Adam bangun dari tidur, digeliatkan sedikit badannya. Dia memandang kearah Amzar yang sedang lena tidur. Diusap kepalanya lalu Adam mencium dahi Amzar, malam tadi adalah yang terbaik buat mereka. Adam bangun dan terus menuju ke dapur. Kelihatan Fattah sedang duduk di meja, aish.. termenung lagi dia ni.
Adam: Ai... awal bangun.. baru pukul 6.45 pagi. (sambil mengambil cawan untuk dia membancuh air)
Fattah: Kau kenapa. Aku memang bangun awal kan.
Adam: La yeke. akulah ni yang lambat. Ermm..
Fattah: Amzar mana?.
Adam: Still tidur dekat bilik.
Fattah: Seronok ker malam tadi.. ada apa2 yang berlaku ker.
Adam: Tak adalah tapi this is first time I can hug him, 1 years I'm waiting.
Fattah: Baguslah macam itu. Tapi dia tahu yang kita ni pernah...
Adam: Tak tahu (sambil geleng kepala)
Fattah: Kalau dia tahu, dia tak kisah ker.
Adam: Itu yang aku takut. I think he will upset, because he never give his virgin to anyone else.
Fattah: Series ar bro
Adam: This is not a joke and I hope you keep it has a secret between you and me, or else..
Fattah: Or else what?
Adam: Or else, I'm never see you again.
Fattah: Uish.. ugut.. Don't worry about that. You secret safe.
Adam: Oh yer..kenapa kau datang sini..sunyi yer.. (sambil tersenyum menyakat kawannya itu)
Fattah: Yer.. kat rumah tu tak ada siapa2. Dahlah rumah aku besar, aku seorang jer yang duduk. Aku ingat aku nak juallah rumah tu. Banyak sangat kenangan dalam tu yang membuatkan aku tak boleh nak move on. Aku ingat nak start hidup yang baru, hidup yang boleh aku bahagikan masa diantara diri aku dan kerjaya aku.
Adam: Baguslah kalau macam tu. Tapi sebelum kau nak jual rumah kau tu.. bilik rahsia kau tu, kau nak buat apa.
Fattah: Itulah aku ingat aku nak renovatelah.. sebab dah lama aku tak masuk.. dah 3 tahun dah..
Adam: (Adam hairan) Ye ke 3 tahun bukan ker..
Fattah: Dahlah Dam..aku tak nak ingat perkara tu.
Adam: Baguslah kalau kau dah sedar. Oh yer.. aku nak tanya sesuatu dan aku harap kau tak ada nak cover apa2, dan aku janji kalau kau beritahu aku. I will tell you all about my relationship.
Fattah: Ok.... Apa yang kau nak tanya?
Adam: Macam mana kau boleh kenal Amzar dan Izham.. setahu aku, aku tak pernah pun sebut siapa nama pakwe aku dekat kau.. lagi2 si Izham.
Fattah: I Know that. (Menarik nafas sedalam yang mungkin) Adam..aku harap kau tak kecewa dengan aku bila aku cerita ni nanti.
Adam: Ah.. sudah.. apa masalah kau buat kali ni..(berdebar jugak perasaan si Adam)
Fattah: Dengar dulu Dam..
Adam: Ok...
Fattah: Ingat lagi x pekerja yang aku bawa dekat hospital kau tu.. (Adam mengangguk perlahan-lahan, seakan-akan boleh meneka siapa pekerja itu, tapi takkan lah dia tu... tak mungkin.. Aduh.... Fattah ape ni). Dialah Izham adik kepada Amzar, sebab tu aku boleh kenal Amzar dan aku tak tahu pun kau dengan Amzar tu BF.
Adam: What the... (terus berdiri).. Kau jangan cari pasal. Kau gurau ker ni..
Fattah: Aku tahu Dam...tapi kalau aku bergurau pun aku dapat apa..
Adam: Argh...kau ni dah kenapa?. Apa masalah kau sebenanrnyer. Aku rase macam nak tumbuk kaulah sial. Kalau kau bukan kawan aku. Aku rasa... ah..lupakan. (menumbuk kuat ke meja)
Fattah: I'm sorry to let you down.
Adam: Sorry bana kau. Kau tau tak kalau Amzar tahu, it will ruin our relationship. Beb aku sayang Amzar beb. Aku tak sanggup kehilangan dia. Izham is number one in his heart. Kalau dia tahu semua ni. It can cause so much trouble.. You're a such troublemaker, you know that.
Fattah: I Know. I've made a wrong decision.
Adam: Dia dah tunang kot. Apa yang aku dengar dari Amzar, Izham sangat cinta dekat tunangnyer tu.Why you never think that. (Adam menekup mukanya)
Fattah: (Fattah terdiam sebentar) Aku hope it will be a secret. The biggest secret.
Adam: Habis tu, Izham. Kau tak rasa ker yang Izham akan bagitau semua pasal kejadian tu and what if he sees me?.
Fattah: No, I know Izham will not tell anybody cause it also will ruin his reputation. Jangan risau sebab Izham tak rasa pun kau tahu pasal aku dengan dia. Dia hanya tahu kau doktor di hospital tu jer. Mungkin from now on, your relationship with Amzar is safe. I think Izham only shocked when he saw you.
Adam: Lega juga aku dengar. Tapi pasal kau dengan Izham, kau settlekan sendiri. Aku tak nak masuk campur. Aku harap juga kau tak libatkan aku dengan Amzar dalam hal ni. Ok.
Fattah: Ok I know that. Sorry again.
Adam: No, aku bukan orang yang sepatutnya kau minta maaf tapi orang yang kau sakiti tu. For me, I already forgive you, just only shocked what I've heard.
YOU ARE READING
Demi Mencintaimu - ReReleased
RomanceCinta diantara 2 lelaki yang berbeza level..hati mereka keliru untuk memilih jalan yang mana cinta yang ikhlas atau permainan nafsu..Mereka menidakkan cinta itu dan biar berlalu pergi..Tetapi lama kelamaan mereka sedar cinta itu adalah pilihan yang...