38

6.1K 182 37
                                    

EEN DUNNE LIJN
HOOFDSTUK 38

Jade Hamilton

Vandaag is de dag dat ik weet of ik geslaagd ben of niet. Louis en mijn moeder zitten gespannen op de bank. Mijn vader moest werken en kon er niet bij zijn. Het maakt me dan ook helemaal niet uit. Straks ben ik gezakt en stel ik allemaal mensen teleur. Mijn telefoon gaat over en uit schrik laat ik het vallen. Louis pakt het op en geeft het aan me.

'Met Jade Hamilton.'

'Hallo, je spreekt hier met je mentor en ik heb goed nieuws. Je bent geslaagd met hele mooie cijfers. Het werkstuk dat je hebt gemaakt heeft een negen gehaald. Volgens mij zelfs iets hoger. Had je dit een beetje verwacht?'

'Nee, totaal niet.' Ik knipper de tranen in mijn ogen weg. 'Dank u wel.'

'Gefeliciteerd Jade.'

'Dank u wel, nogmaals.' Louis en mijn moeder omhelzen me meteen en ik laat de tranen rollen. Blijdschap en geluk. Het is me gelukt, het is me eindelijk gelukt.

'Ga je Caine niet bellen?'

'Nee, hij moet ook nog gebeld worden en straks denkt hij dat ik de mentor ben. Dus ik wacht wel tot het vier uur geweest is.' Mijn moeder knikt en staat van de bank op. Louis houdt me steviger vast en ik glimlach.

'Ik ben zo onwijs trots op je.' Hij drukt een kus op mijn wang.

'Ik heb nog een cadeau voor je. Ik weet dat het een apart cadeau is, maar dan nog. Ik heb hulp gehad bij het uitzoeken en de brief die erbij zit legt alles uit. Open het wel op je kamer.'

'Je maakt me wel nieuwsgierig nu.' Ze grinnikt en overhandigd een grote kartonnen doos. Ik pak de doos aan en loop zo voorzichtig mogelijk naar boven. Vervolgens zet ik de doos op mijn bed en zoek ik naar iets scherps om de doos mee open te maken. Ik vind een oude mes en voel herinneringen opkomen. Ik kijk naar mijn armen en zie de littekens die ik gemaakt heb. Ik open de doos en pak de brief eruit.

Hey liefje,

Ongeacht of je geslaagd bent of niet heb ik wat voor je gekocht. Het is niet een gebruikelijk cadeau, maar ik weet zeker dat je het wel gaat gebruiken. Ik heb Caine, Ashley en Louis gevraagd of ze mee konden zoeken. Als je ziet wat ik heb gekocht zal het waarschijnlijk alleen maar heel ongemakkelijk worden. Maar ik had hulp nodig, op het tweede blaadje, onderaan de doos, staat waarom. Kijk eerst maar wat erin zit.

Ik haal een papiertje weg en zie allemaal ondergoed setjes liggen van verschillende kleuren. Een rode kant, een donkerblauwe kant en ga zo maar even door. Ik haal ze allemaal uit de doos en bekijk ze allemaal. Er zit zelfs een satijnen badjas bij. Het is iets wat je uitdoet en dan meteen in je ondergoed staat, iets wat je draagt voor seks. Tenminste, dat is mijn interpretatie. Ik haal de laatste twee setjes eruit en zie dat het bikini's zijn. Het is allemaal zo mooi en dan niet te vergeten dat ik dit eerlijk gezegd echt nodig had. Ik pak de brief onderaan de doos en lees het.

Louis en Caine zijn gaan kijken naar wat zij persoonlijk "sexy" vonden. Daarnaast wist Caine ook meteen jouw maten op te noemen waarin ik aanneem dat jullie al wat geëxperimenteerd hebben. Ashley is gaan kijken wat ze wel en niet zou dragen. Het was eigenlijk al heel snel raak. Caine vertelde me ook over de vakantie en misschien ben je er al klaar voor na wat er gebeurd is. Hij vertelde ook dat jij nog niet weet waar jullie naartoe gaan. Vandaar dat we ook bikini's hebben uitgekozen. Hopelijk vindt je ze allemaal mooi en zal je het ons niet kwalijk nemen. Ik hou van je en ik ben trots op je.

X, mama

Ik glimlach en kijk nog een keer naar de setjes ondergoed. Toch voel ik mijn wangen branden. Mijn broer, Caine en Ashley hebben dit uitgezocht. Caine vond ze mooi. Ik glimlach bij de gedachte. Als hij ze te zien krijgt wil ik zijn gezicht zien. Ik leg de setjes terug in de doos en leg de doos naast mijn bed. Mijn telefoon gaat over en ik neem op.

'Ben je geslaagd?' Hoor ik meteen. Het is de stem van Caine.

'Ja! Jij?'

'Ik ook, wacht ik kom naar je toe.' Hij hangt op en ik loop naar beneden. Mijn moeder en Louis kijken me beiden aan. Op Louis gezicht ontstaat een grijns. Ik rol met mijn ogen en omhels ze allebei.

Na een tijdje gaat de bel en loopt Louis naar de deur. Ik sta op en zie Caine op me afrennen. Hij glimlacht en tilt me op.

'Ik ben zó trots op je. Ik zei toch dat je het kon.' Hij zet me neer. 'Hier, ik heb iets voor je gekocht.' Hij brengt zijn hand naar zijn broekzak en grabbelt erin. Hij pakt er een klein zwart doosje uit en ik kijk hem aan. Hij opent het doosje en een prachtige ring komt tevoorschijn.

'Caine, doe normaal.' Hij grinnikt.

'Kom, geef je hand.' Ik schud stellig mijn hoofd. Hij pakt mijn hand en schuift de ring om mijn vinger. 'Vind je het mooi?'

'Het is prachtig, maar ik heb niets voor jou.'

'Dat maakt me helemaal niets uit, Jade.' Hij glimlacht. Zijn bruine ogen twinkelen.

'Trouwens, ik heb jou helemaal niet gefeliciteerd.' Hij rolt met zijn ogen. 'Gefeliciteerd.' Ik druk een korte kus op zijn lippen en merk dan dat mijn moeder en Louis nog in de kamer zijn. Ik voel mijn wangen branden. Caine grinnikt.

'Kom, we gaan naar boven.' Caine trekt me mee naar boven en hij duwt me op bed. Ik rol met mijn ogen. Hij drukt zijn lippen op de mijne en beweegt zijn lippen over het mijne heen. Een zachte kreun verlaat mijn mond.

'Caine, stop.' Hij stopt meteen. 'Ik- Kunnen we niet wachten tot we op vakantie zijn?' Hij knikt en gaat meteen van me af. 

'Ik hoop trouwens echt dat je de vakantieplek leuk zal vinden.'

'Waar gaan we heen?'

'Daar kom je achter als we op het vliegveld zijn.' Hij plaatst een kus op mijn neus en ik zucht gefrustreerd. 'Je zal het geweldig vinden.' Hij komt naast me liggen voor zover het mogelijk is. Ik glimlach en ga met mijn hand over zijn buik.

(De shipnaam is Jaine geworden. Even een random vraagje: is hier iemand goed in het maken van covers?)

Een dunne lijnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu