Fattah meletakkan ubat2 yang diambil di hospital tadi diatas kaunter meja apartmen Izham itu, Izham pula terus ke biliknya dan mengunci pintu. Mungkin penat kot. Fattah mengambil keputusan untuk membeli KFC dekat luar, biarlah Izham makan sedap2 hari ini, lebih 2 minggu dah dia berpantang ni.
Fattah: Iz....aku keluar dulu beli makanan!!!!!
Tiada sahutan dari Izham. Fattah hanya mengeluh. Xpelah..mungkin masih marah kot. Izham baring diatas katil sambil memerhatikan kipas syiling yang berpusing-pusing itu. Kenapa aku x marah dekat dia. Kenapa makin lama hati aku berlembut dengan dia. Izham come on..dia lelaki. Kau pun lelaki, benda ni x sepatutnya berlaku. Kau ada prinsip. Kalau kau dengan lelaki maknanya kau akan kalah dengan lelaki2 lain kat luar sana tu, apa reaksi kawan2 kau bila dapat tahu kau couple dengan lelaki. Kau x malu ker. No...aku xkan terima Fattah walau macam mana sekalipun. Aku kena teruskan plan aku.
Selang setengah jam Izham mendengar Fattah masuk kerumahnya. Bagus dia dah balik dah. Kaki pun dah ok..boleh aku terajang dia. Fattah pula sibuk menyediakan KFC yang baru dibelinya, dia meletakkan ayam itu diatas pinggan. Banyak juga dia beli..entahlah mungkin untuk meraikan keadaan Izham yang sihat sekarang ni.
Izham: Woi gay!!! bila kau nak blah dari rumah aku hah!!
Fattah: Kau x sihat lagi Iz...lagipun Amzar xde cakap ape2 pun dekat aku.
Izham: Kau buta ker ape...kau x nmpak aku boleh jalan ni. Maknanyer aku sihatlah.
Fattah: Kaki yer..tapi bukan kepala kau..kau dengarkan doktor kata apa, dalam sebulan ni kau akan rasa pening2 pitam. Nanti aku tinggalkan kau, kau pengsan ker apa ker..susah nanti.
Izham: Aku boleh jaga diri aku sendirilah..kau xpayah nak sibuk2 macam aku ni budak2lah sial. Aku cakap berambos, beramboslah..
Fattah: X Izham...aku xkan tinggalkan kau. Itu janji aku dekat Amzar dan Amizah.Izham jadi berang dengan kedegilan yang ditunjukkan oleh Fattah itu, terus sahaja Izham menumbuk Fattah dengan kuat. Darah mengalir di bibir Fattah. Tangannya mengesat bibirnya. Izham pula terus merentap kolar Fattah.
Izham: Kau dengar sini.....aku xkan terima kau dalam hidup aku. Aku bersumpah dekat diri aku, aku xkan maafkan kau dan aku bersumpah untuk terus membenci kau.
Izham melihat kearah kaunter dapur itu.
Izham: Ni ape ni hah...kau belikan aku semua ni sebb nak pujuk aku ker ape.
Izham mengambil pinggan yang ada beberapa ketul ayam itu dan diambilnya juga bungkusan KFC yang masih berbaki itu lalu dimasukkan kedalam tong sampah.
Izham: X ingin aku dengan semua ni.
Fattah terkilan dengan perbuatan Izham dan kata2 itu. Ya...dia merasa sakit dengan perkataan itu. Izham...aku tetap tunggu kau walau sesaat pun. Izham melepaskan rentapan itu dan masuk ke biliknya. Dia menghempas pintu dengan kuat meninggalkan Fattah berdiri kaku di dapur itu.
Amzar dalam perjalanan pulang ke KL, rindu sangat dengan si doktor tu. Apalah dia buat sekarang ni. Whatapp dari Iskandar masuk ke peti notificationnya.
YOU ARE READING
Demi Mencintaimu - ReReleased
RomanceCinta diantara 2 lelaki yang berbeza level..hati mereka keliru untuk memilih jalan yang mana cinta yang ikhlas atau permainan nafsu..Mereka menidakkan cinta itu dan biar berlalu pergi..Tetapi lama kelamaan mereka sedar cinta itu adalah pilihan yang...