Syukurlah semuanya sudah selesai, Fattah menarik nafas lega. Dia duduk tenang di katil arwah mama dengan papanya. Dia mengusap-ngusap tilam lama itu. Rupanya Fathir beli kembali rumah ni dekat pemilik yang dulu dan sekarang ni Fathir pun dah xde, jadi pembeli yang dulu menginginkan kembali rumah ni. Xtahulah atas sebab apa dijual dan atas sebab apa dibelinya lagi. Itu bukan urusan Fattah, yang penting rumah ni dapat dijual. Sudah tiba masanya rumah ini dihuni semula.
Sekarang ni hatinya berterima kasih kepada Harris kerana menyelesaikan kes pindah milik saham dan harta Abdul Halim kepada nama Fattah sepenuhnya. Nasib baik masih sempat diselamatkan legasi Abdul Halim itu. Pekerja Jaya Holdings pun sudah bekerja balik. Mama, papa maaf xdapat nak bawak balik abang Fathir. Tapi adik dah kotakan janji adik, adik dah berubah. Mama, papa mesti bangga. Adik akan terus berubah menjadi yang lebih baik. Oh ya..Fattah dah bawak balik dah siapa yang Fattah suka tapi orang tu xtahulah sama ada suka dekat Fattah atau tidak.
Nanti kalau kami ada jodoh, adik bawak dia ziarah mama dengn papa. Seraya itu, Fattah keluar dari bilik itu. Suara anak2 kecil kedengaran di ruang tamu rumah itu. Kelihatan Farhan dan keluarganya, begitu juga dengan Ferhan dan keluarganya termasuk Firas sedang melihat rumah itu buat kali terakhir.
Farhan: Sayang..tengok2kan anak2 tu dekat luar.
Fatihah: Yer bang.Fatihah terus keluar diikuti dengan Sakinah dan anaknya, mungkin xnak ganggu perbualan waris2 lelaki itu.
Ferhan: So macam mana, dah tengok untuk kali yang terakhir ker.
Fattah: Dah..
Farhan: Baguslah..
Firas: So bila pemilik baru nak masuk.
Fattah: Diorang nak robohkan dulu rumah ni dalam lusa ni kot rasanya, sebab nak tukar dia punya design.
Firas: Oh macam tu. Mmm..banyak kenangan dalam rumah nikan.
Ferhan: Tulah..tapi masing2 dah besar. Semua dah berubah. Dik.. dah dapat ke tawaran nak sambung belajar dekat Paris tu.
Firas: Syukur dah dapat, dalam lusa macam tu dah gerak dah. Tu pun abang Farhan yang tolong.
Farhan: No hallah.
Fattah: Baguslah tu Firas. Actually Fattah ada request sebenarnyer tuk abang Farhan dengan Ferhan.
Ferhan: Apa dia Fattah..
Farhan: Eleh.. Abang tahu.. kau nak serahkan syarikat ni pada kitaorang kan.
Ferhan: Hah!
Fattah: (mengganguk).
Ferhan: Habis kau nak buat apa lepas ni.
Fattah: Aku ingat aku nak rehat kejap dalam beberapa tahun. Aku nak kejar balik cita2 aku. Dah lama aku nak buat apa yang aku suka.
Ferhan: So macam mana abang Farhan?.
Farhan: Macam nilah. Abang pun memang dah balik terus dekat Malaysia ni. Sebb abang rasa bertanggungjawab dekat papa. Papa dah lama x nampak abang..tup2 dia dah pergi. Abang rasa serba salah. Papa ada cakap bila abang dah balik sini, dia suruh tolong2 anak paklong ni. So abang balik sini sebb nak tebus balik kesalahan abang tu.
Firas: Ala bang..abang pergi sana pun sebb papa yang suruh kalau x ntah2 abang pun jadi mangsa Fathir tu.
Fattah: Dahlah Firas..xyah sebut nama tu lagi. Yang dah pergi xyah nak diungkit balik.
Firas: Oh ok..maaf..
Fattah: Hahahhahah it's ok.
Ferhan: So apa cadangan abang tadi?.
Farhan: Abang rasa abang setuju untuk jadi CEO syarikat Jaya Holdings dan Ferhan CEO 2 Jaya Holdings. Boleh Ferhan?.
Ferhan: Xtahulah sebab butik tu.
Farhan: Macam ni..butik tu suruh Sakinah yang jaga untuk beberapa tahun ni. Dan kalau boleh isteri abang, Fatihah akan jadi partner Sakinah, boleh Ferhan?. Fatihah sendiri yang nak jadi rakan kongsi Sakinah tu.
Ferhan: Yeke..nanti aku bagitahu Sakinah..
Farhan: Xpayah..tu diorang kat luar tu tengah bincanglah tu. Tapi kau nak ker jadi CEO ni, dah ready?.
Ferhan: Demi nak balas budi paklong dengan Fattah. Aku on. Lagipun keluarga paklong dah banyak bantu kita. Butik tu pun hasil dari keluarga ni juga.
Farhan: Baguslah kalau macam tu. Dalam 2 hari lagi kita startlah. Nanti callkan kak Hanie tu.
Fattah: Terima kasih sangat2. Syukurlah..
Ferhan: Make sure kau berjaya dengan cita2 kau tu.
Farhan: Kalau x kitaorng tarik kau jadi CEO balik.
Fattah: No hal.Seraya itu mereka ketawa. Akhirnya, masalah Fattah dah selesai. Dia bebas..cita2 untuk jadi Traveler Blogger tercapai juga. Tapi.. patutker aku bawak Izham sekali. Adakah dia mencintaiku atau sebaliknya.
YOU ARE READING
Demi Mencintaimu - ReReleased
RomanceCinta diantara 2 lelaki yang berbeza level..hati mereka keliru untuk memilih jalan yang mana cinta yang ikhlas atau permainan nafsu..Mereka menidakkan cinta itu dan biar berlalu pergi..Tetapi lama kelamaan mereka sedar cinta itu adalah pilihan yang...