26

6.9K 227 75
                                    

EEN DUNNE LIJN
HOOFDSTUK 26

Jade Hamilton

Het voelde alsof tijd zich had teruggedraaid, uit zichzelf. Caine is weer met Ashton en Layla gaan optrekken. Hij maakt weer veel nare opmerkingen en ik zou niet weten of hij het meent of niet. Grayson en ik hebben inmiddels meerdere dates gehad, vanavond ga ik hem voorstellen aan mijn ouders, maar daarvoor gaan we nog iets eten. Hij wilde per se ergens met me eten, zodat hij nog even tijd met mij alleen had. 

'Waar denk jij aan?' Vraagt Tess die tegen de kluisjes aanleunt.

'Grayson die mijn ouders gaat ontmoeten.' Tess glimlacht. Ik sluit mijn kluisje en loop naar buiten, naar mijn fiets. Ik zie een mes in mijn band zitten en zucht. Die hadden ze er op zich wel uit mogen halen. Ik haal het mesje uit mijn band en pak mijn fiets uit het rek. Ik loop het schoolplein af. Normaal gesproken is de rit naar school maar tien minuten. Waarschijnlijk zal het nu veel langer zijn.

Als ik thuis ben aangekomen, na bijna een halfuur, open ik de deur en kijk ik naar mijn ouders op de bank. Ze leggen hun spullen weg en kijken me aan.

'Liefje, waarom ben je de afgelopen tijd zoveel weggeweest?'

'Ik heb een jongen ontmoet. Iemand die jullie wel leuk zullen vinden. Hij komt vanavond langs.' Glimlach ik.

'En Caine dan?' Ze hebben recht op het hele verhaal. Niet alle details, ze hoeven niet te weten dat Caine en ik seks hebben gehad. Ik pak een stoel en ga erop zitten en vertel het verhaal. 'Waarom heb je ons dat niet meteen verteld? Ik wist wel dat je hem niet zomaar zou daten.' Zegt mijn moeder meteen. 'Heb jij ook gevoelens voor hem?' De deurbel gaat en ik loop ernaartoe. Als ik de deur open, zie ik Grayson staan. Hij is netjes gekleed. Ik daarentegen heb nog mijn normale kleren aan.

'Sorry, ik was aan praten met mijn ouders en had de tijd niet in de gaten. Het spijt me, ik zie er echt dom uit.'

'Ook hallo, Jade. Je ziet er prachtig uit.' Hij glimlacht en drukt een kus op mijn wang. 'Ga je mee?'

'Ik ga alleen nog even mijn spullen pakken.' Niet veel later zitten we in zijn auto en voel ik zijn hand op mijn been. Het geeft me een rustgevend gevoel. De autorit duurt lang en ik focus me op de regendruppels die op het raam vallen. Grayson weet inmiddels ook het hele verhaal rondom Caine. Grayson is bang dat ik niet wil toegeven over mijn gevoelens voor hem. Ik heb geen gevoelens voor hem, maar iedereen denkt dat.

'We zijn er.' Nu pas merk ik dat Grayson heeft geparkeerd. Het is nu ook gestopt met regenen. Ik stap de auto uit en we komen aan bij de McDonalds. Ik lach en kijk hem aan.

'Je keek een beetje verdrietig dus ik dacht dat je een happy meal wilde.' Ik schud lachend mijn hoofd. Hij pakt mijn hand vast en glimlacht. We lopen het fastfoodrestaurant binnen en ik ga alvast een plek zoeken. Ik kijk naar Grayson die zijn hand door zijn haar haalt als hij zijn bestelling maakt. Hij heeft zijn witte blouse in zijn broek gedaan en het ziet er goed uit. Enkele minuten later komt hij met een dienblad aanlopen. Ik schud lachend mijn hoofd als ik ook echt een happy meal zie.

'Je bent een apart geval.' Grinnik ik.

'Jade, ik wil je eigenlijk iets vragen.' Ik knik en stop een aantal frietjes in mijn mond. Hij grinnikt. 'Wil je mijn vriendin zijn?'

