Demi Mencintaimu 31

1.7K 59 3
                                    

Amzar: Iz! Abang nak gerak dah ni.

Izham cuba bangun lalu Amzar datang memimpin badan Izham dan didudukkan di kerusi roda. Kaki kanannya masih belum pulih lagi.

Izham: Terima kasih bang. Abang dah nak gerak ker.
Amzar: Yer.. abang dah masakkan sarapan untuk kamu tu. Ade dekat atas meja tu. Jangan lupa makan. Oh yer, dalam 10 minit orang yang jaga kamu sampai. So abang nak kamu behave ok. Ikut apa dia cakap. Kau tu bukan sihat sangat. Jangan lupa makan ubat, jangan tidur sangat. Aku sebulan xde tau. Tapi hari minggu aku balik sini. Lepas tu...
Izham: Okk.. dah2 bang. Iz tahu... Iz ikut cakap abang Am... k.. wuish pedih telinga wooo..
Amzar: Tahu pun. Dah abang nak gerak dah ni.
Izham: Adam mana.
Amzar: Eh, Adam dekat rumah dialah.
Izham: Manalah tahu dia temankan abang pergi Negeri Sembilan.
Amzar: Adam tu lagi buzy dari abang. Konfem2lah sekarang ni dia otw ke hospital.
Izham: K... hati2 bang Am. Jangan sampai tersuka dekat org Negeri Sembilan pulak.
Amzar: Diamlah... dah abang pergi dulu.
Izham: Bye bang.

Amzar menutup pintu grill rumahnya, Izham mengambil sarapannya diatas meja. Eh kejap airnya mana. Kang aku tersedak nanti mati macam tu jer. Aish... abang Am ni boleh lupa buat air ke acane ni. Aku dahlah susah nak buat air dengan berkerusi roda lagi ni. Harap2 nurse yang jaga aku ni cepat sampai. Aku dah x larat ni. Dan harap jugak, nurse yang jaga aku tu cantiklah boleh cuci mata. Aish... apa aku fikir ni. Izham pergi kearah gambarnya dan Nabila semasa hari pertunangan itu. Tersangkut elok di dinding apartmennya. Nabila... I miss u so much. Maafkan Iz sebab buat Nabila kecewa.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tiba-tiba lonceng pintu apartment mewah rumahnya berbunyi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tiba-tiba lonceng pintu apartment mewah rumahnya berbunyi. Izham mengesat air matanya dan terus membuka pintu grill. Dah sampai dah nurse ni. Nasib baik jugalah, aku dah haus ni. Selepas sahaja Izham membuka pintu itu terus dia pergi kebiliknya untuk mengambil phonenya yang dicas. Tanpa menoleh pun orang yang datang kerumahnya.

Fattah: Saya nak letak dekat mana yer makanan ni.
Izham: Oh awak letak jer makanan tu dekat atas meja.

Izham menjawab pertanyaan lelaki itu didalam biliknya. La lelaki ker, aku ingat perempuan. Aish.. macam mana aku nak cuci mata kalau lelaki. Damn it. Fattah pula sedang mengeluarkan makanan dari bungkusan itu, agak gugup juga bila nampak Izham. Takut kena marah, kena maki. Tapi tulah, Izham x nampak dia pulak. Ok.. Fattah kau kena sabar. Semua orang percayakan kau. Apabila Izham keluar dari biliknya, dia melihat lelaki itu sedang membuat air membelakanginya. So, susahlah Izham nak recognize lelaki itu. Izham meneliti susuk tubuh itu, mcm dia kenal. Eh.... xkanlah.. aduh Amzar...apa yang cuba kau plan ni. Siallah.

Demi Mencintaimu - ReReleasedWhere stories live. Discover now