Demi Mencintaimu 38 - Part 1

2.3K 87 24
                                    

Izham membuka matanya perlahan-lahan, tengkuknya masih sakit akibat dari hentakan yang agak kuat itu. Dia cuba melepaskan ikatan yang telah diikat dibadannya. Ikatan itu sangat ketat pada kerusi itu, menyebabkan tubuh Izham kurang selesa dengan kedudukan itu. X sangka dia dah masuk perangkap. Baru aku tahu siapa pembunuh itu sebenarnya. Siallah.. Fattah, Adam..kenapa selama ni korang x perasan yang pembunuh itu orang yang korang kenal. Orang yang korang cari selama ni. Sejurus itu, pembunuh itu mendekati Izham. Sempat juga pembunuh itu bertepuk tangan, mungkin ini kemenangan aku. Izham betul2 geram dengan pembunuh yang telah membunuh Nabila dan Amzar itu. X guna punya setan.

Pembunuh: Hahahahahahahaha...
Izham: Siallah kau....tergamak kau buat ni semua..pergi mamposlah kau sana!!!kau x layak jadi manusia kau tau x...
Pembunuh: Woi!!! kau ingat aku takut ker dengan kau. Silap2 kau pun aku bunuh sekali macam aku bunuh tunang kau dengan abang kau yang berlagak berani tu.
Izham: Aku yakin Fattah akan dtg sini!!!
Pembunuh: Ya.....dia memang datang sini..tapi datang nak ambil mayat kau jelah.. hahahahahahahahahah

Fattah menelefon Izham berkali-kali, entah yang keberapa kali dia mendail nombor yang sama. Dia betul2 risau dengan Izham. Sejak pagi tadi keluar smpailah petang ni, x balik2. Mana dia ni. Fattah mengangkat telefonnya selepas deringan ensetnya berbunyi.

Amizah: Hello Fattah..
Fattah: Yer kak..
Amizah: Macam mana, masalah kamu semua dah selesai ker.
Fattah: Belum lagi...kak..
Amizah: Kak harap..cepat2lah selesaikan masalah kamu semua ni. Akak risau dengan Izham tu.
Fattah: Yer kak..saya akan cuba. Jangan risau..saya akan jaga Izham dengan baik. Akak jaga dia baik2 yer. Nanti kalau dah selesai, saya akan hantar Izham balik kampung. Jenguk akak semua.
Amizah: Yer...terima kasih Fattah.
Fattah: Sama2 kak.

Fattah menelefon Adam pulak. Sama tetap x diangkat. Mana semua orang ni. Dalam kerisauan Fattah itu, Harris pula yang menelefon Fattah.

Harris: Hello Fattah..
Fattah: Yer Ris...macam mana dekat court ok ker.
Harris: Tahniah Tah...kau menang kes ni.
Fattah: Ye ker..Ferhan mana aku nak cakap sekejap dengan dia.
Harris: Ok..
Ferhan: Fattah...kita menang Fattah.
Fattah: Tq Ferhan..
Ferhan: Ni semua sebab Farhan, dia tolong aku dengan Harris menangkan kes ni.
Fattah: Hah..abang Farhan dah balik.
Ferhan: Tula aku pun terkejut. Tiba2 dia datang court dan bagi sebahagian bukti yang papa sempat berikan kepada Farhan.
Fattah: Cakap dengan abang Farhan tq tau..
Ferhan: Yer nanti dia jumpa kau lepas kes ni selesai.
Fattah: Okok..

Fattah merasa agak lega dengan masa depan companynya. Sepatutnya dia pergi ke makhamah dengan Izham. Tapi terpaksa dicancel last minutes sebab Izham x balik2. dia kata sekejap jer dia keluar. Dengan kalut bebagai dia keluar smpai sekarang x balik2. Adam pun sama, sampai sekarang x answer call aku. Lusa flight dia..katanya nak move on dari hidupnya yang dulu. Dia nak pindah ke Australia dengan ibunya duduk dengan neneknya dekat sana. Dah dihalang oleh Fattah sebab dia dah xde spe2 selain Adam. Tapi tulah. .Adam xnak ingat kembali dekat Amzar. Tu yang dia apply nak kerja doktor dekat sana. Kelulusan Adam memang layak dia dapat kerja dekat sana. Tapi aku takut dia menyesal dengan keputusan dia. Kebenaran yang sebenar dia belum ketahui lagi. Tapi tunggulah...tunggu sampai kes ni selesai. Mmm....Izham, Adam..mana korang ni...

Harris dan Ferhan bersam-sama dengan sebahagian pekerja Jaya Holdings keluar makhamah dengan gembiranya. Pihak lawan telah pun kalah. Tapi still lagi ahli keluarga mangsa dapat benefit. Pampasan setiap mangsa hampir 100k. Bayangkan 41 nyawa yang diganti...tapi Ferhan ikut cakap Fattah..Fattah cakap, bagi jer..anggap sahaja ni ujian. Fattah kalau bab2 ni memang matang dalam membuat keputusan, tu yang pekerja2 veteran hormat dengan Fattah sebab keupayaan Fattah itu sangat professional. Dan sebab itu jugalah Dato' Amran percaya dengan kebolehan Fattah, diberikan kuasa sepenuhnya syarikat itu kepada Fattah masa usia Fattah hanya menjangkau 24 tahun.

Demi Mencintaimu - ReReleasedWhere stories live. Discover now