EEN DUNNE LIJN
HOOFDSTUK 42Jade Hamilton
Het is vandaag de laatste dag dat we op de Malediven zijn. Caine drukt zijn lippen meerdere keren op mijn wang. Het is inmiddels middag en we weten niet precies wat we nog moeten doen.
'Ik heb je iets beloofd.' Herinnert Caine me. 'Ik ga je masseren.' Ik trek mijn wenkbrauw op. 'Doe je shirt uit.' Ik trek mijn shirt uit en ga op bed liggen. Caine pakt wat olie en doet een paar druppels op mijn rug. Zijn handen glijden over mijn rug heen en een kreun verlaat mijn mond.
'Dit moet je vaker gedaan hebben.' Zucht ik tevreden.
'Gek genoeg niet.'
'Ik voel me gevleid.'
*
Ik ben inmiddels weer een paar dagen thuis en heb die dagen dan ook besteedt aan familie en vrienden. Caine heb ik niet gezien. Mijn telefoon trilt in mijn broekzak en ik pak het ding eruit.
[Tess] 16:47
Vanavond is er een feest. Kom je ook? Ik breng je wel.. Volgens mij gaat Caine er ook wel heen.[U] 16:47
Is goed, hoe laat moet ik klaar staan?[Tess] 16:47
21:00?[U] 16:48
Komt voor elkaar!Louis komt naast me op de bank zitten en slaat zijn arm om me heen. Ik glimlach en laat mijn hoofd op zijn schouder vallen. Gewoon even genietend van het moment.
'Je bent wel gekleurd zeg.' Vertelt hij me.
'Jij bent nog steeds een melkfles.'
'Ik ben bruiner dan jij bent.'
'Nou en, laat het een keertje.' Lach ik. Hij schudt zijn hoofd en grinnikt. 'Hoe zit het trouwens met de baby? Ik heb Ashley niet gezien de afgelopen maanden.'
'Ze begint al een buikje te krijgen, overmorgen hebben we weer een echo en dan kijken we wat het wordt.' Ik glimlach.
'Ik hoop echt dat het zo'n baby wordt met veel babyvet, die zijn het leukst.'
'Dus je wilt dat ik een dikke baby krijg?' Ik knik en glimlach. 'Als het een meisje wordt denken we erover na om haar Sophia te noemen.'
'En als het een jongen wordt?'
'Nog geen idee, Sophia is ook nog maar een concept. Maar hoe vaak hebben jij en Caine het gedaan op vakantie?' Mijn wangen verkleuren en ik sla een kussen tegen z'n gezicht aan. Deze verandering ging net iets te snel. Ik had het kunnen weten, maar ik had de daadwerkelijke mentale voorbereiding nodig.
'Ik ga daar niet over praten.'
'Nee? Volgens mij heb je dat al gedaan. Die rode wangen zeggen alweer genoeg. Elke dag seks? Nooit verwacht dat jij zo wild was.'
'Jij gebruikt opeens geen condoom. Ik had ook niet verwacht dat ik nu opeens tante zou worden.' Hij rolt met zijn ogen.
'Zonder condoom voelt veel beter.' Fluistert hij in mijn oor.
'Ik hoef hier geen tips over.' Hij lacht luidkeels en dan komt mijn moeder ook beneden.
'Hallo liefjes, ik ben binnenkort met papa een paar daagjes weg vanwege onze trouwdag.'
'Oh, waar ga je heen?'
'We blijven gewoon in Nederland, het is verder niets bijzonders.' We knikken allebei. 'Dus Jade, je bent dan alleen. Je mag gewoon bij Caine slapen of hij hier.'
'Komt goed.'
De tijd gaat met de seconde wat sneller en inmiddels ben ik omgekleed om naar een feest te gaan met Tess. Ik pak mijn tas en stop daar een aantal kleine spullen in. De bel gaat en niet veel later hoor ik voetstappen op de trap.