'Dus je vraagt me hier in de mac om jouw vriendin te zijn?' Hij knikt. 'Heel graag.' Glimlach ik. Hij leunt over de tafel heen en drukt een kus op mijn lippen. We eten ons eten op. Hij komt naast me zitten en zijn hand ligt op mijn knie en gaat steeds iets hoger. Ik voel dat ik moeilijker adem en eet mijn eten op.

'Grayson,' fluister ik. Hij kijkt me onschuldig aan en dan pas heeft hij door wat hij doet.

'Kom.' Hij pakt mijn hand en trekt me mee en we stappen op de achterbank van zijn auto. Hij drukt zijn lippen op die van mij en duwt mijn broek omlaag.

'Gaan we... Gaan we niet te snel?' Een grijns verschijnt op zijn gezicht als hij zijn hoofd schud. Hij duwt zijn hoofd in mijn nek en laat er zachte kusjes achter. Ik huiver en hij zuigt zachtjes aan mijn huid. Zijn handen gaan naar mijn heupen en ik krijg eindelijk weer een beetje adem. Hij trekt zijn broek ook uit en ik sluit mijn ogen voor een korte tijd. Tot we onszelf volledig verliezen in elkaar.

*

We komen aan bij mijn huis en Grayson heeft nog steeds een rood gezicht. Ik grinnik en we lopen binnen. In de gang houdt Grayson me tegen. Hij schuift mijn haar naar voren en drukt een korte kus op mijn lippen. We lopen de woonkamer binnen en mijn ouders staan meteen op.

'Jeetje, wat zien jullie er verwilderd uit.' Vertelt mijn moeder ons. Grayson en ik kijken elkaar aan, zoekend naar een excuus.

'Het waaide hard buiten.' Is mijn antwoord op de onuitgesproken vraag. 'Maar dit is Grayson, mijn vriendje.' Ze glimlachen en schudden zijn hand. Ze stellen zichzelf voor en dan kijken ze elkaar aan.

'Heel zeker dat het de wind was?' Vraagt mijn moeder ons.

'Hoezo zou ik niet zeker zijn?' Lach ik zenuwachtig. Mijn ouders kijken elkaar aan en grijnzen. 'Er is niets gebeurd.' Ik trek Grayson mee naar boven en in mijn kamer aangekomen, begint hij te lachen. Ik val op bed en Grayson komt boven me hangen. Zijn lippen raken die van mij en ik ga mee in de kus. Voordat ik echt een gesprek met mijn ouders ga voeren, wil ik eerst nog heel even wat tijd met hem alleen. Hij verbreekt de kus en er groeit een vieze grijns op zijn gezicht. 

'Ashton heeft gelijk.' Vertelt hij me. Ik kijk hem niet begrijpend aan. Waar gaat dit over? 'Je bent inderdaad naïef.' Dit keer kijk ik hem verbaasd aan. 'Hij wilde zeker weten of je loyaal was, naar Caine toe. Denk je nou echt dat ik zomaar moest plassen? Ik heb mijn moeder meegenomen naar dit huis en heb meerdere malen gezegd dat ik naar de wc moest.'

'Je liegt, w-we hadden seks.' Fluister ik.

'Ja en je was best goed, maar ik maak het uit.' Hij kijkt me aan en grijnst. 'Caine heeft voor je gevochten, hij is jaloers geworden en jij liep er gewoon mee weg.' Hij loopt weg en ik voel tranen in mijn ogen ontstaan. Hij heeft me gebruikt. Ashton heeft me gebruikt. Caine was de lieve jongen. Meerdere tranen rollen over mijn wangen en luide snikken verlaten mijn mond. Mijn kamerdeur gaat open en ik voel een arm om me heen. Ik laat me erin vallen en merk dat het Louis is. Zijn parfum.

'Jade, wat is er gebeurd?'

'Grayson- Ashton.' Mompel ik.

'Rustig maar, leg het straks maar uit.' Hij gaat met zijn handen door mijn haar en wiegt ons zachtjes heen en weer. Ik ben oprecht naïef en ik haat mezelf. Ik had de gehele act niet moeten geloven. Ik had moeten weten dat een jongen niet zomaar met mij uit zou willen gaan. 

Een dunne lijnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu