EEN DUNNE LIJN
HOOFDSTUK 23Jade Hamilton
Ik lees het bericht steeds weer opnieuw, ik weet zeker dat mijn hart is gestopt met kloppen voor een zekere minuut. Als ik voetstappen hoor laat ik mijn telefoon vallen. Caine komt de kamer binnenlopen met twee schaaltjes noodles. Zijn blik valt op mijn telefoon. Hij legt het eten op zijn bed en pakt mijn telefoon op. Hij leest het bericht en balt zijn vuisten.
'Hij gaat niets doen.' Sist hij.
'Caine,' Probeer ik. Het is tevergeefs en hij kijkt me pissig aan. Er is niets wat ik kan doen om hem daadwerkelijk te kalmeren.
'Ik zweer het als hij je ook maar één keer aanraakt..-' ik druk mijn lippen op die van hem om hem te laten stoppen met praten. Hij pakt mijn heupen en ik voel zijn vingertoppen diep in mijn huid, als hij me nog langer zo vasthoud, krijg ik echt afdrukken.
'Caine,' hij laat me meteen los en glimlacht schaapachtig.
'Sorry.' Ik glimlach zwak en kijk naar de noodles. Hij pakt een schaaltje en geeft het aan me. Ik ga op zijn bed zitten en eet het. 'Ik weet dat je bang bent dat hij iets gaat doen, maar ik kan je verzekeren dat hij niets zal doen.'
'Kunnen we stoppen over dit onderwerp?' Vraag ik voorzichtig. Hij knikt. 'Ik heb Luc en Tess nog helemaal niets gezegd over dat ik hier ben.' Ik pak mijn telefoon, maar Caine trekt het uit mijn handen. Ik kijk hem boos aan.
'Ik heb het ze gisteren vertelt, niet zo opgefokt reageren.' Zegt hij. Ik til mijn wenkbrauw op. Ik? Opgefokt?
'Opgefokt? Jij pakt zomaar mijn telefoon.' Zeg ik, er is duidelijk een toon aanwezig in mijn stem.
'Staat er iets geheims in dan?'
'Er staan genoeg dingen in die jij niet hoeft te zien.' Sis ik. Ik grijp naar mijn telefoon maar Caine haalt zijn arm weg. 'Geef het gewoon.' Hij schudt eigenwijs zijn hoofd. Ik rol geërgerd met mijn ogen.
'Zoals wat?' Daagt hij me uit.
'Het is gewoon niet voor jou bestemd, dus het maakt ook niet uit wat het is.'
'Naaktfoto's? Foto's met andere jongens?'
'En wat dan nog? Zou je daar problemen mee hebben? We hebben niets.' Maak ik hem duidelijk. 'Ik had gisteren ook gewoon een wild vreemde jongen kunnen neuken.'
'Had dat dan gedaan. Nu ik er zo over nadenk, denk ik dat je wilde dat Alec je aanraakte.' Mijn mond valt open.
'Je weet dat dat niet waar is.'
'Heb je bewijs? Volgens mij niet. Daarnaast zeg je net zelf dat je seks met een wildvreemde kon hebben.' Ik gooi mijn resterende noodles over zijn hoofd heen, pak mijn telefoon uit zijn hand en loop weg. Nadat ik beneden aangekomen ben, doe ik mijn schoenen aan en loop ik naar mijn huis. Ik kan me niet eens meer herinneren waarom we ruzie maakten.
Thuis aangekomen laat ik mezelf op m'n bed vallen. Ik bel als vanzelf Luc. Daarom hadden we ruzie.
'Hey Jade, waarom bel je?'
'Caine en ik hebben ruzie.' Mompel ik.
'Wil je dat ik naar je toekom?' Vraagt hij me. Ik twijfel even, ik weet niet zeker of ik Luc hier wel wil hebben momenteel, maar als hij wilt langskomen kan dat geen kwaad.
'Alleen als je dat zelf wilt.' Vertel ik hem.
'Oké, dan ben ik er zo.' Hij hangt op en Louis loopt naar beneden. Hij komt naast me zitten en slaat zijn arm om me heen.
'Wat is er?'
'Luc komt zo ook, dan vertel ik het wel.' Hij knikt. 'Hoe ben je eigenlijk nog samen met Ashley?'