'Ik heb je gemist zeg.' Ik draai me om en zie Tess staan. Ik sla mijn armen om haar heen. 'Je bent zo bruin. Ik ben jaloers.' Mokt ze.
'Ik heb jou ook gemist.' Het is even stil. Ze pakt mijn hand en trekt me mee waarna we weggaan. Na een tijdje gelopen te hebben komen we aan bij een huis. Vanaf buiten is de muziek al te horen. Via de ramen zijn de silhouetten van dansende mensen te zien. Tess en ik kijken elkaar aan. We lopen het huis binnen en ruiken meteen een aantal overheersende geuren. Alcohol, sigaretten, drugs en zweet. Ik krijg meteen een rode beker in mijn hand gedrukt. Tess zet het aan mijn mond en laat me het drinken. Het brandt in mijn keel. Ze glimlacht.
Het is inmiddels wat drankjes later en Tess en ik zijn beide wat aangeschoten. We worden meegetrokken en belanden in een hoekje met wat andere mensen, onder andere Ashton en Grayson.
'Truth or dare?' Iedereen knikt instemmend. 'Als je iets niet wilt zeggen of doen moet je een shotje nemen.'
'Truth or dare aan Tess.'
'Dare.'
'Doe je bh uit.'
'Ik heb er geen aan, telt dat ook?' De onbekende jongen knikt. 'Truth or dare aan Grayson.'
'Truth.'
'Waarom ben je zo'n eikel en gebruik je meisjes? Je hebt namelijk handen waarmee je jezelf kan helpen.' Hij rolt met zijn ogen en pakt een shotje. Zijn ogen glijden langs iedereen en dan begint hij te grijnzen.
'Aan jou, Hamilton.'
'Dare.'
'Maak het uit met Caine.' Ik trek mijn wenkbrauw op. Hij wijst naar iets achter me waardoor ik me omdraai. Ik zie Caine zoenen met Layla en mijn mond valt open. Dit ga je niet menen, niet nu alles zo goed gaat. Niet nu alles zo perfect leek. Ik loop ernaartoe en geef ze allebei een duw waardoor ze op de grond vallen.
'J-Jade? Ik wist niet dat jij hier ook zou zijn?' Stottert Caine.
'En dan nog? Als ik er wel zou zijn is dat dan wel een excuus om met een ander te zoenen. Om met Layla te zoenen?' Hij kijkt me machteloos aan.
'Dus als ik weg ben doe je dit met andere meisjes?'
'I-Ik- Nee, Ik-'
'Weet je, nu kan je dat lekker doen. Het is uit, en hier heb je je ring terug.' Ik gooi de ring naar z'n hoofd en loop weg, wetend dat ik de foute keuze heb gemaakt. Het ene deel schreeuwt dat ik wil dat hij me achterna komt. Het andere deel wilt rust.
'Jade, alsjeblieft!' Ik draai me om en zie Caine staan. 'Ik vind Layla niets, zij zoende mij.'
'Maar jij zoende haar toch echt terug en jouw handen- ugh, laat me gewoon met rust.' Ik loop weg, de voortuin uit.
'Jade, ik hou van je.' Ik sta even stil en loop vervolgens weg. Hij heeft zelf de keuze gemaakt om haar terug te zoenen, om zijn handen op die plekken te leggen. Hij wist precies wat hij aan het doen was, maar Grayson en Layla wisten dat net zo goed. Van iemand houden en dat vertellen zegt niet altijd genoeg. Het lost geen problemen op, en op dit moment maakt het dingen alleen maar erger.
Caine wilt van me af.
JE LEEST
Een dunne lijn
Romance"Een dunne lijn" Zij was stil. Hij was luidruchtig. Zij was onzeker. Hij was té zeker. Ze hadden één ding gemeen en dat was de haat die ze voor elkaar voelden. Wat ze alleen nog niet wisten was dat ze perfect zijn, samen. Want zeg nou eerlijk, tus...