Demi Mencintaimu 15

1.8K 73 3
                                    

Datin Aida memandang keluar tingkap balkoninya sambil tersenyum. Akhirnya pelakon utama dah sampai. Lama juga Datin Aida menunggu pelakon utama itu, kerana pelakon utama itulah yang akan memulakan rancangannya. X sabar nak dengar berita gembira yang bakal berlaku, x sabar nak melihat Fattah sengsara. Anak itu, dah lama hidup senang, dah tiba masanya untuk Datin Aida menikmati kesenangan itu. Mana Firas ni x sampai2 lagi.

Firas: Ma, sory lambat (sambil meletakkan tuxedonya di tepi kerusi)
Aida: Kamu ni, kenapa lambat. Jenuh mama tunggu ni. Papa mana?
Firas: Papa main golf. Kenapa mama suruh Firas balik rumah ni.
Aida: Mama nak bagitau berita baik dekat kamu ni.
Firas: Apa dia ma, mama nak belikan kereta baru ker.
Aida: Ish.. budak bertuah ni, bulan lepas bukan ker mama dah hadiahkan kamu kereta.. x cukup lagi ker?.
Firas: Ala mama, ade model terbaru keluar ni.
Aida: Tunggulah pelakon utama nanti tolong mama dapatkan harta keluarga papa kamu tu.
Firas: Pelakon utama?
Aida: Itulah yang mama nak cakap tadi, berita gembiranya, pelakon utama mama dah ade dekat sini dah.
Firas: Firas x phmlah mama, pelakon utama apa ni, drama ker..
Aida: Lembablah kamu, sini mama beritahu, orang yang akan menghancurkan hidup Fattah yang gay x sedar diri tu dah muncul. So, lepas ni, kita boleh tengok Fattah jatuh tergolek dan pastinyer harta papa yang 7 keturunan xkan habis tu akan jadi milik kita. Lepas ni, Firas cakap jer nak apa, nak 10 kereta, istana emas, mama boleh bagi kat Firas.
Firas: Wohoho, terbaiklah mama. Tunggu kau gay kejap lagi mesti kau yang melutut nakkan aku.. ops..
Aida: Apa Firas.. (hairan)
Firas: Eh.. xde apelh mama. Oh yer mama, siapa pelakon utama tu.
Aida: Oh kamu mungkin x kenal kot, tapi Fattah kenal sangat, sebab pelakon utama tu, orang yang telah Fattah hancurkan hidupnya. Dan Fattah kenal sangat dengan orang tu. (tunggu kau Fattah, kau akan dihancurkan oleh orang yang kau sayang)

Fattah menyusun semula fail2 yang telah disemaknya. Penat jugak hari ni, banyak tender dan project nak kene settlekan. Hari2 kerja macam ni letih juga, Fattah terfikir nak suruh orang handlekan syarikatnyer, senang sikit. Tapi siapa, lagipun umurnya baru 26 tahun memang xlah pakngahnyer tu bagi. Mahu kecewa pakngahnyer itu, dahlah cerita pasal Fattah ni gay pun dia xtahu inikan pulak nak bagi legasi bapanyer kat orang lain. Konfem sakit jantung.

Fattah memang dah xberminat dengan perniagaan2 ni, banyak sangat complicatednyer, makin kusut dibuatnyer. Fattah kalau boleh nak travel, sebab kos yang dia ambil dulu pun Tourism, tapi tulah lepas kedua orang tuanya meninggal semua berubah 100%. X sangka pulak akan jadi begini, bilalah dia nak sambung cita2nya sebagai Traveler Blogger. Aish... cinta pun x dapat. Tiba-tiba pintu bilik pejabatnya diketuk. Ai... nak berangan kejap pun x boleh, konfem Nabila ni.

Fattah: Yer masuk.
Nabila: Ha.. Encik Fattah, meeting dengan Dato' Sri Tan dibatalkan sebab Dato ade emergency case, pasal anaknyer.
Fattah: Oh yeke, bagusla kalau begitu. Bolehlah saya rehat. Ada ape2 meeting or anything ker lepas ni?.
Nabila: Ade.
Fattah: Siapa yer?
Nabila: Meeting dengan saya.
Fattah: Hah?
Nabila: Sebenarnyer banyak benda saya nak tnyer ni.
Fattah: Ish... kamu ni, duduklah dulu. Ingtkn apelah tadi, apa kamu nak tanyer ni. Curious pulak saya.
Nabila: Xdelah cuma pasal....Cuma pasal...(sambik menundukkan kepala, malu agaknyer nak bertanyer)
Fattah: Pasal apa Nabila... pasal saya gay ker.. (sambil tersenyum)
Nabila: (hanya mengangguk perlahan)
Fattah: La... kenapa kamu nak tnyer pasal tu.
Nabila: Cume curious kot... Encik Fattah x kisah ker?
Fattah: Nope
Nabila: Oh.. saya Cuma nak tnyer, betul ker yang handsome jer gay
Fattah: Siapa cakap?
Nabila: Izham...
Fattah: Tu pendapat dia, pendapat saya pulak.. gay x semestinyer handsome, x semestinya hero malaya ade jer yang biasa2 tapi gay. Sebab itu semue datang daripada hati. Naluri masing2.
Nabila: Tulah... aaaa... Encik Fattah memang suka dengan lelaki yang hari tu ker?
Fattah: Yer.. kenape?
Nabila: Xde papelah, cuma Nabila akan.. sentiasa doakan kebahagian Encik Fattah, dan saye akan sokong Encik Fattah. Hehe...
Fattah: Itu jer kamu nak tnyer.
Nabila: Sebenarnyer banyak tapi bila Encik Fattah cakap ianya datang daripada hati, memang Nabila setujulah, sebab hati susah kita nak explain, sendiri rasa barulah kita faham.
Fattah: Ha.. tahu pun. Oh yer jom balik, saya bagi kamu balik awal ni, cakap kat semua staff saya bagi balik awal. Saya ade date ni.
Nabila: Betul ker Encik Fattah.. yeah!!...tapi baru pukul 3 boleh ker..
Fattah: Awak bos ker saya bos
Nabila: Ohok..jom kita balik..

Demi Mencintaimu - ReReleasedWhere stories live. Discover now