27

6.4K 215 35
                                    

EEN DUNNE LIJN
HOOFDSTUK 27

Jade Hamilton

Het is inmiddels een aantal dagen geleden dat het gebeurde. Grayson heeft me gebruikt. Ik had moeten weten dat we te snel gingen. Tess, Luc en Louis weten het verhaal nu ook. Caine is gestopt met zijn opmerkingen. Af en toe kijken we elkaar aan, maar daar blijft het ook bij. Momenteel sta ik voor zijn huis. Ik weet dat hij niets voor me kan doen. Hij kan de tijd niet terugdraaien en ik ook niet. Het enige dat ik moet doen is mijn excuus aanbieden. Tegenover Caine ben ik namelijk echt een bitch geweest. Ik druk op de bel en de deur gaat open. Zijn moeder verschijnt in de deuropening. Op haar gezicht staat een blik die ik niet kan plaatsen.

'Ik wil met Caine praten, is hij hier?'

'Kom je hier om zijn hart opnieuw te breken?'

'Deed ik dat?' Vraag ik verbaasd. Ze knikt. 'Maar hoe?'

'Door iemand anders te daten terwijl jullie samen iets hadden. Voor een slimme meid ben je echt dom bezig.' Vertelt ze me. Ik slik een brok in mijn keel weg. Wie heeft überhaupt gezegd dat ik gevoelens heb voor deze jongen?

'Ik moet met hem praten over die jongen.' Ze knikt en laat me binnen. Ik loop meteen door naar zijn kamer die ik gek genoeg in één keer vind. Hij ligt op de grond, hij is aan het opdrukken.

'Caine?' Hij staat op en kijkt me aan. Alhoewel ik moet toegeven dat ik zweet smerig is, maakt het hem ontzettend aantrekkelijk.

'Wat wil je?' 

'Mijn excuus aanbieden. Ik ben een egoïstisch geweest, ik ben een trut geweest, dat verdiende je niet. Het spijt me.' Hij knikt en gaat weer verder met opdrukken.

'Waarom ben je niet bij die Grayson gast?' Ik voel een brok in mijn keel.

'Hij heeft me gebruikt met behulp van Ashton.' Caine kijkt me fronsend aan. 'Ashton en Grayson zijn blijkbaar vrienden en Ashton wilde weten of ik loyaal was naar jou toe.'

'Ja?'

'Grayson heeft me gevraagd en hij deed iets en toen gebeurde het. Ik vroeg hem nog of we te snel gingen, maar hij zei van niet.' Ik gebruik niet veel woorden en zeker niet veel details, maar ik weet dat hij weet wat ik bedoel. Ik voel een traan over mijn wang rollen. 'We gingen naar mijn huis en naar boven. Toen vertelde hij me over het plan dat ze hadden gemaakt. Hij heeft me gebruikt, waarschijnlijk alleen voor seks.' Het laatste mompel ik.

'En jij denkt dat ik zo'n bullshitverhaal geloof? Ga alsjeblieft weg. Je kan laag zijn, dat weet ik. Maar ik had nooit verwacht dat je zó laag zou zijn. En dan kom je om je excuses aan te bieden? Rot op man.'

'Caine, ik spreek de waarheid!' Een andere traan rolt over mijn wang. 'Ik vond dat je er recht op had.'

'Jij denkt dat ik jou kies boven mijn beste vriend?'

'Jouw beste vriend heeft je in de steek gelaten voor Layla. Wat noem jij een beste vriend?'

'Iemand die geen leugens verzint. Ashton had er tenminste een goede bedoeling achter. Ik had vanaf het begin moeten weten dat je niet zo onschuldig was als dat je leek.'

'Dan had je me nooit moeten pesten!' Schreeuw ik.

'Dan had jouw poging maar gewoon moeten lukken!' Kaatst hij terug. Ik sla mijn ogen neer en zet een aantal stappen achteruit.

'Als dat is wat je wilt..' Ik loop de kamer uit en vervolgens ook het huis. Inmiddels rollen de tranen over mijn wangen zonder dat ik er controle bij heb. Ik dacht dat Caine van me hield. Ik weet dat ik stom geweest ben, maar hij moet me geloven.

Hij kan er niets aan veranderen en ik ook niet. Ik kan zeggen dat het een verkrachting was, maar dat was het niet. Op dat moment was hij mijn vriendje en besloten we het te doen. Maar ik had moeten weten dat ik niet zo snel zou moeten gaan.

Thuis aangekomen ga ik op de bank zitten. Mijn moeder komt naar beneden met twee vuilniszakken en zet ze in de gang. Wanneer ze terugloopt, komt ze naast me zitten.

'Liefje wat is er aan de hand?'

'Beloof je niet boos te worden als ik het vertel?' Ze knikt. 'Grayson en ik hadden...'

'Seks?' Ik knik. Hierover praten met mijn moeder is ongemakkelijk. Wetend dat ze dit ook aan mijn vader gaat vertellen.

'Ik vroeg nog of we te snel gingen en hij zei van niet. Ik had moeten weten dat we te snel gingen want we hadden nog niet eens een dag een relatie.' Mijn moeder legt haar hand op die van mij. 'We kwamen hier aan en hij zei dat alles nep was. Hij deed dit alleen om te kijken of ik loyaal was en het was Ashton's idee. Caine gelooft me niet.'

'Dus je hebt wél gevoelens voor Caine?' Vraagt ze verward. Ik haal mijn schouders op. Hoe vaker ik die vraag krijg, hoe meer ik erover twijfel. 'Ik hoop dat Grayson zijn verdiende loon krijg. Niemand behandeld mijn meisje zoals dit.' Er vormt zich een kleine glimlach op mijn gezicht.

'Ben ik echt naïef?'

'Een beetje, maar je bent ook loyaal. Je hebt Caine uiteraard verteld dat je iemand anders aan het daten was, toch?' Ik knik.

'Ik ga naar boven, wat proberen te slapen.' Ze knikt en ik loop naar boven. Zonder me om te kleden stap ik in bed en sla ik de dekens over me heen. Meerdere pogingen om te slapen mislukken. Een schuldgevoel blijft door mijn lichaam heen stromen. Er is iemand verliefd op me geworden en ik heb ervoor gezorgd dat hij me niet meer leuk vindt. Ik had sowieso niet met Grayson moeten daten.

'Jade?' De deur gaat voorzichtig open en Louis verschijnt. Hij gaat op de bedrand zitten en gaat met zijn hand door zijn haar. 'Mam vertelde me net dat je het haar verteld hebt.' Ik knik. 'Ga binnenkort naar Caine toe en zeg hoe je je voelt. Geef hem nu gewoon even de ruimte.'

'Louis, ik heb geen gevoelens voor hem.'

'Dat heb je wel, Jade. Dat is zelfs voor een blinde nog te zien. Je ziet het zelf ook maar je wilt het niet zien. Dat is het probleem.' Zegt hij. Het zal ook eens niet zo zijn dat hij geen gelijk heeft.

'Ik haat het als je zo kijkt.' Mompel ik.

'Hoe kijk ik?'

'Met zo'n bepaalde blik die je altijd hebt als je weet dat je de waarheid spreekt.' Zijn ogen worden wat groter en er groeit een grote glimlach op zijn gezicht.

'Weet je wat je zojuist gedaan hebt, Jade?' Ik schud mijn hoofd. 'Je hebt je gevoel voor Caine indirect bewezen.'

(Wat vinden jullie van dit hoofdstuk?)

Een dunne lijnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu