Demi Mencintaimu 37

2.7K 109 22
                                    

Keadaan di press conference bagaikan peperangan, botol kosong seperti peluru yang dilepaskan bertubi-tubi. Cuma bezanya botol kosong x membawa kepada peperangan darah. Sebahagian kakitangan juga berang dengan wartawan yang memburukkan lagi keadaan, mereka membaling juga botol kosong itu kearah wartawan, dan sebahagian wartawan juga membalasnya. Didalam keriuhan itu, datang seorang lelaki dari pintu belakang press conference itu lalu menaiki pentas kecil dimana para barisan press conferences menyorok dibawah meja. Dia mengambil mikrofon yang dibiarkan diatas meja itu lalu menjerit seperti gaya seorang askar.

Lelaki: Diam!!!!!!!!!

Jeritan dan diiringi bunyi mikrofon bergesel menyebabkan para yang hadir menutup telinga kerana bingit bunyi mikrofon itu, semuanya senyap melihat lelaki yang menjerit tadi. Izham juga menoleh kearah lelaki itu, eh abang Nabil. Nabil hanya tersenyum dekat Fattah dan Izham.

Nabil: Harris masuk!!!!

Setelah dipanggil, lelaki yang berpakaian suit hitam itu masuk dengan penuh keyakinan. Sebahagian manusia kenal lelaki itu dan sebahgian hanya tercengang bingung. Para kakitangan Jaya Holdings bertepuk gembira kerana hadirnya lelaki itu, sebahagian ahli keluarga mangsa juga orang awam merasa tidak puas hati kerana mereka tahu mereka akan kalah, wartawan terus merakam saat genting itu.

Peguam Harris Jauhari, antara peguam paling hebat di Malaysia juga di Asia. Dia dapat selesaikan banyak kes dan yang paling hebat sehingga dia dikenali ramai apabila dia menang 2 kes yang berprofile tinggi, pembunuh yang dituduh merogol 21 wanita tetapi walhal pembunuh itu tidak bersalah dan seorang bapa OKU dituduh mencabul budak perempuan walhal dia hanya ingin menolong kanak2 itu sehingga saksi kejadian salah mengintreprasikan situasi itu. 2 kes itu betul2 menjadi bualan diantara negara2 asia kerana kes ini melibatkan beberapa negara. Tak heranlah Peguam Harris begitu popular dikalangan rakyat Malaysia, baru2 ni dia menang kes pembunuhan model terkenal yang dibunuh oleh seorang menteri. Betapa diseganinya kehebatan Peguam Harris itu.

Nasib baik Fattah masih save nombor Harris. Cuma itulah, Izham masih pening apa kena mengena Peguam Harris dengan abang Nabil. Mungkin kawan. Harris mula menaiki atas pentas itu lalu menyuruh para press conference yang bersembunyi dibawah meja untuk duduk semula, Izham pula melepaskan pelukan Fattah dan turun dibawah bersama dengan Nabil. Mereka duduk bersebelahan. Para yang hadir sudah mula duduk.

Kelihatan pelakon utama itu menggengam geram tanggannya itu. X guna punya Fattah. Ada saja penyelamat kau. Xpe2 banyak lagi benda yang boleh aku buat. Pelakon utama itu lalu pergi meninggalkan press conference itu dengan bersahaja tanpa manusia2 disitu tidak perasan akan pemergiannya.

Izham: Kenapa abang Nabil boleh ade dekat sini.
Nabil: Oh tadi, Haris yang jemput abang dekat airport, tup2 terus kesini. X sangka pulak Iz kerja dengan Fattah.
Izham: eh abang Nabil kenal ker dengan Fattah.
Nabil: Kenal..dia kawan Harris.
Izham: So..Harris dengan abang Nabil kawanlahkan.
Nabil: Xlah...
Izham: Habis tu..
Nabil: Harris boyfriend abang.
Izham: Hah!!!

Nabil hanya tersenyum kearah Izham. Izham pula terkejut. Abang Nabil ni...

Sidang press conference itu tamat. Harris dapat membuktikan yang syarikat Jaya Holdings kena sabotaj. Ade yang berpuas hati dan ade juga yang tidak berpuas hati. Tetapi semua tu akan diselesaikan di makhamah nanti. Keputusan terakhir akan dibuat di makhamah. Ramai yang yakin kemenangan berpihak kepada Jaya Holdings, sekurang-kurangnya mereka boleh menarik nafas lega sedikit. Press conference mulai kosong hanya tinggal beberapa kakitangan sahaja yang tinggal menguruskan tempat itu. Fattah berterima kasih kepada Harris.

Fattah: Terima kasih Harris, selamatkan keadaan.
Harris: No hallah, perkara kecik jer. Oh yer, aku nak bagitahu kau, peguam kau dulu sebenanrnyer dah lama digantung lesen peguamnya sebb terlibat dengan hal rasuah. Macam mana kau boleh jumpa dia.
Fattah: Aku x tahulah, pekerja aku yang carikan.
Harris: Oh I see, aku rse peguam tu diupah oleh seseoranglah.
Fattah: Kau rasa macam tu ker.
Harris: Yup, sebab kes ni sbnnrnyer umpan jer untuk seseorang tu mengelirukan kita.
Fattah: Hah?.
Harris: Aku siasat juga kematian adik Nabil tu dan Amzar. Nabil yang bagitahu aku pasal Nabila dan baru2 ni juga Nabil bagitahu yang Amzar pun dah meninggal. Semua tu macam related. Cuma aku x de kuasa nak siasat lebih kes pembunuhan tu sebb tu semua kerja polis. Cuma tulah, kes ni hanya sebagai hiasan dia jer untuk dia bergerak ke agenda seterusnya.
Fattah: Tu yang aku risau.
Harris: Xpelah Fattah just be carefull.
Fattah: Oh yer Nabil mana.
Harris: Tu kat sana, bual dengan adik ipar x jadi dia tu.
Fattah: Oh..macam mana Nabil, ok ker..dengan kematian Nabila.
Harris: Sekarang dah oklah..dulu asyik2 sedih jer, yelah adik kesayangan diakan. Tapi dia kena kuat sebab xnak tunjuk kesedihan dia dekat mak dia.
Fattah: Kau pulak, Amzar.
Harris: Tulah..aku shocklah dengan berita tu, itu pun Nabil yang bagitahu. Just sedih gitu jelah. Sebab aku ade Nabil sekarang ni.
Fattah: oh Nabil tahulah kau dulu suka Amzar.
Harris: Ya...aku berterus-terang dekat dia. X sangka pulak Amzar related dengan bekas tunang Nabila. Hahaha...situ jugak pusingnya.
Fattah: Tulah.
Harris: And Fattah..I know kau suka siapa.
Fattah: Hah?.
Harris: Xyah nak hah sangatlah. Cara kau pandang Izham tu lain. Aku tahu.
Fattah: But...he still loves Nabila.
Harris: Mungkin ya mungkin x...
Fattah: What do u mean.
Harris: Xde papelah.

Demi Mencintaimu - ReReleasedWhere stories live. Discover now