AUDREY P.O.V.
Eens we zijn aangekomen bij mijn huis neem ik afscheid van Zayn.
Ik open de deur en zie mijn moeder, tante, en nonkel druk in gesprek. Daarna valt mijn blik op Eleanor.'Eleanor!' Roep ik uit. Een lach verschijnt op haar gezicht.
Ik loop op haar af en knuffel haar zo goed als plat. Ze beantwoordt mijn knuffel meteen.
'Ik heb je zo gemist.' mompelt ze in mijn haar.
Ik ben zo blij dat ik haar terug zie. Het is ook al zolang geleden. Toen we vijftien waren, is zij met haar ouders naar Londen verhuisd. Wij beleven in Amerika. Mijn moeder heeft altijd al goed overeen gekomen met haar zus, mijn tante, dus we hebben altijd contact gehouden door te bellen, Skypen, Facetimen enz..
Eleanor en ik zijn praktisch samen opgegroeid. Ik heb haar nooit echt als mijn nicht beschouwd. Eerder.. Als een beste vriendin. Ik laat Eleanor los.
'Hey Audrey.' Begroet mijn tante me.
'Hallo.' Ik geef ook haar een knuffel, maar een korte.
'Audrey.' Knikt mijn nonkel me toe.
'Hey.' antwoord ik.
'Je bent zo groot geworden. Een echte jongedame.' Zegt mijn tante trots.
Ik bloos. Het is zo gênant als volwassenen zo'n dingen tegen je zeggen. Eleanor merkt het en lacht.
Ik kijk op mijn iPhone hoe laat het is en zie dat ik vijf berichten heb en twee gemiste oproepen. Ik had er hierjuist niet zo op gelet toen ik gebeld werd.
Ik heb een berichtje van Zayn waarin staat dat hij het leuk vond vandaag, eentje van Harry dat hij me binnen een uurtje oppikt voor onze date die ik helemaal vergeten was en drie berichtjes van Louis. Louis heeft me ook twee keer gebeld zonder dat ik het heb gemerkt.
Tranen springen in mijn ogen als ik terug denk aan Louis.
Eleanor merkt het, maar zegt niets omdat de volwassenen het kunnen horen.'Ik moet binnen een uurtje weg.' Deel ik mee. 'Ik ga me boven klaarmaken.'
'Het was leuk je nog eens te hebben gezien, Audrey.' Zegt mijn tante. 'Je zal ons vaker zien nu we in de buurt wonen.'
Mijn nonkel knikt instemmend en bromt iets tegen zichzelf. Het is maar een rare man.
Ik ga de trap op naar mijn kamer en Eleanor volgt me.
'Gaat het wel?' Vraagt Eleanor meteen als we mijn kamer binnen zijn.
Ik voel de tranen terug komen. Eleanor ziet het en geeft me een knuffel.
'Je weet dat je me alles kan zeggen. Als je een luisterend oor nodig hebt..' Fluistert ze.
Ik knik en vertel haar het verhaal. Over hoe Louis en ik op zo een korte tijd zo'n goeie vrienden werden. Beste vrienden. Over wat hij deed vandaag en over mijn namiddag met Zayn.
Toen ik bij Zayn was, heb ik er geen enkele keer aan gedacht en hij heeft er ook niet naar gevraagd.
Ik vertel haar ook over Harry en over mijn plannen vanavond. Eleanor laat me uitspreken en onderbreekt me geen enkele keer.
Als ik mijn verhaal verteld heb, geeft ze me nog een knuffel. Ze zegt me dat alles wel goed zal komen. Ze geeft me het advies om Louis even tijd te geven en er daarna met hem eens over te praten.
'Maar vanavond, ga je eerst een genieten van je tijd met Harry. De rest komt later wel.' Zegt ze.
Als je Eleanor op momenten zoals deze hoort praten, zou je vergeten dat ze even oud is als mij. Soms klinkt ze zo volwassen.
'Laten we je klaarmaken voor je date. Weet je al wat je gaat aandoen?' Vraagt ze me lief.
'Ik heb er nog niet echt over nagedacht.' Ik glimlach.
Ik mag echt blij zijn met een nicht/vriendin als Eleanor.
Ik open mijn kleerkast en haal er een leuk zomerrokje uit met een wit topje. Het rokje bestaat uit bloemen.'Dit?' Vraag ik haar.
'Perfect!' Antwoord ze.
Ik ga het rokje en topje aandoen in mijn badkamer en kom terug naar buiten.
'Tadaa!' Zeg ik.
Eleanor lacht. 'Je ziet er prachtig uit. Die jongen zal niet weten waar hij het heeft. Mag ik je haar doen?' Vraagt ze.
'Ja!' Roep ik enthousiast.
Eleanor is echt goed met dat soort dingen. Ik weet nog van vroeger dat ze altijd super mooie dingen in iemand zijn haar kan maken.
Eleanor begint aan mijn haar en tien minuutjes later is het klaar. Ik kijk in de spiegel die in mijn kamer hangt en zie dat in gelijk had. Het is prachtig. Mijn bruine haar hangt krullend langs mijn schouders.
'Dankje El.' Ik geef haar terug een knuffel.
'Graag gedaan.' Zegt ze.
Normaal ben ik niet zo een make-up type, maar nu doe ik een beetje op.
'Je bent prachtig!' Zegt Eleanor.
'Dankje.' Ik glimlach verlegen.
Ik ben helemaal klaar voor de date met Harry.
_________________________________
Twee updates in één dag. Ik vind dit zelf wel een redelijk lang stuk.
Wat vinden jullie ervan? :p
Comment? Vote? Follow?
Ik volg altijd terug. ;)
JE LEEST
London, here I come!
FanfictionAudrey is 17 en verhuist vanuit New York naar Londen voor haar vader's werk. Dit is een hele verandering voor haar. Ze komt terecht op een nieuwe school en maakt nieuwe vrienden. Maar wat gebeurt er wanneer mister popular Harry Styles interesse in h...