Fikiran Amzar semakin buntu, masih mencari jalan untuk menyelesaikan masalahnya yang dihadapinya sekarang ni. Amzar xpernah expect pun yang dia akan ditukarkan di gym cawangan bosnya itu. Selama ni, Amzar memang tunggu peluang ni tapi xsangka pula dapat peluang ni pada masa yang agak x sesuai. Yelah, xkan dia nak tinggalkan Izham macam tu jer. Kak Amizah sendiri pun xboleh bantu disebabkan perniagaan kakaknya yang semakin sibuk dengan nak uruskan persekolahan anak2 yatim lagi. Si Aqil pulak semakin meningkat pembesarannya mestilah lagi payah buat Kak Amizah untuk ulang-alik ke sini. Amzar stress memikirkannya, tapi peluang sebegini hanya datang sekali sahaja, bukan senang nak dapat. Silap2 kalau Amzar tolak, tawaran itu dibagi dekat orang lain pula.
Memang sudah jadi impiannya sejak dulu untuk memegang jawatan ini walaupun dia berijazah dalam bidang Architecture tetapi minatnya lebih kearah menguruskan sesuatu organisasi macam sekarang nilah. Dulu Amzar setakat jadi budak kaunter gym jer sebab kerja part time sambil belajar then terminat pulak nak main gym. Amzar train badanya sampai diupgrade jadi coach trainer pula, bila dah 2 tahun bekerja dekat Celebrity Fitness tu, ditawarkan pula jadi supervisor gym cawangan itu, gembiralah Amzar, gaji pun makin naik, hampir 4 tahun Amzar kerja barulah dapat jawatan Manager di cawangan baru dibuka itu.
Memang bersyukur Amzar bila peluang itu muncul, cuma tulah Izham tu. Apa aku nak buat dengan si Izham tu. Nak mintak tolong sape, Adam ker. Eh x mungkin, sebuzy aku ni buzy lagi Encik Doktor tu. Adakah 'DIA'.....ah itu lagi x mungkin tapi siapa lagi yang boleh. Aku nak upah maid ker. Tapi aku sendiri x cukup duit, setakat nak jaga gitu2 sahaja, mesti bazir duit.
Adam: Sayang kenapa ni (sambil menghulurkan secawan coffe cup panas kepada Amzar yang masih duduk di bangku taman hospital itu)
Amzar: Hmmmm.. entahlah, macam mana nak explain yer.
Adam: Awak buat saya risau ni, kenapa ni....
Amzar: Actually...
Adam: Zar.. cakap jelah, nak mintak break ker..
Amzar: Ish.... xdelah sayang, dah kenapa sayang ni, U only my prince, always and forever.
Adam: La... dah tu..
Amzar: Saya dapat diupgrade jadi manager dekat gym.
Adam: Betul ker... baguslah (sambil memeluk erat Amzar)
Amzar: Tapi...
Adam: (melepaskan pelukannya) tapi apa.
Amzar: Gym tu dekat Seremban so saye kena pergi sana selama 2 bulan train dekat sana, sebb diorang buka branch baru. So kene train handle cawangan dekat sana.
Adam: Oh... so kita ni...
Amzar: Kite apa?
Adam: Yelah kalau awak dah jauh, rindulah saya dekat awak, 2 bulan kot. Saya nak buat apa dalam masa 2 bulan tu. Kot2 awak dekat sana dapat jauh lebih baik dari saya, mesti kaptain saya ni.....Belum sempat Adam menghabiskan kata2nya Amzar terus mencium lembut bibir Adam.
Amzar: U know me well honey... there's no way I do such things. You're always on my mind
Adam: (hanya tersenyum... ni kalau cakap dengan perempuan konferm cair sial) ok... if u said so..
Amzar: Saya x risau pasal kite berdua sebab saya percayakan awak dan awak percayakan saya.
Adam: So apa yang awak risau..
Amzar: Xkan awak x tahu...
Adam: Oh haah.. saya luper..
