Amzar: Fattah macam mana dengan Izham dia dah sedar ker?
Fattah: Izham dah sedar.
Amziah: Syukurlah..
Fattah: Tapi.. Izham masih meracau-racau lagi dekat dalam tu.
Amzar: Ape!!!Amzar cuba merentap kolar Fattah, mungkin Izham begitu ada kaitan dengan Fattah. Tetapi apa pulak kata Kak Amizah nanti. Amzar memberhentikan niatnya itu.
Fattah: Adam sedang merawat Izham sekarang ni.
Amizah: Harap dia xde papelah yang berlaku.Hampir 2 jam mereka menanti diluar wad Izham. Amzar dan Abang Hamdan pergi menemankan Aqil beli makanan dikantin hospital itu. Fattah hanya menunggu, harap2 Izham sedar. Tolonglah beri peluang kepada Izham untuk dia meneruskan hidup baru.
Amizah: Aa... terima kasihnyer tolong jagakan si Izham tu.
Fattah: Eh xde ape pun Kak. Saya hanya jalankan tanggungjawab saya sebagai cin... eh sbgai kawan.
Amizah: Beruntung Izham dapat kawan macam kamu ni.
Fattah: Beruntung jugak Izham dapat adik beradik yang penyayang macam ni.
Amizah: Terima kasihlah yer, oh ye.. kamu xnak pergi makan dulu ker. Kesian kamu sejak tadi tunggu jer dekat sini.
Fattah: Eh xpelah kak... saya sebelum tu dah makan dah. Akak kalau nak makan pergilah makan dulu.
Amizah: Xpe ker akak tinggalkan kamu ni.
Fattah: Xpe kak...
Amizah: Oklah akak pergi dulu.Walaupun 5 jam sekalipun.. aku sanggup tunggu kau Izham.
Didalam wad pula doktor2 dan ketua nurse setia menanti perkembangan Izham. Adam mula risau sebab tinggal 20 minit sahaja, come on Izham. Kau boleh. Semua orang tunggu kau.
Adam: Macam mana nurse kadar bacaan ada apa2 reaksi x.
Ketua Nurse: Masih lagi sama. Saya dah mula risau ni.
Doktor 2: Kita nak bagitahu kes ni ker pihak atasan ker.
Nurse Alisha: Jangan dulu doktor.. oh maaf menyampuk.. tapi saya tahu Encik Izham kuat. Kite tunggu jer 20 minit. Jangan bazirkan.Adam dan Ketua Nurse itu tersenyum, betullah apa yang dikatakan oleh Alisha, kita kene bersabar mana tahu keajaiban akan berlaku.
Kak Amizah sedang memilih makanan yang ada dikantin hosptal itu. Apa yang sesuai untuk budak laki tadi tu. Oh beli shajalah xkanlah ayam goreng ni pun dia x suka. Selepas membayar Amizah duduk dikerusi rehat diluar kantin itu.
Amzar: Macam mana kak.. ade ape2 berita ker..
Amizah: Belum lagi.. itu yang akak kesini ni.
Amzar: La habistu, Izham macam mana..
Amizah: La... kan kawan Izham tukan ada.. nanti kalau ade update dia call kamu.
Amzar: Kak percaya ker dengan dia tu..
Amizah: Ish... kamu dari dulu lagi susah nak percayakan orang. Akak tengok budak tu baik jer. Sopan, pandai hormat orang.
Amzar: Akak xkenal lagi dia macam mana.
Amizah: Dah2 kamu ni.. dah besar dah.. cubelah matang sikit.
Amzar: Ok fine...
Amizah: Ni aqil dgn abang Hamdan mane ni.. xnampak pun akak.
Amzar: Ade tu temnkan si Aqil main dekat taman depan tu.
Amizah: Ermm yelah..
Amzar: Akak saya nak pi dalam tunggu Izham.. mana tahu ade perkembangan.Sampai sahaja Amzar didepan wad, dia terus mendapatkan Fattah..
Amzar: Woi.. kau buat apa dekat sini lagi. X reti nak blah.
Fattah: Aku nak tunggu Izham. Izinkan aku Amzar untuk tahu keadaan Izham.
Amzar: Kalau kau tunggu sini, Izham akn nampak muka kau, xker dia meracau-racau lagi. Tadi pun Izham macam tu mungkin sebb dia nampak muka kau. Tu yg terus mcm tu.
Fattah: Come onlah, Zar.. quit it..
Amzar: No... im not quit it selagi Izham x sedar... ini semua salah kau.
Fattah: Aku dah minta maafkan..
Amzar: Kau ingat senang2 ker kau boleh beli maaf kau tu. Dasar perogol.Kalau diikutkan hati mahu ditumbuk Amzar dekat situ jugak. Tapi Fattah tahu kalau die bertindak sedemikian keadaan akan lagi bertambah teruk. Amzar makin x puas hati kerana ketenangan yang ditunjukkan oleh Fattah. Budak ni xde perasaan ker ape. Amzar menolak dada Fattah, menyebabkan Fattah kebelakang sedikit. Fattah mula geram kerana Amzar memang cari gaduh. Ni pehal pulak mamat ni. Tahulah kau sado, xyahlah nak tunjuk hero sangat. Adam perasan dari luar cermin pintu Amzar dah start bersemuka dengan Fattah. Aduh... mamat ni.. xkan xhabis2 lagi. Adam menekup mukanya, masalah adiknya yang masih terlantar ni x settle lagi. Ni abangnya pulak nak buat hal.
YOU ARE READING
Demi Mencintaimu - ReReleased
RomanceCinta diantara 2 lelaki yang berbeza level..hati mereka keliru untuk memilih jalan yang mana cinta yang ikhlas atau permainan nafsu..Mereka menidakkan cinta itu dan biar berlalu pergi..Tetapi lama kelamaan mereka sedar cinta itu adalah pilihan yang...