Izham sedang duduk meyusun jadual di ruangan pejabat Fattah itu. Meja kerjanya tersedia di luar tapi selalu jugaklah Izham lepak dalam bilik Fattah, sebab lebih selesa, Fattah pulak tidak kisah kalau Izham keluar masuk pejabatnya itu. Dia lagi suka, yelah dah putera pendek kesayangannya sentiasa ada dengan dia. Selesai sahaja Izham menyusun jadual untuk Fattah, dia menggeliatkan tubuhnya melepaskan segala kepenatan di badanya. Aduh lapar pulak. Malam nanti nak suruh Fattah masak ketam lagilah. Sedap sial dia masak. Ingat lagi semalam dia habiskan 4 ekor ketam. Uish kalau jadi suami ni. Eh...fuck..eh maksud aku, kalau jadi suami untuk mana2 perempuan konferm perempuan tu x bagi lepas suaminya keluar rumah. Izham come on..kau ada prinsip. Dan kau xkan langgar prinsip tu.
Izham melihat Fattah sedang tidur lena di sofa empuk itu. Tidur ker mamat ni, penat kot. Yelah kerja jer memanjang. Harap2 abang Am baliklah minggu ni, harap2 jugak dia x lupa dengan pakwe dia tu. Sejak 2 menjak ni, hubungan Amzar dengan Adam x seperti dulu. Yelah..kalau dulu, belangkas pun kalah, sekarang macam lainlah. Xtahulah siapa yang berubah, tapi tulah Adam sekarang ni jarang nampak. Amzar pulak x balik2 rumah.
Minggu lepas x balik katanya buzy. Fattah kata Adam dah x seceria dulu. Ape yang berlaku sebenarnyer. Ni kena tanya Abang Am ni. Kesian Adam...kalau Iz tahu abang Am pasang lain memang siaplah nanti. Tapi mana tahukan.. yang sebenarnya Adam yang pasang lain. Mmmm....Izham pergi kearah Fattah, jam pun dah menunjukkan masa tamat office hour. Izham perlahan-lahan duduk ditepi sofa itu disebbkan ruang sofa yang digunakan Fattah agak banyak, jadi ruang sofa yang sedikit itulah yang Izham duduk.
Tanpa Izham sedar, dia menatap wajah Fattah. Tangan Izham seakan-akan ingin menyentuh pipi Fattah, seketika itu Izham sedar akan perbuatannya, dia cepat2 menekup mukanya, kepalanya digelengkan. No...no...Izham..kenapa kau sejak akhir2. Terlalu lemah untuk pertahankan diri kau. Kau kena pegang prinsip kau..kau lelaki..dia lelaki, and he has boner ok..so fucking jesus damn it, wake up dude...wake up..man with pussy not with the dick ok. Ingat tu Izham. Cock is not your taste ok....akal dan jiwa Izham sedang bertarung untuk menggapai kemenangan. Masing2 tidak mahu mengalah. Izham mengeluh.
Izham: Fattah bangun..dah office hour..jom balik.
Fattah: Aa.....(kesat matanya, badannya juga digeliatkan) ok..Notification email Amzar masuk. Syukur dapat pun email tu. Lama juga dia tunggu abang Irsyad tuk resend balik email itu. Abang Irsyad buzy, tu yang baru sekarang dapat resend balik. Dapat sahaja email itu, Amzar terus check, xnak cuai macam dulu. Dia amati alamat itu. X pernah pergi pulak alamat ni, tapi alamat ni dekat Damansara.
This week aku balik nak siasat tempat ni. Screen gambar Adam ditenungnya. Dia mengeluh kecil. Aku masih cintakan kau Adam..tapi dalam perkara ni, adakah aku yang salah. Dah 3 hari kau x reply whatapp aku. Kau merajuk ker. Aku call kau, kau kata kau buzy, so aku x berani nak kacau kau. Tapi kenapa kau x call aku balik. Sejak kejadian kat kafe tu, terus kau berubah. Kenapa yer..aku salah cakap ker. Amzar tersentak apabila pintu pejabatnya diketuk. Iskandar membuka pintu itu.
Iskandar: Jom U...minum petang.
Amzar: Oh ok..U tunggu kat kereta.Aish....makin lama aku rapat dengan Iskandar. Susah pulak, tapi kenapa aku biarkan. Patut ker aku cerita siapa Iskandar. Aku takut Adam ingat aku curang dan patut ker aku jauhkan diri dari Iskandar. But I want to know more about Iskandar, my feeling said that something fishy about this guy.
Fattah memberhentikan keretanya didepan kafe Dessert Gateway itu, Izham sedang fokus main ML diseat penumpang sebelahnya itu.
Fattah: Iz..aku beli somthing kejap..
Izham: Mmmmm (tanpa melihat Fattah, terlalu fokus dgn ML di phonenya)Dalam beberapa minit, Fattah kembali semula ke kereta lalu drive meninggalkan tempat itu.
Izham: Fuck sial kalah lagi!!!
Fattah: (Agak terkejut) Game jer pun.
Izham: Kau x paham..memanglah..cuba kau main. Baru kau tahu.
Fattah: Mmmm yelah..
Izham: Kau beli apa tadi...
Fattah: Oh supper petang. Nah ni (mencapai bungkusan yang diletakkan ditengah ruang kosong antara seat penumpang dan pemandu itu lalu diberi kepada Izham).
Izham: Ape ni..
Fattah: Ambil jelah makan.
Izham: Ish..waffle milo..wei...terima kasih wei..macam mana kau dapat ni. Akak tu kan dah xkeje situ lagi.
Fattah: Aku suruh budak baru tu buat jugak.
Izham: Selalunyerkan diorang malas.
Fattah: Managernyer kenal aku..so dia pi suruh pekerja dia buat jugak.
Izham: Terima kasih..aish..semua benda kau tahu pasal aku.
Fattah: Kau marah ker..
Izham: Xdelah..aku seganlah. Sebb aku sendiri xtahu apa yang kau suka.
Fattah: Kenapa..kalau kau tahu kau nak bagi bnde yang aku suka ker.
Izham: Boleh jer..
Fattah: Ok sini aku bagitahu kau..aku suka kereta Lamborghini, rumah banglo tepi countryside tu dan travel 1 dunia.
Izham: Bapak demand sial mamat ni. Blahlah kau.
Fattah: Hahahahahahah...carilah sendiri bnde yang aku suka. Kalau kau dapat memang hebatlah.
Izham: Ok..fine..kau cabar aku. Kau tunggu..
YOU ARE READING
Demi Mencintaimu - ReReleased
RomanceCinta diantara 2 lelaki yang berbeza level..hati mereka keliru untuk memilih jalan yang mana cinta yang ikhlas atau permainan nafsu..Mereka menidakkan cinta itu dan biar berlalu pergi..Tetapi lama kelamaan mereka sedar cinta itu adalah pilihan yang...