Amzar: Itulah... yang saya takut.
Adam: Tulah...saya lupa kunci pintu rumah.. kot2 ade orang stalker saya ker susah pulak..
Amzar: What the fuck...
Adam: Hahahahaha ok gurau2... xdelah saya tahu.... pasal Izham kan..
Amzar: (memandang malas).. tahu pun.. aish..
Adam: So sekarang ni kak Amizah xboleh nak jaga ker..
Amzar: Saya dah call dah Kak Amizah tapi die sendiri buzy, kedai kek dia lagi, anak yatim.. tu belum Aqil lagi. Tapi Kak Amizah memang nak jaga Izham, so dia letak Aqil dekat rumah mertua dia, tapi si Aqil pulak buat hal, asyik nangis jer bila ditinggalkan dekat rumah sana. Tu yang susah.
Adam: So nak suruh saya jaga ker..
Amzar: Tapi awak buzy saya xnak susahkan awak.
Adam: Tula, saya pun buzy sebenarnya tapi boleh jer saya tengok2kan si Izham tu. But saya x boleh berada dekat situ 24 jam.
Amzar: Kalau maid atau upah nurse
Adam: Membazirlah wak...
Amzar: Kalau dia..
Adam: Series ni...
Amzar: X tahulah..
Adam: Terpulang pada sayang sama ada nak dia atau orang lain. Tapi saya yakin Fattah dapat jaga Izham dengan betul, cinta dia dekat Izham kuat.
Amzar: Entahlah sayang..(sambil menarik tubuh Adam lalu dipeluknya erat, comel nyer doktor ni).
Adam: Sayang... please percaya dekat dia. I know he will take care Izham like a prince.. sebab Fattah really great guy. I swear..
Amzar: I knowlah sayang.. macam saya jaga awaklah kan...(mula merapatkan hidungnya dekat hidung Adam).
Adam: (Adam mengelak) Mamat ni kang aku siku kejap lagi kang...
Amzar: Hahahahahahaha okok Encik Doktor.. tapi.... hmmmm entahlah..
Adam: Mungkin sebab Zar x kenal lagi Fattah tu macam mana.. dia suka tolong orang..
Amzar: Hmmm suka tolong puaskan nafsu orang..
Adam: Come onlah Zar.. quit it.. nak tahu x dialah yang tolong Dam belajar sampai dapat pergi India smpai Adam jadi berjaya mcm ni.
Amzar: Biasalah dah dia orang kaya.. mmglah senang2 bagi duit, cuba kalau dia tu orang miskin, kau pun mesti dia tinggal sebb dia akan cari orang kaya tuk mengemis.
Adam: Lantak kaulah nak percaya ke tidak, malas aku nak layan orang berlagak ego macam kau ni..(mula meninggalkan Amzar).
Amzar: (Amzar cepat2 menarik tangan Adam ke pelukannya) Dam... Maafkan Zar sayang... Zar x bermaksud cakap macam tu, hati Zar perlukan masa tuk kenal dia. Maafkan Zar yer, please jangan benci Zar lagi, saya x sanggup.
Adam: Dah tu cubelah ambil masa tuk kenal dia.. memang Zar perlukan masa, tapi kalau Zar sendiri x perlukan masa tu macam mana nak kenal dengan Fattah. Izham masih koma, dia perlukan jagaan yang rapi, Fattah saja yang layak jaga Izham 24 jam. Bagi dia peluang tuk tebus kesalahan dia. Please Zar..
Amzar: Ok... I will try..
Adam: Tq Zar.. tq very much for changing your attitude.
YOU ARE READING
Demi Mencintaimu - ReReleased
RomanceCinta diantara 2 lelaki yang berbeza level..hati mereka keliru untuk memilih jalan yang mana cinta yang ikhlas atau permainan nafsu..Mereka menidakkan cinta itu dan biar berlalu pergi..Tetapi lama kelamaan mereka sedar cinta itu adalah pilihan yang...