'Ik houd van haar en wil haar niet kwijt. Het liefste bouw ik een toekomst met haar op.' Er vormt een kleine glimlach op zijn gezicht. De bel gaat en Louis loopt naar de deur nog voordat ik kan opstaan. Samen met Luc loopt hij de kamer weer binnen. Luc gaat naar Louis zitten.
'Dus wat is er gebeurd?' Vraagt Luc me. Ik zucht. Louis pakt geruststellend mijn hand.
'We waren dus in de club gisteren.' Begin ik. 'Alec stond daar opeens. Hij heeft me gezoend en aangezien ik een beetje aangeschoten was, liet ik het toe. We liepen naar de trap en toen we boven waren raakte hij me aan.' Luc kijkt nijdig de andere kant op. 'Ik durf dit niet te vertellen.' Mompel ik. 'Jullie gaan we echt een slet vinden.'
'Dat zal ik nooit vinden.' Zegt Luc. Louis knijpt zachtjes in mijn hand.
'Was het tegen je wil in?' Ik knik meteen. 'Dan zullen we je al zeker geen slet vinden. Je gaat me niet zeggen dat jullie seks hebben gehad?'
'Hij- Ik kon hem niet tegen houden. Hij was sterker dan ik.' Langzaam voel ik tranen in mijn ogen ontstaan.
'Rustig maar, Jade.' Fluistert Louis me toe. 'Neem de tijd.'
'Hij heeft me.. Je weet wel..' Het is een tijdje stil. 'Ik haat dat woord, het klinkt zó goor.' Louis knikt. 'Caine was er net op tijd en het zou me niet verbazen dat als Caine er helemaal niet was, ik verkracht zou worden.'
'Waarom zou hij dat doen? Hij zou inmiddels wel over jullie moeten zijn lijkt me.'
'Hij stuurde me vanochtend een bericht.' Ik laat ze het bericht zien en ik kijk even de andere kant op. 'Niet veel later bedacht ik me dat ik jou niets had laten weten over waar ik was. Caine pakte mijn telefoon af en ik reageerde fel en hij reageerde fel terug. Nadat hij een aantal dingen gezegd had heb ik noodles over hem heen gegooid en ben ik weggelopen.'
'Alec moet gewoon met zijn tengels van je afblijven. Als ik hem zie komt hij er echt niet fatsoenlijk mee door hoor.' Vertelt Luc. Louis knikt instemmend en ik zucht. 'Is dat niet Caines trui?' Vraagt Luc. Ik knik enkel, niet wetend wat ik erop zou moeten zeggen. De deurbel gaat en ik loop richting de deur. Louis loopt me achterna, maar ik duw hem weg. Hij trekt een pruillip en ik grinnik.
Ik open de deur en zie een jongen van mijn leeftijd verschijnen met een oudere vrouw. De jongen kijkt ongemakkelijk een andere kant op. De vrouw kijkt hem aan en zucht.
'We zijn dus al een tijdje aan het lopen en misschien zijn we ook een beetje verdwaald, maar Grayson moet dus al de hele tijd naar het toilet. De vraag is of dat toevallig mag?' Ik glimlach.
'Natuurlijk.' Hij stapt binnen en ik wijs naar de deur naast me. 'Waar wilt u trouwens heen? Misschien weet ik de weg wel.'
'Naar de stad.' Antwoordt ze beschaamd
'Deze straat uitlopen en dan naar rechts, vervolgens loop je dat pad uit en ga je naar links.' Ze loopt even naar het pad toe en voel een hand op mijn schouder.
'Heeft iemand je wel eens vertelt dat je bloedmooi bent?' Ik voel het bloed naar mijn wangen stijgen. Hij glimlacht en steekt zijn hand uit. We stellen elkaar voor en hij kijkt me bestuderend aan. 'Zou ik je nummer mogen?' Hij steekt zijn telefoon naar me uit en ik pak het aan waarna ik mijn nummer erin zet. Zijn moeder komt teruglopen. 'Misschien zie ik je nog een keer, Jade.'
JE LEEST
Een dunne lijn
Romance"Een dunne lijn" Zij was stil. Hij was luidruchtig. Zij was onzeker. Hij was té zeker. Ze hadden één ding gemeen en dat was de haat die ze voor elkaar voelden. Wat ze alleen nog niet wisten was dat ze perfect zijn, samen. Want zeg nou eerlijk, tus...