmir meminta izin , sebelum berlalu memapah dania yang masih lemah itu

*******************************

Dania yang baru sahaja selesai membersihkan diri terus menuju ke meja solek . Sesekali dikerling Tengku adzmir yang sedang memandangnya lewat cermin .

Entah mengapa berdebar rasa hati ini , seolah2 melalui malam pertama sahaja lagaknya . Dia sengaja berlama2 dimeja solek . Tidak keruan jadinya

"ehem.. lamanya sikat rambut , berjangut abang tunggu . Sudahlah tu nia ,..Come sayang .."

Gamit tengku admzir yang sedang duduk berlunjur diatas katil itu . Tempat disebelah ditepuk2nya . kedengaran romantik nada itu

Dania akur ,perlahan2 dia bangun dan duduk disebelah suaminya . Tengku adzmir yang merasakan masih terdapat jarak tubuh antara mereka terus merapat .

Tangan kanannya sudah diletakkan memeluk bahu isterinya. manakala tangan sebelah lagi terus bermain dengan perut dania yang membulat itu .

"How your tummy today? masih sakit? " lembut pertanyaan yang ditutur Tengku adzmir keluar dari bibir . Tangannya ralit mengusap perut isterinya

"alhamdullilah okay sikit , terima kasih bang, kalau bukan sebab abang semalam taktau la nia"

"Dah lama abang tunggu saat ni , akhirnya apa yang abang impikan menjadi kenyataan .. Dah lama abang nak usap perut nia yang adanya ank abang ."

Dania lantas menoleh , sambil tersenyum . Pipi suaminya diusap kasih .

"Sekarang peluang tu dah ada so jangan sesekali sia2kan eh ! " dania pura2 mengungut . Tengku adzmir hanya ketawa mendengar .

Ada sesuatu yang ingin dia uraikan . Mungkin ini masa yang sesuai untuk bertanya kan hal yang menganggu pemikirannya sejak semalam .

"Nia .. abang ada sesuatu nak tanya tapi abang harap nia jawab jujur" Tengku admzir memikirkan ayat yang sesuai untuk bertanya kan tentang wang syarikat

"semalam mastura jumpa abang , dia inform yang dania minta dia keluarkan wang syarikat sebanyak 100 ribu . "

"Nia nak buat apa dengan duit sebanyak tu?"

Dania tersentak . Jadi suaminya sudah tau . Dia berfikir sejenak bagaimana mahu berterus terang akan hal ini

"err abang , niaa.... niaa" tergagap dia ingin mencari idea , hidung yang tidak gatal digaru2 nya. Matu kutu rasanya untuk membuat ayat

Derita Cinta (Wattys longlist 2018 ) PRIVATEWhere stories live. Discover now