SPECIAL CHAPTER

10.2K 342 14
                                    

Dhia Dania yang baru sahaja selesai membersihkan diri keluar dalam keadaan tuala separas dada. Suami yang sedang berbaring diatas katil sambil menongkat tangan di atas dahi dipandangnya . Penat sangat lah tu..

Selepas sahaja menunaikan solat subuh pagi tadi mereka terus bertungkus lumus menyiapkan persiapan hari jadi untuk putera dan puteri mereka . Majlis dijalankan sekaligus kerana kebetulan dilahirkan pada bulan yang sama walaupun berlainan tahun dan tarikh .

"Abang.."Bahu suaminya diusap-usap lembut

"Hmm.." Tengku Adzmir yang baru beberapa saat terlena kembali terjaga . Wajah isteri yang masih berkemban dipandang sebelum tersenyum. Perlahan dia bangkit .

"Penat sangat ke sayang?"

"Sikit.." ujarnya . Mata yang masih mengantuk digosok-gosok .

Dhia dania mulai simpati melihat suaminya . Dilabuhkan duduk diatas katil sebelah Tengku Adzmir . Ringan tangannya memicit tubuh Lelaki itu .

"Nia urut abang k , biar abang segar sikit . Lagi 1 jam majlis dah nak start . Anak-anak belum siap lagi.."beritahu Dania sambil tangan lincah memicit belakang tubuh suaminya .

Tengku Adzmir tersenyum mendengar . Seketika tangan isteri yang masih dibahu di gamitnya . Dikucup kekura itu seketika .

"Terima kasih sayang, kerana menjadi isteri yang selalu menyenangkan hati abang.. Abang sayangkan nia"

"Tak perlu berterima kasih . Dah sememangnya menjadi tanggungjawab nia . Nia pun terlalu sayangkan abang.." syahdu ucapannya sebelum belakang bahu lelaki itu dikucupnya lama . Kemudian menyambung tugasannya . Terpejam-pejam kelopak mata Tengku Adzmir menghayati nikmat urutan si isteri .

"Peluk abang nia.."pinta Tengku Adzmir tiba-tiba . Agak mengoda .Dhia dania sudah mengerutkan dahinya . Wajah lelaki itu diintai dari belakang .

"why?"

"Saja..." Ucapnya bersama senyuman nakal .

Dhia dania hanya menurut .Isteri mithali katakan .Perlahan tangannya naik memeluk tubuh lelaki itu dari belakang yang memang tidak berbaju . Jemari runcing bermain didada bidang suaminya . Sesekali dia mengusap pula disitu .

Dania sudah menyandarkan kepala di bahu suaminya . Untuk beberapa minit mereka hanya diam melayani perasaan .

"Feeling better abang?"

Dhia dania kembali menyoal . Tengku Adzmir mengalihkan posisi tubuh menghadap isterinya .

"Much better baby.. lepas sayang peluk semangat tu jadi lain macam .." usik Tengku Adzmir nakal .

"Abang ni ada-ada jelah .."

Bahu suaminya ditepuk manja . Tengku Adzmir hanya ketawa melihat .

"Abang mandi kejap k .. lepastu kita sama-sama siapkan anak-anak .. Iloveyou sayang !"

Sebelum berlalu sempat bibir isterinya dicium sekali imbas . Dhia dania hanya tersenyum bahagia melihat kelibat suami yang sudah menghilang dibalik pintu bilik mandi .

******************************************

"Okay princess ayah dah siap ! now ayah nak mandikan abang pulak okay ? " Tengku Ardeliya didukungnya .

"ibu nah .."

Dhia dania yang menunggu dihadapan pintu bilik air bersama tuala ditangan segera menyambut anak bongsu dari dukungan suaminya . Sememangnya anak-anaknya lebih manja bersama ayah mereka .

"Wanginyaa befday girl ibu nii" agah Dhia dania pada anak daranya . Terkekeh-kekeh anak itu ketawa . Anak itu dibawa ke katil . Selesai memakaikan baju gaun ala-ala princess . Rambut Tengku Ardeliya diikat sanggul .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 15 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Derita Cinta (Wattys longlist 2018 ) PRIVATEWhere stories live. Discover now