EEN DUNNE LIJN
HOOFDSTUK 28Jade Hamilton
Het is inmiddels een week later. Ik heb Caine zijn rust gegeven, zoals Louis dat heeft geadviseerd. Het is lastig om niet met hem te praten of een blik uit te wisselen. Hoe moet ik hem zijn rust geven als we samen les hebben? Ik heb het gevoel dat ik hem stoor als ik hem alleen al aankijk.
'Dus Jade, hoe vond je Grayson? Was hij goed?' Grijnst Layla, dit is al de zoveelste keer dat ik het aan moet horen en telkens doen ze dit als Caine er niet bij is. Ze weten dat Caine mij niet geloofd en gebruiken dat ook echt keihard. Hoe kunnen deze twee überhaupt met hunzelf leven? Mijn ouders hadden me allang een klap met een slipper gegeven als ik me zo zou gedragen.
'Stop.' Zeg ik, het klinkt zachter dan ik het zou willen, maar het heeft waarschijnlijk toch geen zin. Geen enkel volume zou luid genoeg zijn.
'Hij heeft je ontmaagd, ik wel weten wat je van hem vond.' Grijnst Ashton. 'Nog steeds moeite met lopen?'
'Ga gewoon weg. Wie heeft er überhaupt bewijs dat Grayson en ik seks gehad hebben?' Ashton rolt met zijn ogen en Layla ook. 'Maar dit is allemaal jouw schuld. Caine haat me door jou.'
'Dan had je maar niet zo snel naar een ander toe moeten gaan. Caine weet nu ook waar hij aan toe is. Hij weet nu wat voor een makkelijke hoer je bent. Ik had wel verwacht dat jij loyaal zou zijn, tongloos.'
'Dat slaat nergens op. Caine en ik hadden er een punt achter gezet. Daarnaast heb ik het hem verteld toen ik met iemand datete. Volgens mij is dat best loyaal.' Geen idee of zij überhaupt weten van de weddenschap, maar sinds Caine ineens weer dikke vrienden met ze is neem ik aan van wel. Ik begin er niet over, straks verspreek ik mezelf en daar ben ik niet aantoe.
'Ja, maar je vind Caine niet leuk. Anders hadden jullie nu wel iets.' Lacht Layla schamper. 'Je houdt niet van hem.'
'Jawel.' Zonder er besef bij te hebben, heb ik het gezegd. Ik duw ze weg en zie Caine achter hun staan. Hij kijkt me aan en hij kijkt mij aan en dan kijkt hij naar Ashton aan.
'Je had gelijk.' Sist Caine. 'Ik had je meteen moeten geloven toen je langskwam.' Er verschijnt een kleine glimlach op mijn gezicht. 'Jij hebt serieus die gast gevraagd of hij haar kon daten? Klootzak.' Caine sist nog steeds en trekt me naar hem toe waarna hij me een stukje naar achter duwt. 'En jij wist hier ook van?' Layla kijkt hem aan en grijnst.
'Wees blij dat ik het gedaan heb, ik wilde het beste voor je.' Zegt Ashton.
'Houd je kop.' Caines vuist belandt in Ashtons gezicht. Hij herhaalt dat een aantal keer en ik weet me geen houding aan te nemen. Het voelt niet fijn om naar te kijken, maar hij verdient het. Ashton slaat hem terug en ze belanden beide op de grond. Ik sla mijn handen voor mijn mond. Er komt een docent aangelopen die ze uit elkaar haalt.
'Mijn kantoor, nu.' Zegt ze streng. Nu pas merk ik dat het de directrice is. 'Jullie twee, ook meekomen.' Ze wijst naar Layla en mij. We lopen achter haar aan en we komen in haar kantoor aan. Caine en Ashton krijgen allebei een nat doekje overhandigt, waarschijnlijk om het bloed weg te vegen.
'Geef maar.' Zeg ik zacht tegen Caine. Hij geeft me het doekje. Voorzichtig ga ik over de plekken heen waar bloed zit.
'Kan je het niet eens zelf?' Lacht Ashton. Caine wilt opstaan maar ik duw hem terug. Hij kijkt me aan en ik ga verder met zijn gezicht. Hij zucht.
'Dus jongens, wat gebeurde er?' Vraagt de directrice. Ik ga achter Caine staan en leg mijn handen op de stoel.
'Hij is gewoon een klootzak.' Sist Caine. 'En hij verdiende het.'
JE LEEST
Een dunne lijn
Romance"Een dunne lijn" Zij was stil. Hij was luidruchtig. Zij was onzeker. Hij was té zeker. Ze hadden één ding gemeen en dat was de haat die ze voor elkaar voelden. Wat ze alleen nog niet wisten was dat ze perfect zijn, samen. Want zeg nou eerlijk, tus...